آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه تست زدن دروس انسانی+6 روش عملی

60 درصد تخفیف با کد :

kiadars

کمتر از 200 هزار تومان

ساعت‌
دقیقه
ثانیه
نحوه تست زدن دروس انسانی

فهرست مطالب

نحوه تست زدن دروس انسانی چیست ؟

از آنجایی که کنکور آزمونی multiple choice questions یا همان چند گزینه‌ای خودمان است باید برای کسب موفقیت در آن راه و روش تست زدن را بلد باشید.
در ابتدا باهم روش تست زدن دروس مختلف رشته‌ی انسانی و بعد از آن به سراغ روش‌های علمی برای تست زدن می‌رویم آماده باشید که قرار است مطالب مفیدی را بخوانیم و نحوه‌ی تست زدن خود را بهتر کنیم یا اگر بلد نیستیم آن را یادبگیریم.

نحوه‌ی تست زنی دروس حل کردنی مانند ریاضی و اقتصاد با دروس حفظی مانند تاریخ و جغرافیا متفاوت است.
شما برای دروس حل کردنی و تثبیت آنها ذهن‌تان نیاز به تکرار و تمرین بسیار و حل کردن سوالات متنوع دارید و برای کسب موفقیت در آنها باید با طیف عظیمی از سوالات آشنا شوید و راه حل های آنها را یادبگیرید.
در حالیکه برای دروس حفظی مانند تاریخ و جغرافیا قضیه فرق می‌کند برای دروس حفظی باید از حافظه متنی و تصویری خود کار بکشید تا مطالب در ذهن‌تان جا خوش کنند همچنین نیاز به مرور های مکرر دارد تا مطالب از یاد شما نرود و با هربار مرور رد پای مطالب در ذهن شما محکم تر شود.

تست زدن دروس رشته‌ی انسانی نیاز به یک روش موثر و توسعه‌یافته دارد. در زیر چند نکته و راهنمایی برای تست زدن در این رشته آورده شده است:

1. مرور مطالب:
قبل از هر تست، مطالب را کامل مرور کنید. مطالعه با دقت کمک می‌کند تا اطلاعات بهتری در ذهن شما ثبت شود.

2. تمرین با سوالات گوناگون:
از انواع مختلف سوالات، از جمله چهار گزینه‌ای، تشریحی و کوتاه‌پاسخ، استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند با انواع سوالات مواجه شوید.

3. پیش‌بینی موضوعات مهم:
سعی کنید متوجه موضوعات مهم و اولویت‌بندی درسی شوید. این موضوعات ممکن است بیشترین ارزش در تست داشته باشند.

4. آزمون های پیشین:
اگر آزمون‌های پیشین موجود هستند، از آنها استفاده کنید. این آزمون‌ها می‌توانند ساختار تست و نوع سوالات را برای شما روشن‌تر کنند.

5. تکنیک Pomodoro:
زمانبندی متعادل با استفاده از تکنیک Pomodoro کمک می‌کند که زمان را به دوره‌های کوتاه تقسیم کنید و از خستگی جلوگیری کنید.

6. خلاصه نویسی:
قبل از حل تست، یک خلاصه از مطالب بسازید. این به شما کمک می‌کند تا اطلاعات اصلی را دوباره بررسی کنید.

7. پاسخگویی به سوالات با استدلال:
در پاسخ به سوالات، سعی کنید با استدلال منطقی و توضیح‌دهنده پاسخ دهید. این کار نشان از درک عمیق شما از مفاهیم دارد.

8. گروه مطالعه:
اگر امکان دارد، با دیگران گروه مطالعه تشکیل دهید. تبادل نظر با دیگران می‌تواند به فهم بهتر مطالب کمک کند.

9. استفاده از منابع تنوع‌پذیر:
از منابع مختلف مانند کتب درسی، مقالات، ویدئوها و پادکست‌ها استفاده کنید تا اطلاعات را از زوایا و منابع مختلف به دست آورید.

10. برنامه‌ریزی مطالعه موثر:
برنامه‌ریزی مطالعه موثر و تعیین اولویت‌ها در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به بهترین نحو مدیریت کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید آمادگی خود را برای تست‌های دروس رشته‌ی انسانی بهبود بخشید.

در ادامه‌ی مقاله:(نحوه تست زدن دروس انسانی)

با یکدیگر روش های متنوع تست زدن را یاد می‌گیریم باشد که شما در هر آزمون تستی موفق باشید.

نحوه‌ی تست زدن دروس مختلف انسانی
نحوه‌ی تست زدن دروس مختلف انسانی

تغییر شیوه‌ی پرسش

از آنجایی که نیمی از کنکور شما را امتحانات نهایی تشکیل می‌دهد و به عبارتی نیمی از سرنوشت آینده شما و قبول شدن یا نشدنتان در رشته‌ی مد نظرتان به این امتحانات وابسته‌ است این روش به شما کمک می‌کند که بتوانید به انواع سوالات پاسخ دهید.

تغییر شیوه پرسش به این معناست که به جای استفاده از یک نوع سوال، از انواع مختلفی از سوالات برای ارزیابی درک و یادگیری خود استفاده کنید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های مختلف یادگیری را تمرین کنید و درک عمیق تری از مطالب کسب کنید. در ادامه چند نمونه از انواع مختلف سوالات آورده شده است:

1.سوالات چهار گزینه‌ای:
این سوالات شامل یک سوال با چهار گزینه مختلف هستند و شما باید گزینه صحیح را انتخاب کنید. که کنکور شما هم همین دسته از سوالات را در بر می‌گیرد.
گاها در پاسخدهی به سوالات باید بین گزینه‌ی درست و درست تر گزینه‌ی درست تر را انتخاب کنید و دقت لازم را برای پیدا کردن پاسخ درست به خرج دهید.

2. سوالات تشریحی:
در این سوالات باید به صورت کامل و تشریحی پاسخ دهید. این نوع سوالات اجازه می‌دهد نظرات و دانش شما را به دقت بیشتری بیان کنید. امتحانات نهایی شما شامل این دسته از سوالات می‌شوند برای پاسخگویی بهتر این سوالات باید روی متن کتاب خود تسلط کافی داشته باشید و بدانید که طراح دقیقا از شما چه چیزی خواسته است.

3.سوالات کوتاه‌پاسخ:
سوالاتی که پاسخ به آنها نیاز به جواب کوتاه‌تری دارد. این سوالات به شما اجازه می‌دهند اطلاعات اصلی را خلاصه و بازیابی کنید. در هنگام خواندن مطالب به جزئیات توجه کنید سوالات کوتاه پاسخ در امتحانات نهایی شما نیز جایگاه دارند

4. سوالات چندگانه:
در این سوالات شما باید بیش از یک پاسخ صحیح را انتخاب کنید. این نوع سوالات توانایی شما در ارتباط بین مفاهیم را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

5. سوالات مطالب مرتبط:
سوالاتی که ارتباط مطالب مختلف یک درس یا واحد درسی را مورد سنجش قرار می‌دهند. این نوع سوالات به شما کمک می‌کنند مفاهیم را در یک زمینه یاد بگیرید.

استفاده از انواع مختلف سوالات به شما کمک می‌کند تا از زوایای مختلف به مطالب نگاه کنید و یادگیری عمیق‌تری داشته باشید.
از تست برای خودتان سوال تشریحی بسازید و از سوالات تشریحی، تست با این روش علاوه بر اینکه به سوالات تستی می‌توانید راحت تر پاسخ دهید انواع سوالات را نیز پوشش می‌دهید.

در ادامه مقاله : نحوه تست زدن دروس انسانی میریم سراغ استفاده از منابع آنلاین 

مقاله های مرتبط : 

👈روش خواندن جغرافیا برای کنکور+6 روش رتبه برتری

تغییر شیوه‌ی پرسش
تغییر شیوه‌ی پرسش

استفاده از منابع و تست های آنلاین

این تلفن همراه و یا لپ تاپی که با آن این مقاله را می‌خوانید استفاده‌های خیلی مفید تری به غیر از رفرش کردن اکسپلور اینستاگرام و دید زن پروفایل کراش هایتان را دارد!
استفاده‌ از تست های آنلاین یکی از مفید ترین کارهایی است که شما می‌توانید انجام دهید و یک عالمه بانک تست متفاوت در اینترنت است که می‌شود از آنها بهترین استفاده‌ها و بیشترین بهره ها را برد.
از سایت لرنیتو و آزمونهای قلم چی یا هر چیزی که با آن راحت هستید استفاده کنید راستش را بخواهید خودم از بانک سوالات لرنیتو استفاده می‌کردم زیرا طبقه بندی شده و مرتب بود.

تست‌های آنلاین می‌توانند یک ابزار موثر برای تست و ارزیابی دانش و مهارت‌های شما باشند. در اینجا چند ویژگی و مزیت از استفاده از تست‌های آنلاین را با هم می‌خوانیم:

1.پوشش گسترده:
تست‌های آنلاین اغلب دارای مجموعه سوالات گسترده‌ای هستند که از مطالب مختلف درسی شما سوال می‌پرسند. این کمک می‌کند تا اطلاعات شما در زمینه‌های مختلف ارزیابی شود. ذهن شما به چالش کشیده می‌شود و سوالات مختلف خواهید دید.

2.فوریت در بازخورد:
بعضی از تست‌های آنلاین به صورت فوری نتایج و بازخورد را ارائه می‌دهند. این امکان را به شما می‌دهد تا بلافاصله پس از پایان تست، نقاط قوت و ضعف خود را بفهمید. یکی از مزیت های بسیار خوب تست آنلاین همین فوریت در پاسخدهی است شما سریع سنجیده می‌شوید.

3.زمان‌بندی:
برخی از تست‌های آنلاین دارای زمان محدود برای هر سوال هستند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا مهارت مدیریت زمان خود را تقویت کنید.

4.دسترسی آسان:
معمولاً تست‌های آنلاین از هر جایی و با هر دستگاهی قابل دسترسی هستند، که این به شما امکان می‌دهد در هر زمانی تمرین کنید. هر جایی نشسته‌اید گوشی خودتان را باز کنید و چند تایی تست بزنید باور کنید کمک شگرفی به شما می‌کند.

5.تنوع در نوع سوالات:
این تست‌ها می‌توانند شامل سوالات چهار گزینه‌ای، تشریحی، کوتاه‌پاسخ و حتی سوالات چند گزینه‌ای باشند که از شما انواع مختلفی از پاسخ‌ها را بخواهند. این گزینه هم برای شمایی که هم درگیر امتحانات تشریحی هستید هم تستی گزینه‌ی بسیار مناسب است.

6.تکرارپذیری:
می‌توانید تست‌های آنلاین را چندین بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که دانش و مهارت‌های شما پیشرفت می‌کنند.

قبل از استفاده از تست‌های آنلاین، اطمینان حاصل کنید که منابع مورد استفاده معتبر هستند تا بهترین نتایج را بدست آورید.

در ادامه مقاله : نحوه تست زدن دروس انسانی میریم سراغ تکنیک های تست زنی 

مقاله های مرتبط : 

👈آیا مهندسی در رشته انسانی هست؟

استفاده از منابع و تست های آنلاین
استفاده از منابع و تست های آنلاین

چرا مطالعه می کنم اما نتیجه نمی گیرم ؟

استفاده از تکنیک های مختلف تست زنی

حتما همه‌ی شما انواع تکنیک های بشکن بزن تست رو بزن و کنکور آسان است را شنیده اید که اگر به نظرتان گزینه ۳ درست آمد نظر شما اشتباه است و طراح از مهندسی معکوس استفاده کرده و گزینه ۲ درست است!
اینجا قرار نیست از این اراجیف بگوییم میخوا‌هیم فقط دقت و سرعت شما را در تست زنی بالا ببریم پس با ما همراه باشید!
برای پاسخ به تست دروس، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

1.پیش‌خوانی سوالات:
قبل از شروع به حل سوالات، تمام سوالات را به دقت بخوانید. این کمک می‌کند تا با موضوعات مختلف آشنا شوید و بدانید کدام سوالات را اولویت بیشتری بدهید. بعضی سوالات سخت هستند و ظاهرشان این قضیه را فریاد می‌کشد در همین نگاه اجمالی دور شماره سوال آنها خط بکشید که در دام آنها نیفتید.

2.پاسخ به سوالات آسان:
شروع به پاسخ دادن به سوالاتی کنید که به نظرتان آسان تر هستند. این کمک می‌کند اعتماد به نفس شما افزایش یابد و زمانتان به بهترین شکل استفاده شود.
اول از همه به سراغ سوالاتی بروید که رو مبحث آن به خوبی مسلط هستید و برای خودتان درصد جمع آوری کنید.

3.زمان‌بندی متعادل:
به هر سوال محدودیت زمانی بگذارید. اگر یک سوال زمان زیادی از شما می‌گیرد، بهتر است به سوالات دیگر بروید و سپس به آن سوال باقی‌مانده باقی‌مانده بپردازید.
از آنجایی که بسیاری از ما مشکلمان زمانبندی است بیایید باهم بیشتر در موردش بخوانیم:

زمانبندی متعادل به معنای تخصیص مناسب زمان به هر فعالیت یا وظیفه‌ای است. در زمینه تست دروس، زمانبندی متعادل می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن از زمان محدودی که دارید، استفاده کنید. در زیر چند راهنمایی برای زمانبندی متعادل اورده‌ام که امیدوارم به شما کمک کند:

پیش‌بینی زمان:
ابتدا میزان زمانی که برای حل تست در اختیار دارید را پیش‌بینی کنید. این میزان زمان می‌تواند بر اساس تعداد سوالات و نوع آنها باشد.

تقسیم زمان:
زمان خود را بر اساس تعداد سوالات تقسیم کنید. به هر سوال مقدار زمان معینی اختصاص دهید. این تقسیم باید متناسب با میزان پیچیدگی سوالات باشد.

پیشرفت گام به گام:
به جای سریع حل کردن چند سوال ابتدایی، به تدریج پیش بروید. این به شما اجازه می‌دهد تا با فهم دقیقتری به سوالات پاسخ دهید.

مدیریت زمان سخت‌ترین سوالات:
اگر سوالاتی وجود دارند که به نظرتان سخت تآنها اختصاص دهید. اما از اینکه در یک سوال بسیار وقت بگذارید، جلوگیری کنید.

بررسی نوع سوالات:
اگر سوالات مختلفی از نوع چهار گزینه‌ای، تشریحی و… دارید، به اندازه مناسبی زمان خود را تقسیم کنید تا همه نوع‌های سوالات را پوشش دهید.

زمان برای بررسی:
زمانی را برای بررسی جواب‌های خود و اطمینان از صحت آنها در نظر بگیرید. این زمان می‌تواند در اصلاح اشتباهات و بهبود نمره شما مؤثر باشد.

با اینکه زمانبندی متعادل می‌تواند مفید باشد، اما بهتر است همیشه به شرایط خود و میزان آمادگی برای هر تست توجه کنید و زمانبندی را مطابق با این شرایط تنظیم کنید.

4. خواندن دقیق سوالات:
سوالات را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که به درستی درک کرده‌اید. اطمینان حاصل کنید که شما دارای مفهوم درستی از خواسته‌های سوال هستید.

5. ترتیب پاسخ‌ها:
در سوالات چهار گزینه‌ای، ترتیب وارد کردن پاسخ هایتان در پاسخنامه بسیار مهم و حیاتی است حواس خود را جمع کنید که گزینه‌ی ۲ را ۳ نزنید و اشتباهی در پاسخنامه چیزی را پر نکنید.

6. بررسی دوباره:
زمانی که تمام سوالات را پاسخ دادید، وقت کنید و جواب‌های خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ سوالی را از دست نداده‌اید.

7. مطالعه بازخورد:
اگر امکان دارد، بازخورد تست را بررسی کنید تا از اشتباهات خود یاد بگیرید و اهمیتی به مفاهیمی بدهید که اشتباه کرده‌اید.

8. از تکنیک ضربدر منها استفاده کنید:
با اینکه اسمش ضربدر منها است اما هیچ ربطی به این دو عامل ریاضی ندارد.
در کنار شماره‌ی سوالاتی که پاسخ آنها را بلد نیستید یک منها بزنید که یادتان باشد کلا در دفعات بعدی به سراغ آن سوالات نروید و کنار هر سوالی شک دارید و یا وقت گیر است یک ضربدر بزنید تا در دفعات بعدی به سراغ حل آنها بروید.
به جای ضربدر و منها هم از هر علامتی که خواستید می‌توانید استفاده کنید.

این روش ها به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از زمان تست ببرید و پاسخ‌های دقیقتری را ارائه دهید و خلاصه که درصد های خوبی کسب کنید و موفق شوی در هستند. 

مقاله های مرتبط : 

👈پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای مردان +معرفی

👈پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای زنان +معرفی

استفاده از تکنیک های مختلف تست زنی
استفاده از تکنیک های مختلف تست زنی

استفاده از منابع آموزشی

یکی از روش های تست زنی پاسخگویی به طیف مختلفی از سوالات است هر چقدر ذهن شما سوالات بیشتری ببینید و تنوع دسته بندی سوالات در ذهن شما بالاتر باشد موفق تر خواهید بود.

استفاده از منابع آموزشی برای پاسخگویی به تست دروس می‌تواند به بهبود موفقیت شما کمک کند. در زیر توضیحاتی در این خصوص آمده است:

1.کتب درسی:
ابتدا از کتب درسی استفاده کنید تا مفاهیم اصلی و اطلاعات مورد نیاز را درک کنید. خواندن با دقت این منابع می‌تواند اطلاعات را به یادگیری دائمی تبدیل کند. همیشه گفتم باز هم می‌گویم این کتاب درسی که شما دلتان می‌خواهد به آتشش بکشید بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید ارزش دارد پس مراقب مطالب آن باشید.

2.جزوات و خلاصه‌نویسی:

اگر جزوات یا خلاصه‌نویسی از مباحث موجود است، از آنها بهره بگیرید. خواندن خلاصه‌نویسی باعث تسلط سریع‌تر بر مفاهیم می‌شود. و همچنین نکات مهم تر را سریع تر به ذهن شما می‌آورد.

3.کتب کمکی:
از کتب کمکی و منابع اضافی استفاده کنید. این منابع می‌توانند توضیحات بیشتری در مورد مفاهیم مشخص را فراهم کنند و در درک عمیق‌تر کمک کنند. تذکر! اول از همه منبع اول بعد سراغ منابع دیگر بروید ولی یادتان هم باشد که از منابع سطح بالاتر غافل نشوید و نترسید.

4.وپویدئوها:
ویدئوها مرتبط با مباحث درسی موجود هستند که این منابع به صورت تصویری و شنیداری مفاهیم را به نحو بهتری توضیح می‌دهند و شما راحت تر با نحوه‌ی پاسخگویی به تست ها آشنا می‌شوید و چون تمام مغز شما درگیر است ماندگاری نحوه‌ی پاسخدهی به تست ها هم در ذهن شما بیشتر می‌شود.

5.پیشنهادات استاد:
اگر استاد شما منابع خاصی را برای تهیه پاسخ به تست توصیه کرده، از آنها استفاده کنید. این منابع ممکن است سوالات تمرینی، مطالب تکمیلی یا کتب توصیه شده باشند. حتما اگر کلاس می‌روید به حرف استاد و منبعی که معرفی کرده است گوش کنید بالاخره چهارتا پیراهن بیشتر از من، شما و صغرا خانم پاره کرده است.

6.سوالات تمرینی:
سوالات تمرینی و تست‌های گذشته می‌توانند به شما کمک کنند تا با نوع سوالات کنکور آشنا شوید و مهارت‌های پاسخگویی به آنها را تقویت کنید.

7.توضیحات آنلاین:
منابع آموزشی آنلاین، مانند وب‌سایت‌ها، ویدئوها و پلتفرم‌های آموزشی، می‌توانند روش‌ها و توضیحات متنوعی برای درک بهتر موضوعات فراهم کنند. حالا شما هی به جای استفاده‌های مفید از موبایل‌تان بروید اکسپلور رفرش کنید!

با ترکیب موارد مختلف، می‌توانید یک رویکرد گسترده و جامع به پاسخگویی به تست دروس داشته باشید.

استفاده از منابع آموزشی
استفاده از منابع آموزشی

مدیریت دقت و زمان

اگر می‌خواهید بپرسید مگر این‌ هم روش است باید بگویم که بله، سواد شما و درس خواندن شما فقط نیمی از راه تست زدن و موفقیت است ادامه‌ی راه موفقیت شما به مدیریت شما در تست زنی بستگی دارد.
در هنگام پاسخ دهی به سوالات تستی، مدیریت زمان و دقت اهمیت زیادی دارند. در زیر چند نکته برای مدیریت بهتر این فرآیند آورده شده است:

1.مطالعه سوال با دقت:
هنگامی که سوال را می‌خوانید، اطمینان حاصل کنید که متوجه موضوع و خواسته سوال شده‌اید. دقت در متن سوال می‌تواند از اشتباهات جلوگیری کند.

2.زمانبندی مناسب:
به هر سوال معینی از زمان تخصیص دهید. اگر یک سوال به نظر شما زمان‌بر است، به سوالات دیگر پاسخ دهید و برگردید تا آن سوال را پاسخ دهید.

3.پاسخ ابتدایی:
در صورتی که به یک سوال مطمئن نیستید، پاسخ ابتدایی‌تان را بنویسید. این امکان را به شما می‌دهد که برای سوالات دیگر به اولویت بیشتری بپردازید.

4.حفظ تعادل زمانی:
اگر سوالات با امتحانی مختلف ارتباط دارند، توجه کنید که زمان خود را بین آنها توزیع کنید. این کار به جلوگیری از اختصاص زیاد زمان به یک بخش و از دست دادن سوالات دیگر کمک می‌کند.

5.توجه به کلمات کلیدی:
در متن سوال، به کلمات کلیدی توجه کنید. این کلمات می‌توانند نقطه مرجعی برای پیدا کردن پاسخ صحیح باشند.

6.نخستین پاسخ صحیح:
اگر در میان گزینه‌ها یک گزینه به نظرتان بیشترین احتمال صحت را دارد، آن را به عنوان پاسخ اولیه انتخاب کنید. این کار احتمالاً به شما امتیاز خواهد داد. زنگ خطر را هم به صدا در بیاورم که فقط گفتم احتمالا و شاید از شانس شما جواب اولیه‌تان اشتباه از آب در آمد.

7. استفاده از حداکثر زمان مجاز:
مطمئن شوید که از تمام زمان مجاز برای هر سوال بهره‌مند شده‌اید. هر سوال به چهار گزینه به همان میزانی که وقت دارید زمان تخصیص دهید.

8.چک کردن جواب‌ها:
در زمان باقیمانده، جواب‌های خود را چک کنید. مطمئن شوید که هیچ سوالی را از دست نداده‌اید و پاسخ‌هایتان منطبق با نظر خود است.

9.احتیاط در سوالات منفی:
اگر نمره منفی برای پاسخ اشتباه در نظر گرفته شده است، احتیاط کنید و در مواقعی که مطمئن نیستید، از پاسخ دادن به سوال خودداری کنید.

توجه به این نکات می‌تواند به بهبود عملکرد شما در پاسخ به تست ها کمک کند.

مقاله های مرتبط : 

👈چگونه تعداد تست زیاد بزنیم؟+5 روش عملی

مدیریت دقت و زمان
مدیریت دقت و زمان(نحوه تست زدن دروس انسانی)

از استرس به دور باشید

شاید در ظاهر استرس و اضطراب کم اهمیت باشند اما در باطن می‌توانند ضربات سهمگینی به تلاش و اعتماد به نفس شما بزنند برای رفع استرس به شما راه حل هایی می‌دهم که امیدوارم برایتان کار ساز باشد.

برای کاهش استرس و اضطراب، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. در زیر تعدادی از این راهکارها آورده شده است:

1.تنفس عمیق:
تمرین تنفس عمیق می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. نفس‌های عمیقی بکشید و آنها را به آرامی و ارادی تنفس کنید. در مواقعی که آرام هستید هم این تکنیک را استفاده کنید تا بدنتان به آن عادت کند زیرا که در مواقع استرس آدم اسم خودش هم یادش می‌رود چه برسد که نفس بکشد.

2.خواب کافی:
اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی خواب می‌بینید. کمبود خواب می‌تواند استرس را افزایش دهد. حالا هی به بهانه‌های مختلف تا صبح بیدار بمانید من ضرر می‌کنم یا شما؟

3. مدیریت زمان:
برنامه‌ریزی منظم برای مدیریت زمان می‌تواند حس کنترل را افزایش دهد و استرس را کاهش دهد.

4.ترتیب در اولویت‌ها:
اولویت‌بندی و تمرکز بر اهداف اصلی می‌تواند کمک کند تا از اشتراک در آنهمه فعالیت‌ها جلوگیری شود.

5. مدیتیشن و آرامش:
تکنیک‌های مدیتیشن و آرامش می‌توانند به تسکین استرس و اضطراب کمک کنند.

6.استفاده از تکنولوژی:
برنامه‌های مدیریت استرس و مواردی مانند موزیک آرامش‌بخش یا پادکست‌های متنوع ممکن است در کاهش استرس مؤثر باشند.

7. ارتباط با دیگران:
حرف زدن با دوستان و خانواده در مواقع استرس آور می‌تواند حمایت و تسکین فراهم کند.

8. آموزش مهارت‌های مدیریت استرس:
آموختن به مهارت‌های مدیریت استرس، مثل حل مسائل یا مدیریت زمان، می‌تواند به کنترل بهتر استرس کمک کند.

9.فعالیت‌های لذت‌بخش:
زمانی برای فعالیت‌هایی که لذت می‌برید مخصوص کنید، مثل خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی، یا تماشای فیلم.

یادآوری کنید که هر فرد ممکن است به راهکارهای مختلف نیاز داشته باشد، بنابراین ممکن است نیاز به تجربه و تلاش های دیگری باشد.

مقاله های مرتبط : 

👈لیست افراد موفق در رشته انسانی در جهان + 5 راز آن ها

از استرس به دور باشید
از استرس به دور باشید

حرف پایانی

به پایان یک مقاله‌ی دیگر رسیدیم، امیدوارم که در تست زدن تبحر لازم را کسب کنید و در نهایت در کنکور و آزمون های آزمایشی خود موفق باشید
بروید که شما عزیزدل ما هستید.

مقاله های پیشنهادی برای شما :

👈حذف صدای محیط هنگام مطالعه+ 5 روش عملی

👈خاص‌ترین روش مطالعه ماندگار +۸ راهکار عملی

👈لیست کامل فیلم های انگیزشی روانشناسی( 15 فیلم)

سوالات متداول

با تست زدن بسیار سرعت عمل شما بالا می‌رود تمرین و استمرار از رازهای موفقیت شماست.

به هر ترتیبی که راحت تر هستید می‌توانید به ترتیب دفترچه پیش روی کنید.

مانند هر چیزی که در زندگی آن را رها کرده‌اید رهایشان کنید نیازی نیست به تمامی سوالات پاسخ دهید.

به post امتیاز دهید

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=7580

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

یک پاسخ

  1. سلام ممنون بابت مقاله عالیتون فقط سوالم اینه چطور میتونم سرعت خودمو توی تست زدن بالا ببرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

60 درصد تخفیف با کد :

kiadars

ساعت‌
دقیقه
ثانیه

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید