آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش خواندن جغرافیا برای کنکور+6 روش رتبه برتری

60 درصد تخفیف با کد :

kiadars

کمتر از 200 هزار تومان

ساعت‌
دقیقه
ثانیه
روش خواندن جغرافیا برای کنکور

فهرست مطالب

روش خواندن جغرافیا برای کنکور چیست ؟

سبز می‌پوشی کویر لوت جنگل می‌شود
عاقبت جغرافیا را هم تو عاشق می‌کنی…
گفتم این سری متفاوت شروع کنیم
با یک بیت شعر که تا آخر مقاله که قرار است بخوانید و بخوانید خسته نشوید.
بیت شعر هم بسیار عاشق است و کمی جغرافیایی
که ما به قسمت کمی آن در این مقاله می‌پردازیم.

داخل این مقاله قرار است که با هم درباره‌ی اینکه چطوری برای کنکور جغرافیا مطالعه کنیم و برای جواب دادن به سوالات آن در کنکور باید چگونه عمل کنیم و 6 روش رتبه برتر شدن بخوانیم.
لیوان چای یا قهوه‌ی خود را کنار دست‌تان بگذارید که هر وقت احساس خستگی کردید یک جرعه از آن بنوشید و ادامه دهید.

اول از همه بیایید با این درس که جدیدا اهمیت آن از کف به سقف رسیده و ضریب آن از یک به پنج تغییر کرده است آشنا شویم
جغرافیا به همراه دروس اقتصاد، تاریخ و عربی در دفترچه‌ی شماره دو کنکور انسانی قرار دارد که دارای ۱۲ سوال است و تاریخ که دارای 13 سوال است و جمعا برای پاسخگویی به این دو درس ۲۰ دقیقه وقت دارید.

جغرافیا درسی حفظی است اما به این معنی نیست که می‌توانید فقط با حفظ کردن درصد خوب بگیرید شما باید توانایی فهم این درس را نیز داشته باشید.
جغرافیا به عنوان یکی از دروس رشته‌ی انسانی، مطالعه مکان‌ها، مسائل مکانی، و ارتباطات اجتماعی انسانی با محیط زیست و یکدیگر را در برمی‌گیرد. در این درس مفاهیم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و سیاسی به تحلیل مکان‌ها و مسائل مکانی پرداخته می‌شود.

در جغرافیا موارد زیر مورد مطالعه قرار می‌گیرند‌:

جمعیت‌شناسی: مطالعه‌ای درباره توزیع و تغییرات جمعیت در مناطق مختلف، نرخ تولد و مرگ، ساختار سنی، مهاجرت و تأثیرات جمعیت بر توسعه.

فرهنگ و جوامع: تحلیل نظام‌های فرهنگی، ساختار اجتماعی، رفتارها، و تفاعلات فرهنگی-اجتماعی در جوامع مختلف.

اقتصاد جغرافیایی: بررسی نقش مکان و مکانیزم‌های اقتصادی در توسعه و تغییر اقتصاد جهانی.

سیاست جغرافیایی: مطالعه روابط سیاسی و تأثیرات جغرافیایی بر سیاست‌ها و مواجهه با چالش‌های سیاسی.

محیط زیست و توسعه پایدار: تحلیل تأثیرات انسان بر محیط زیست، مدیریت منابع طبیعی، و توسعه پایدار.

تحلیل مکان‌ها: بررسی و تفسیر الگوها و ویژگی‌های مکان‌ها از نظر جغرافیایی.

تکنولوژی و ارتباطات جغرافیایی: بررسی نقش فناوری‌ها و ارتباطات در تغییر و تحول مکان‌ها و جوامع.

همانطور که دیدید این درس شما بسیار هم پر و پیمان است و  اگر به خواندنش علاقه نداشته باشید یا حافظه‌ی خوبی در به خاطر سپردن مطالب نداشته باشید چندان کار راحتی نیست البته که ترس به دلتان راه ندهید که در ادامه باهم راه و روش خواندن این درس را یادمی‌گیریم و خیالمان از بابت این درس راحت می‌شود.

در ادامه این مقاله به بررسی روش خواندن جغرافیا برای کنکور می پردازیم بریم سراغش💪

مقاله های مرتبط : 

آیا مهندسی در رشته انسانی هست؟

آشنایی با جغرافیا
آشنایی با جغرافیا(روش خواندن جغرافیا برای کنکور)

روش مطالعه جغرافیا

کتاب درسی: اول از همه به میزان اهمیت کتاب درسی توجه کنید و به جزوه و خلاصه‌های دیگران اکتفا نکنید.
کتاب درسی بسیار حائز اهمیت است و همانطور که در کنکور تیر ۱۴۰۲ دیده شد از تصاویر و نمودار ها سوال داده شده بود و تمرکز زیادی بر روی کتاب جغرافیای دوازدهم شده بود.

کتاب درسی باید در روش مطالعه جغرافیا محور مطالعه‌تان باشد و نباید به جزوه ها اکتفا کنید مگر اینکه دیگر خیلی وقت‌تان تنگ باشد و می‌خواهید یک چیزهایی از جغرافیا هم خوانده باشید.

حال چرا می‌گویم کتاب درسی خود را رها نکنید به طور مثال معمولا بخشی از سوالات کنکور سراسری از تصاویر کتاب درسی طراحی می شود که به طور قطع مقداری از این جزئیات در جزوه های شما وجود نخواهد داشت. پس حتما پیش از مطالعه‌ی جزوه، کتاب درسی را بخوانید و از جزوه برای مرور سریع استفاده کنید.

این را هم گوشزد کنم که اینکه می‌گویم کتاب درسی را محور مطالعه‌ی خود قرار دهید به این معنی نیست که خلاصه نویسی یا نکته برداری نکنید اتفاقا باید در کنار خواندن کتاب درسی همه‌ی اینکار ها را هم انجام دهید تا نتیجه‌ی مطلوب بگیرید.

تصویرسازی مفاهیم: از نقشه‌ها، نمودارها و تصاویر برای تصویرسازی مکان‌ها و مفاهیم جغرافیایی استفاده کنید. این کمک می‌کند تا اطلاعات به صورت بصری در ذهن شما ثبت شود‌.
همان حافظه‌ی تصویری منظورم است بالاخره باید از این قسمت مغزمان هم کار بکشیم.

به نقشه‌ها و تصاویر کتاب‌تان نگاه کنید و مانند دوربینی که عکس می‌گیرد در ذهن خودتان ثبت کنید
ارتباطات بین متن و نقشه و تصاویر را در کنار آنها یادداشت کنید و روی آنها علامت گذاری کنید سپس آنها را دسته بندی کنید و آنها را به خاطر بسپارید و در قفسه‌های کتابخانه‌ی ذهن جای دهید و مرتب کنید

توضیح مفاهیم توسط اساتید یا منابع آموزشی: ویدئوها یا کلاس‌های آنلاین می‌توانند توسط اساتید حاذق برای شما مفاهیم را توضیح دهند.

اگر جغرافیا برایتان سخت و طاقت فرساست و اصلا حاضرید هزار ساعت ریاضی و اقتصاد بخوانید ولی یک ساعت جغرافیا نه می‌توانید از اساتید خوب استفاده کنید و بهره ببرید از تدریس هر استاد یک جلسه ببینید و اگر ارتباط گرفتید با همان استاد پیش بروید و اگر تدریس آن استاد به دلتان نبود با استاد دیگری کلاس بردارید یا ویدئوهای آموزشی آن را ببینید.

ابدا و اصلا از اینکه از این روش استفاده کنید نترسید بلکه اساتید سالهاست در این کار هستند و سر و کارشان با این کنکور است و بهتر از هرکسی می‌توانند شما را راهنمایی کنند و به شما کمک کنند که با جغرافیا آشتی کنید و درصد مطلوب کسب کنید و در نهایت هم در کنکور موفق شوید.

به تدریج پیش بروید: از موضوعات ساده شروع کنید و به تدریج به مباحث پیچیده‌تر پیش روی کنید. این کمک می‌کند تا اطلاعات به مرور زمان تثبیت شوند.

از همان کتاب پایه‌ی دهم که مباحث سبک تری دارد شروع کنید و پیش روی کنید‌ البته می‌دانم که آزمون های آزمایشی پایه و دوازدهم را باهم پیش می‌برند ولی خب لازم نیست از همان ابتدای کار خودتان را مطالب سنگین بعضی از درسنامه کلافه کنید همانطور که اول مقاله گفتم اول کتاب درسی را یادبگیرید و بعد به سراغ چیزهای دیگر بروید زیرا که اگر در یادگیری مطالب کتاب درسی مشکل داشته باشید در یادگیری مطالب دیگر هم به مشکل برخواهید خورد و از درس زده می‌شوید.

استفاده از منابع آموزشی کنکور: از کتب و منابع آموزشی کنکور که برای درس جغرافیا تالیف شده‌اند استفاده کنید تا بهترین تمرین‌ها و مطالب را برای آمادگی کنکور داشته باشید.
در انتخاب منبع هم دقت کنید بچه‌های گلم!

اول کار نپرید تیزشیم مشاوران بخرید بعد در تست هایش مثل موجودی در گل بمانید و خدایی نکرده احساس خنگ بودن بکنید و اعتماد به نفس‌تان را به ته دره پرت کنید.
برای اول کار می‌توانید از کتاب جامع خیلی سبز استفاده کنید البته اگر از مهر و ماه استفاده کنید بهتر است اما اگر به نظرتان دریای عمان شمال است و خلیج فارس شرق است با همان خیلی سبز شروع کنید و بعد که سطح‌تان بالاتر رفت و الان دیگر حتی می‌دانید رود دز کجاست از کتاب های انتشارات مشاوران آموزش استفاده کنید.

تمرین با سوالات کاربردی: تمرین با سوالات کاربردی و مرتبط با وضعیت‌ها و مسائل فعلی مهارت‌های تحلیلی و تفسیری شما را افزایش می‌دهد.

سعی کنید هرچیزی که برای جغرافیا می‌خوانید را یک ربطی به زندگی و مسائل روز بدهید البته می‌دانم در جایگاه یک فرد کنکوری اینقدر فشار روی روان عزیزتان هست که نتوانید اینگونه آزادانه فکر کنید ولی در تایم های آزاد خود جغرافیا در زندگی پیدا کنید چرا که اینگونه جغرافیا یادگرفتن حسابی در ذهن ماندگار می‌شود و در آزمون های آزمایشی و کنکور همین مطالب بهتر به ذهن می‌آیند و شما را نجات می‌دهند.

جدول بندی و خلاصه نویسی: اینجا همانجایی هست که گفتم یک وقت فکر نکنید دیگر نیازی به جدول و خلاصه نیست!

سعی کنید هرچیزی را که می‌خوانید جدول بندی کنید اولش سخت است می‌دانم، پدرتان در می‌آید می‌دانم ولی روی این بنده را زمین نیندازید و انجام دهید.
این جدول ها شب آزمون و موقع مرور فرشته‌های نجات شما هستند.
جدول بندی اطلاعات جغرافیایی با توجه به سازماندهی ذهنی که ایجاد می کند اولاً در حفظ مطالب به شما بسیار کمک می‌کند ثانیاً در درک مطالب جغرافیایی به شما کمک شایانی می‌کند و از همه مهم تر به شما امکان مقایسه می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید با جدول هایی که رسم کرده‌اید و کشیده‌اید مطالب را باهم مقایسه کنید.
شما می‌توانید برای فلاتها، صحراها، کشورها، دریاها و اقیانوسها جدول تهیه کنید.

در جغرافیا با اعداد زیادی رو به رو می‌شوید که گاها سرسام آور است اول از همه باید به درک صحیحی از این اعداد و ارقام برسید و سپس میان این اعداد نوعی رابطه معنادار ایجاد کنید تا بخوبی این اعداد در ذهنتان باقی بماند و از حفظ کردن طوطی وار آنها خودداری کنید که راحت تر از حفظ کردنشان از ذهنتان پر می‌کشند.

در یادداشت برداری های خود موارد یکسان و مشابه را در یک برگه یادداشت کنید مثلا رودخانه‌ها در یک برگه یا یک جدول و به همین ترتیب پیش بروید

خلاصه نویسی: برای خلاصه نویسی از جملات کوتاه و مختصر استفاده کنید.

جملات خلاصه و مختصر را انتخاب کنید تا اطلاعات با سرعت و سهولت قابل درک باشند و از کلمات کلیدی در خلاصه‌های خود استفاده کنید تا وقتی چشم‌تان به آنها افتاد مطلب سریع در ذهن‌تان بیاید.
پس از نوشتن خلاصه، آن را مرور کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات اصلی را پوشش داده‌اید. اگر لازم بود اصلاحات لازم را اعمال کنید و اطلاعاتی را به آن اضافه کنید یا پاک کنید.
مفاهیم اصلی را خلاصه کنید برای هر بخش، مفاهیم اصلی و اطلاعات کلیدی را با کلمات کم و مفید خلاصه کنید.
اگر ممکن است، اطلاعات را دسته‌بندی کنید البته اینکه می‌گویم اگر ممکن است را شما بخوانید حتما دسته بندی کنید به عنوان مثال: اطلاعات جمعیت‌شناسی، اقتصاد جغرافیایی و فرهنگ را در دسته‌های مختلف جای دهید.

موارد محاسباتی توجه کنید: مطالبی در درس جغرافیا وجود دارد که نیاز به محاسبات دارند و با فرمولها حل می‌شوند این موارد را می‌توانید به صورت خلاصه داخل یک برگه دیگر همراه را با یک توضیح مختصر برای درک بیشتر خودتان یادادشت کنید و به جای حفظ کردن فرمولها ارتباط بین آنها را درک کنید اینگونه خودتان هم راحت تر هستید.

مقاله های مرتبط : 

👈پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای مردان

👈پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای زنان

روش مطالعه جغرافیا
روش مطالعه جغرافیا(روش خواندن جغرافیا برای کنکور)

۶ روش رتبه برتری

حال که با هم روش خواندن این درس را یادگرفتیم و بالاخره با آن آشتی کردیم می‌رویم سراغ راه و روش‌های رتبه برتری که بچه‌های کیادرسی حسابی بترکانند و رتبه‌های دلخواه خودشان را کسب کنند
آماده‌اید که برویم سراغ روش ها؟
اگر پاسخ‌تان بله است که کمربندهای خود را محکم ببندید و بزنید که برویم.

۶ روش رتبه برتری
۶ روش رتبه برتری(روش خواندن جغرافیا برای کنکور)

تست زنی

اولین و شاید مهم ترین روش همین تست زنی‌ است به مولا که معجزه می‌کند و بسیار چیز خفنی است ولی خب خفن شدن در این روش هم زحمات مخصوص به خودش را دارد بیایید بیشتر با این موضوع آشنا شویم.

اول از همه که اگر می‌خواهید سر این موضوع با من چانه بزنید دمپایی کیادرس دم دست است و آماده‌ی پرتاب پس فقط حرف گوش کنید.

دوم اینکه کنکور تستی است شما اگر تست زنی بلد نباشید و تست نزنید با رتبه برتری که هیچ با مجاز شدن هم باید خداحافظی کنید.
پس اول تست بزنید زیاد هم تست بزنید البته مراقب باشید که تست ها را نسوزانید و در کتاب خود جواب ها را علامت نزنید و دفترچه‌ای برای پاسخ تست هایتان کنار بگذارید.

سوم اینکه مهارت خودتان را در تست زنی افزایش دهید و تست زماندار بزنید که زمان به معنی واقعی کلمه در کنکور طلاست.
مطابق کنکور تعدادی سوال انتخاب کنید و در وقت مشخص شده به آنها پاسخ دهید در اوایل کار ممکن است نرسید همه‌ی سوالات را پاسخ دهید اما هر چقدر بیشتر تمرین کنید دست‌تان هم تند تر می‌شود و سرعت‌تان بالا می‌رود.
هشدار خطر! نروید بدون یادگیری و درسنامه همینطوری الابختکی تست بزنیدهااااا اول یادگیری خود را کامل کنید تست های آموزشی‌تان را جواب دهید و بعد تست بزنید.
و بعد هم پاسخ تست ها را حتی آنهایی که درست جواب داده‌اید را به طور کامل بررسی کنید و نکات آنها را یادبگیرید و اگر خیلی مهم هستند آنها را یادداشت کنید.
لب کلام: تا جان در تن دارید تست بزنید و تحلیل کنید.

مقاله های مرتبط :

👈لیست افراد موفق در رشته انسانی در جهان + 5 راز آن ها

👈0 تا 100 آموزش برنامه ریزی برای تست زدن

تست زنی
تست زنی(روش خواندن جغرافیا برای کنکور)

شرکت در آزمونها آزمایشی

به جان عزیزم قسم من یکی از فحش دهنده‌های این آزمون های آزمایشی هستم و اگر می‌توانستم قلم چی را به بمب می‌بستم و منفجر می‌کردم تا میلیونها دانش آموز از کابوس جمعه صبح رهایی یابند اما چه کنم که شرکت در آزمون آزمایشی از راه های رتبه برتری است و کلا رتبه برتری با آزمون گره خورده است.


یکی از موسسات آموزشی هر کدام که به دلتان است راستش را بخواهید هیج کدامشان با دیگری تفاوت خاصی ندارد هر کدامشان یکجور پدر شما را در می‌آورد پس حداقل آنی را انتخاب کنید که بهترین گزینه برای شما باشد و حداقل علاوه بر مشکلات اعصاب و روان به شما رتبه برتری هم هدیه کند.


اگر هم به هر دلیلی توان شرکت در آزمونها را ندارید خودتان در خانه با شرایط آزمون نه اینکه زیر پتو چای شیرین بزنید و آزمون جواب دهید از خودتان آزمون بگیرید و درصدهای خود را بسنجید و آن را تحلیل کنید.


شرکت در آزمون های آزمایشی اهمیت دارد زیرا شما را در شرایط کنکور می‌گذارد و شما تا روز کنکور هزاران بار در این شرایط قرار گرفته‌اید و دیگر عادت کرده‌اید و استرس کمتری به شما وارد می‌شود همچنین روی سرعت پاسخگویی به سوالات به تسلط می‌رسید و زمانبندی درست تری خواهید داشت و متوجه می‌شود که اگر یک درس در کنکور سخت بود با آن چه کنید و اگر درسی آسان بود چگونه زمان خودتان را به درس دیگری بدهید
و از همه مهم تر با این تفکیک دروس و چند دفترچه‌ای شدن مدیریت زمان را یاد خواهی گرفت که کلی به شما کمک می‌کند.
از تحلیل آزمون هم غافل نشوید که نکات بسیاری در دل پاسخنامه نهفته است آنها را هم دریابید و رفع اشکال کنید
در نهایت هر چند زجرآور است اما قول بدهید آزمون بدهید.

شرکت در آزمونها آزمایشی
شرکت در آزمونها آزمایشی

عادت سازی

دلم نمی‌خواهد این را بگویم ولی روحیه و انگیزه در سال طاقت فرسای کنکور جوابگو نیست بلکه این عادت های شماست که شما را موفق می‌کند انگیزه نهایتا یک هفته جواب دهد روحیه هم که کلا وضعیت سقوط آزاد دارد و ته دره است …
اول از همه به درس خواندن و بعد از آن به زیاد درس خواندن عادت کنید.
سحرخیز باشید و صبح ها با هر ضرب و زوری است خودتان را به پشت میز یا کتابخانه بکشانید که من به شما می‌گویم آخرش شیرین است شاید آنطور که می‌خواهید نشود ولی در کل شیرین است.

یاد بگیرید حتی اگر حالتان خیلی بد بود و اصلا نمی‌دانستید که از کجا آمده‌اید و آمدنتان بهر چه بود هم درس بخوانید به جای آن به خودتان بعد از پایان درس خواندن جایزه بدهید جایزه هرچیزی می‌تواند باشد فقط تروخدا سریال نباشد فیلم عیبی ندارد اما سریال طولانی است و مغزتان درگیرش می‌شود و تمرکز شما را می‌گیرد حتی می‌توانید به خودتان برای تمام کردن یک مبحث سخت غذای خوشمزه هدیه دهید.

بالاخره سال کنکور آدم با همین چیزهاست که زنده می‌ماند و دوام می‌آورد که قبولی‌ش را ببیند دیگر
دوام بیاورید و درس بخوانید که آخرش نفس راحتی انتظار شما را می‌کشد.
آرامش است عاقبت اضطراب ها

داشتن یک مشاور برای ادامه راه

نه اینکه اگر مشاور ندارید نمی‌توانید رتبه‌ی دلخواهتان را کسب کنید اما اگر مشاور داشته باشید بهتر است
مشاور قرار است مثل یک دوست و همراه در سال کنکور در کنار شما باشد و شما را راهنمایی کند و اشتباه‌هاتتان را به شما گوشزد کند و از تکرار آنها جلوگیری.
مشاور کلاف در هم پیچیده‌ی شما را باز می‌کند و در طول مسیر همراه شماست.
اگر بتوانید مشاور مناسب خود را پیدا کنید مسیر کنکور برای شما چند درجه آسان تر می‌شود.
بچه‌های مشاوره کیادرس هم در خدمت شما هستند و می‌توانید از آنها کمک بخواهید بچه های تیم مشاوره بسیار هم ناز و بوسی هستند.

داشتن مشاور
داشتن مشاور

چرا مطالعه می کنم اما نتیجه نمی گیرم ؟

مرور کردن درسها

اینم هم از رکن های اساسی است!
مطالب بسیار فرار و زیاد هستند و مثل هوای داخل بادکنک از ذهن شما فرار می‌کند و تنها راهی که با آن می‌توان از فرار کردن آنها جلوگیری کرد مرور کردن آنهاست.
هر شب نیم ساعت را به مرور و ورق زدن همان مطالبی که همان روز خوانده اید اختصاص دهید می‌دانم که الان غر می‌زنید که نیم ساعت کم است و ای داد بیداد چه کنیم!
ببینید بچه‌ها جان شما قرار است فقط مرور کنید نمی‌خواهید که از اول همه را بخوانید مطالب را ورق بزنید و در ذهن مرور کنید.
پس از آن هم می توانید با تست زدن مطالب را مرور کنید به این صورت که از مطالبی که ماه پیش خوانده‌اید تست بزنید و هرچیزی که یادتان رفته را مرور کنید.
با انجام دادن اینکارها از فرار کردن مطالب از مغزتان جلوگیری می‌کنید.

استراحت و تغذیه

خواب و استراحت کافی نیز از جمله مهم‌ترین ها برای رتبه برتری است اگرچه می‌دانم که بسیاری از شماها این موضوع را به کتف چپ خود واگذار کرده‌اید و می‌کنید.

با ساعات مطالعه طولانی و کاهش خیلی زیاد ساعت خواب فکر می‌کنید خیلی کار خوبی می‌کنید ولی در اشتباه هستید!

مغز شما نیاز به استراحت دارد و باید بخوابد تا اماده باشد که شما باز مطلب در آن بریزید پس خواب کافی داشته باشید همچنین ساعت خواب درستی داشته باشید زیرا که کنکور ۸ صبح است نه ۱ ظهر.
به تغذیه خود هم توجه کنید و مواد غذایی که ارزش غذایی خوبی دارند مصرف کنید و از مصرف زیاد از حد مواد کافئینی خودداری کنید زیرا که استرس شما را بیشتر می‌کند.

استراحت و تغذیه
استراحت و تغذیه

کلام آخر

در این مقاله از همه چیز برای شما حرف زدم از اینکه جغرافیا چگونه درسی است و اهمیتش و روش برای خواندش تا روش های رتبه برتری.
پرچانگی های من را در مقالات ببخشید ولی خب لازم است چه کنم
در نهایت هم می‌خواهم به عنوان کسی که کنکور داده است آن هم نه یک بار بلکه سه بار بگویم آرامش و مدیریت آزمون شما از درس خواندن هم مهم تر است اگر روزی ۲۳ ساعت هم درس بخوانید اما آرامش نداشته باشید فایده‌ای ندارد آرامش داشته باشید می‌دانم سخت است اما تلاش خود را بکنید که آرام باشید حالا به هر روشی که بلدید.
مثل همیشه آرزوی موفقیت های حال خوب کن برای شما دارم و بوس به کله‌های نازتان بچه های کیادرس!

مقاله های پیشنهادی برای شما : 

+حذف صدای محیط هنگام مطالعه+ 5 روش عملی

+خاص‌ترین روش مطالعه ماندگار +۸ راهکار عملی

+لیست کامل فیلم های انگیزشی روانشناسی( 15 فیلم)

+7 روش مطالعه سریع و دقیق (کاملا عملی)

سوالات متداول

بنویسید بهتر است و کار خودتان برای مرور راحت تر می‌شود اگر هم نشد از خلاصه‌های دیگران استفاده می‌کنیم.

هرچه بالاتر بهتراما به طور کلی به سطح کنکور بستگی دارد گاهی اوقات بالای ۵۰ ۶۰ درصد کافی است گاهی باید دنبال درصد بالای ۸۰ باشید.

اشتباه نیست ولی خب مگر روز را از شما گرفته‌اند؟ بعد هم اینکه بازدهی مغز در روز بیشتر است و به قول شاعر سحر خیز باشید تا کامروا شوید

به post امتیاز دهید

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=7541

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

60 درصد تخفیف با کد :

kiadars

ساعت‌
دقیقه
ثانیه

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید