آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا رشته انسانی بد است؟‌+مزایا و معایب

چرا رشته انسانی بد است

فهرست مطالب

چرا رشته انسانی بد است؟

می‌دانم که الان کله‌ی همه‌ی بچه‌ها علی الخصوص بچه‌های رشته‌ی انسانی با دیدن عنوان داغ کرده است و صورت‌شان از عصبانیت سرخ شده است ولی کمی دست نگهدارید و نفس عمیق بکشید و یک لیوان آب بخورید چونکه در این مقاله فقط می‌خواهیم به خوبی و بدی‌های رشته‌ی انسانی بپردازیم.

و بگوییم چرا رشته انسانی بد است؟

اصلا چرا گاها آن را رشته‌ی خوبی به حساب نمی‌آورند و خدایی نکرده قصد توهین به رشته‌ی شما را نداریم پس بزنید که برویم و باهم این رشته را بررسی کنیم.

 

رشته‌ انسانی بد است!

تروخدا چند دقیقه دمپایی هایتان که کیادرس را نشانه گرفته است غلاف کنید و بیایید در صلح و آرامش به این سوال که اصلا چرا رشته‌ی انسانی بد است؟ جواب بدهیم.

اول از همه به شما بگویم که تصمیم گیری در مورد رشته‌ی تحصیلی بسیار وابسته به علایق، استعدادها و اهداف شخصی شماست و هیچ رشته‌ای به طور کلی “بد” یا “خوب” نیست و باید با توجه به توانایی‌ها و تمایلات شما انتخاب شود.

رشته‌ انسانی نیز ارزشمند و مهم هست و هیچ تفاوتی از نظر ارزش و مهم بودن با رشته‌های تجربی و ریاضی ندارد ولی خب یک سری دلیل وجود دارد که شاید افراد این رشته را نپسندند و برایشان رشته‌ی خوبی نباشد که این دلایل می‌توانند هر کدام از گزینه‌های زیر باشد.

نظری بودن: همانطور که می‌دانید رشته های انسانی، تجربی و ریاضی در شاخه‌ی رشته‌‌های نظری قرار می‌گیرند برخی از افراد ممکن است فکر کنند رشته‌ انسانی به طور عمده نظری است و در آن فقط با درس خواندن و باز هم درس خواندن رو به رو هستند.

کارهای عملی که گاها ممکن است در رشته‌های تجربی و ریاضی وجود داشته باشند خبری نیست و باید بیشتر وقت خود را صرف مطالعه و به خاطر سپردن مطالب بکنند و به همین دلایل ممکن است از نظرشان این رشته بد باشد و به درد آنها نخورد.

انتخاب شغفی: برای شماهایی که دارید این مقاله را می‌خوانید قرار است از کلمه‌های فارسی سخت استفاده کنیم تا متوجه شوید که انسانی آنقدر هم که می‌گویند کنسل نیست *لبخند خبیثانه

ببینیم اصلا این انتخاب شغفی با این اسم قلمبه سلمبه‌ش چی هست؟
انتخاب شغفی به معنای انتخاب مسیر تحصیلی است که با علاقه و شغف شما همخوانی دارد. وقتی از انتخاب شغفی صحبت می‌کنیم، منظور ما این است که شما در زمینه‌ای فعالیت می‌کنید که آن کار برایتان لذت‌بخش است، به آن علاقه دارید، و احساس ارتباط عمیقی با آن می‌کنید به زبان ساده و خودمانی آن را دوست می‌دارید و به آن عشق می‌ورزید.

بعضی از شماها حس می‌کنید آنطور که باید و شاید به این رشته علاقه ندارید و طاقت اینکه سه سال درس های آن را بخوانید و بازهم بخواهید برای کنکور یک دور دیگر آن هم با تلاش و شور بیشتر آنها را بخوانید را ندارید و اگر وارد این رشته شوید مانند این است که وارد یک رابطه‌ی سمی شده‌اید و نمی‌توانید آن را تحمل کنید.

این انتخاب شغفی که دارم برای شما ازش می‌گویم به استعداد‌ها و مهارت های شما مرتبط است انسانی هم درس هایی حل کردنی و مسئله‌ای مثل اقتصاد و ریاضی دارد که بیشتر ریاضی آن علم آمار است دارد هم درس هایی حفظ کردنی مانند روانشناسی و دینی و هم درس های مفهومی مانند ادبیات، فلسفه و منطق دارد.

حال شما باید ببینید در خواندن ترکیبی از این درسها استعداد و توانایی دارید یا خیر برخی افراد هستند که توانایی و استعداد ترکیبی از این درسها را ندارند پس این رشته برای شما خوب و مناسب نیست.

ارتباط با اهداف شخصی: خیلی واضح بگویم هر یک از شما در زندگی هدف هایی دارید که ممکن است انتخاب این رشته برای رسیدن به آن خوب نباشد مثلا اگر هدف شما کسب درآمد سریع و آسان است یا مهاجرت رشته‌ی انسانی چندان رشته‌ی مناسبی نیست و شما راه سختی را پیش روی خود خواهید داشت به همین دلیل انتخاب این رشته انتخاب صحیحی برای شما نخواهد بود.

یا اصلا این رشته در راستای آرزوهای شما نیست شاید شما آرزوی بودن در کادر درمان یا حتی نقشه کشی برای ساختمان را داشته باشید معلوم است که خواندن رشته‌ی انسانی برای شما مثل این می‌ماند که سه سال جرعه جرعه زهر بنوشید و شب ها به آرزوهای خود فکر کنید.

ترس از عدم موفقیت در آینده : متاسفانه به دلایلی که خب همه‌ی می‌دانیم شاید ترس از عدم موفقیت و سختی هایی که در ادامه‌ی راه برای بازار کار و مسائل دیگر باید بکشیم این رشته را از یک رشته‌ی خوب به یک رشته‌ی بد برای ما تبدیل می‌کند که متاسفانه ترس شما کاملا منطقی هست و حق دارید که برای آینده خود نگران باشید.

و در آخر به شما بگویم که هر رشته‌ای ارزش خودش را دارد و اهمیت آن بستگی به تعامل با علایق و استعدادهای شخصی شما دارد. برای انتخاب رشته‌ی انسانی ارزیابی دقیقی از علایق، استعدادها و اهداف شخصی خود انجام دهید.

و در آخر تر بگویم که این همه حرف زدم که بگویم چرا رشته‌ی انسانی می‌تواند بد باشد ولی گوش‌تان را بیاورید جلو می‌خواهم یواشکی چیزی به شما بگویم اگر این رشته را دوست دارید پای علاقه‌ی خود بایستید حتی اگر در وسط کار هم به مشکل برخوردید خیال‌تان راحت است که حداقل حسرتی ندارید حسرت داشتن سخت تر از به رشته‌ی انسانی رفتن و حس بدبختی کردن است.

بالاخره شما یک بار که بیشتر زندگی نمی‌کنید اگر به نظرتان به ریسکش می‌ارزد حتما وارد این رشته شوید ما هم در ادامه‌ی مقاله با گفتن مزایای رشته‌ی شما از شما حمایت و دفاع می‌کنیم.

مقاله های مرتبط : 

👈برای کنکور انسانی چه کتابهایی بخوانیم؟(منابع 1403)

مزایای رشته‌ی انسانی

مزایا رشته انسانی
مزایا رشته انسانی(چرا رشته انسانی بد است)

آقا جان! اصلا اینکه رشته‌ی شما با ادبیات که رشته‌ی عاشقان است گره خورده بزرگترین و قشنگ ترین مزیت است.

به جان خودم هی به بهانه‌ی درس شعر بخوانید و در دنیای عاشقانه‌ی شعرا غرق شوید چه چیزی بهتر از این؟ همین مزیت را بگیرید دست‌تان و هرکسی چیزی به شما گفت با یک شعر دندان شکن و سنگین جوابش را بدهید حالا درست است که از نظر من همین مزیت کافی‌ست ولی خب بیایید یک لیست زیبا از مزیت های رشته‌ی قشنگ‌تان باهم درست کنیم.

امکان ورود به طیف زیادی از رشته‌ها: شما با تحصیل و انتخاب رشته‌ی انسانی می‌توانید به رشته‌های حقوق، روانشناسی و مدیریت ها که از رشته های پرطرفدار هستند ورود کنید که خب هر یک از این رشته‌ها مزیت های خودشان را دارند و می‌توان در آینده آنها را ادامه داد و به شاخه‌های متنوع رفت و در نهایت یک رشته‌ی جذاب و پر از تجربه خواهید داشت.

تعامل با گروه‌های مختلف از افراد: تحصیل در رشته‌ی انسانی به شما این امکان را می‌دهد که با طیف عظیمی از افراد در ارتباط باشید و اگر آدم اجتماعی هستید این رشته خوراک خودتان است.

منظورم از تعامل با گروه‌های مختلف از افراد این است:

تعامل با گروه‌ها به معنای همکاری و ارتباط موثر با افراد در یک گروه یا تیم است که در رشته‌ی انسانی، فرآیند تعامل با گروه‌ها ممکن است به چندین شکل مختلف رخ دهد.

پروژه‌های گروهی: انجام پروژه‌ها و وظایف به صورت گروهی یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های تعامل در رشته‌ی انسانی است. این فعالیت‌ها شامل تعامل بین اعضای گروه، توزیع وظایف، و حل مسائل به صورت تیمی می‌شود.

به عنوان مثال معلم‌تان شما را به گروه‌های مختلف برای انجام فعالیت گروهی دسته بندی می‌کند و شما نظرات دوستان‌تان را می‌پرسید و باهم بحث می‌کنید و ممکن است چیزی که از نظر شما درست است از نظر هم گروهی شما کاملا غلط باشد و اینگونه است که کلی نظرات مختلف می‌شنوید و با دیدگاه‌های متفاوت آشنا می‌شوید.

مباحثات کلاسی: در مطالعات رشته انسانی، بحث و گفتگو در کلاس‌ها و نشست‌ها به صورت گروهی انجام می‌شود. این امر به دانش آموزان این امکان را می‌دهد که نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و در این فرآیند، مهارت‌های گفتاری و شنیداری بهبود پیدا می‌کند.

پرسش و پاسخ: دانش آموزان سوالات مرتبط با موضوعات درس را مطرح کرده و معلم یا همکلاسی‌ها به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

این فعالیت باعث افزایش دقت در مطالعه و فهم مفاهیم درسی می‌شود که باز هم گوش کردن به افکار دیگران از جالب ترین هاست و به دلیل اینکه در رشته‌های تجربی و ریاضی کلا از اول سال درس ها عقب است و هی تخته گاز پیش می‌روند امکان زیادی برای پرسش و پاسخ دانش آموزان وجود ندارد و دانش آموز خودش باید دنبال جوابش باشد و به نتیجه ای برسد.

ارائه‌ها: دانش اموزان رشته‌ی انسانی تا دلشان بخواهد می‌توانند ارائه دهند و ابتدا اطلاعات خود را و سپس اطلاعات همکلاسی هایشان را بالا ببرند و دانش آموزان مطالب یادگرفته شده را با دیگران به اشتراک بگذارند. این ارائه‌ها می‌توانند به تبادل نظر، ارتقاء مهارات ارائه و بهبود توانایی انتقال اطلاعات کمک کنند.

توانایی ورود به رشته‌هایی که آینده مهاجرتی خوبی دارند: این روزها همه‌ی ما حتی منی که دارم برای شما می‌نویسم به علت های ریز و درشت خودمان قصد و نیت مهاجرت داریم و برایمان مهم است رشته‌ای که می‌خوانیم آینده‌ی مهاجرتی دارد یا خیر.

از مزیت های رشته انسانی این است که با خواندن آن و شرکت در کنکور آن می توانید وارد رشته هایی شوید که آینده‌ی مهاجرتی خوبی دارند و در جهان اول برای این رشته ها سر و دست می‌شکنند.

اگر بخواهم چند رشته برای شما مثال بزنم می‌توانم به رشته‌های اقتصاد و مدیریت ها اشاره کنم البته اگر شما به هر یک از این رشته ها علاقه ندارید اصلا مهم نیست همانطور که در مزیت های قبل تر اشاره کردم در انتخاب رشته‌ی انسانی حسابی دست‌تان باز است و کلی راه پیش روی شماست و حتی می‌توانید از طریق گرایش های کارشناسی ارشد که مهاجرت های بهتری دارند بار و بندیل ببندید و به کشور مورد نظر خودتان کوچ کنید.

حفظی بودن درس ها: دوباره از شما خواهش می‌‌کنم که چند دقیقه آرامش خودتان را حفظ کنید تا منظورم را توضیح دهم.

درست است که رشته‌ی انسانی هم دروس حل کردنی، هم دروس مفهومی و هم دروس حفظی دارد ولی خب سهم حفظیات در آن بیشتر است و اگر حفظیان خوبی دارید و حافظه‌ی شما در به خاطر سپردن مطالب قوی عمل می‌کند این رشته برای شما یک مزیت عالی دارد و می‌توانید در آن بسیار خفن شوید و در آینده هم به فردی موفق تبدیل شوید. 

زیست ندارید: اگر این مزیت نیست پس چیست؟
همین که زیست ندارید مزیت است به جان خودم که رشته‌م تجربی بوده خواندن باز پرنده است، در باز است، پس در پرنده است از خواندن اینکه سیستم عصبی ملخ از چند گره تشکیل شده هزار پله برتر و بهتر است.

البته که شوخی می‌کنم و شما هم اگر در آینده رشته‌ی روانشناسی را برای خواندن انتخاب کردید نیاز دارید که فیزیولوژی بخوانید که آن هم یک پا زیست برای خودش است.

رقابت کمتر در کنکور: به علت کم بودن شرکت کننده‌های رشته‌ی انسانی رقابت کمتری هم در این رشته وجود دارد و شما با یکم بیشتر درس خواندن می‌توانید خفن ترین خود باشید.

البته فکر نکنید که می‌گویم رشته‌ی شما آسان است و قبولی آن کاری ندارد فقط به علت کمتر بودن شرکت کننده ها کمی راحت تر می‌توانید موفق شوید این را هم می‌دانم که به علت علاقه‌ی بیشتر بچه‌ها شرکت کننده ها نسبت به سالهای قبل افزایش یافته ولی خب به هر حال نسبت به رشته‌ی تجربی رقابت و فشار کمتری بر روی شما وجود دارد.

نرم و لطیف بودن رشته‌ی انسانی: بر خلاف رشته‌ی تجربی که پدر دانش آموزان با انواع و اقسام درس‌ها در می‌آید و همچنین بچه‌های ریاضی که باید مغزشان را با یک عالمه فرمول و اعداد پر کنند مغز شما با چیزهای نرم تری پر می‌شود و خواندن تاریخ، ادبیات و حتی عربی برای شما آسوده تر است.
همچنین فشار درسی هم کمی کمتر می‌شود و استرس شما کاهش می‌یابد.
البته! باز هم فکر نکنید که نمی‌دانم شما هم چه فشاری را متحمل می‌شوید.

در این زمانه همه‌ی ما تحت فشاریم.

مقاله های مرتبط : 

👈آیا مهندسی در رشته انسانی هست؟(آپدیت 1403)

معایب رشته‌ی انسانی

معایب رشته انسانی
معایب رشته انسانی(چرا رشته انسانی بد است)

آی آی رکب خوردید!
قرار نیست که همه‌ش از رشته‌ی دلخواه شما دفاع کنیم الان وقتش است که عینک تلخ حقیقت بینی را به چشم بزنیم و معایب رشته‌ی انسانی را باهم بررسی کنیم البته همانطور که هی در طول مقاله گفتم انتخاب این رشته کاملا شخصی است و فقط به خودتان ربط دارد من هم معایب این رشته را می‌گویم تا شما با دید باز تری به انتخاب این رشته بپردازید.

معایب خواندن رشته انسانی در دبیرستان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

عدم توسعه مهارت‌های علمی و فنی: در برخی از موارد، رشته‌های انسانی به میزان کافی در توسعه مهارت‌های علمی و فنی نقش ندارند و این ممکن است در آمادگی برای گام‌های بعدی در حوزه‌های علمی باعث کاستی شود.
عنوان این عیب ممکن است کمی غلط انداز باشد اما خب واقعیت این است که رشته‌ی انسانی مانند رشته‌های دیگر کارهای عملی و فنی ندارد.
و منظور از نداشتن علم، علم تجربی و ریاضی است‌.

محدودیت در انتخاب رشته‌های دانشگاهی: افرادی که در دوره دبیرستان در رشته‌های انسانی تحصیل می‌کنند، ممکن است محدودیت در انتخاب رشته‌های دانشگاهی داشته باشند و در برخی حوزه‌های تخصصی دسترسی کمتری داشته باشند.

افرادی که در رشته‌های انسانی تحصیل می‌کنند، ممکن است در انتخاب رشته‌های فنی یا علمی که نیاز به پیش‌زمینه‌های ریاضی یا علوم تجربی دارند، محدودیت داشته باشند. این موضوع ممکن است باعث محدودیت در دسترسی به برخی از زمینه‌های شغلی شود. به عنوان مثال همین رشته‌های اقتصاد و مدیریت پر از چالش های علمی است و کلی آمار و ریاضی‌جات دارد و گاها به همین علت دست بچه‌های انسانی برای انتخاب رشته چندان باز نیست.

افرادی که در رشته‌ انسانی تحصیل کرده‌اند، ممکن است در کسب مهارت‌های تخصصی مورد نیاز برای برخی از رشته‌های دانشگاهی دچار مشکل شوند.

به عنوان مثال، برخی از رشته‌های فنی نیازمند مفاهیم ریاضی و علوم طبیعی هستند که در رشته‌های انسانی به صورت گسترده‌ای تدریس نمی‌شوند و همین موضوع ممکن است شما را در آینده اذیت کند و با خود بگویید این چه شکری بود که من خوردم!

کمبود مهارت‌های عملی و تجربی: برخی از رشته‌های انسانی به مقدار کافی مهارت‌های عملی و تجربی را در دوران دبیرستان تدریس نمی‌کنند، که ممکن است در محیط‌های کاری واقعی مشکلاتی ایجاد کند.

فرصت‌های شغلی محدودتر در برخی حوزه‌ها: در برخی از حوزه‌های شغلی، افرادی که در رشته‌های انسانی تحصیل کرده‌اند، ممکن است با فرصت‌های شغلی محدودتری مواجه شوند نسبت به کسانی که در رشته‌های فنی یا علمی تحصیل کرده‌اند.

به طور کلی وقتی اشاره می‌شود به “فرصت‌های شغلی محدودتر در برخی حوزه‌ها” منظور این است که برخی از حوزه‌های شغلی و صنعتی ممکن است به علت نیاز به تخصص‌ها یا مهارت‌های خاص، فرصت‌های شغلی کمتری ارائه دهند. برخی از دلایل این محدودیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

1.نیاز به تخصص‌های فنی یا علمی: حوزه‌هایی مثل مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی و… نیازمند تخصص‌های فنی و علمی هستند. افرادی که در دوره‌های انسانی تحصیل کرده‌اند، ممکن است در این حوزه‌ها دسترسی کمتری به فرصت‌های شغلی داشته باشند.

2. رقابت شدید: حوزه‌هایی که بسیاری از افراد به دنبال فرصت‌های شغلی در آن‌ها هستند، ممکن است رقابت شدیدی داشته باشند. به عنوان مثال، رشته‌های محبوب و پرطرفدار همچون حقوق، روانشناسی، و اقتصاد ممکن است رقابت بیشتری برای شغل‌ها داشته باشند.

3. مهارت‌های تخصصی: برخی از حوزه‌ها نیازمند مهارت‌ها و تخصص‌های خاصی هستند که افرادی که در دوران دبیرستان در رشته‌ی انسانی تحصیل کرده‌اند، ممکن است به صورت کامل به آن‌ها دسترسی نداشته باشند.

4. تغییرات در بازار کار: نیازهای بازار کار تحت تأثیر تغییرات اقتصادی، فناورانه و اجتماعی قرار دارد. برخی از حوزه‌ها ممکن است به دلیل تغییرات درخواست بازار کار، فرصت‌های شغلی کمتری ارائه دهند.

در نهایت بچه‌های خوشگلم به این نکته توجه کنید که هر رشته‌ای از فرصت‌ها و چالش‌های خود برخوردار است و انتخاب رشته باید با توجه به علاقه‌ها، استعدادها و هدف‌های شخصی صورت گیرد.

خب خب به آخرهای مقاله داریم می‌رسیم و ببخشید اگر من باز پر حرفی کردم و بعضی جاها توضیحات زیادی دادم ولی خب توضیح همه‌ی این مطالب ضروری است تا بتوانم شما بچه های کیادرس را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کنم تا آینده‌ی خود را برای کمی هم که شده بهتر رقم بزنید.

در نهایت به شما بگویم که این معایب به شخص شما بستگی دارد و همچنین به علاقه و استعدادتان و به صورت شخصی می‌تواند انتخاب رشته‌ی انسانی برای شما بد باشد و پر از عیب و ایراد.

مقاله های مرتبط : 

👈پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای مردان 1403+معرفی

👈پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای زنان 1403+معرفی

کلام آخر

به پایان آمد این دفتر و حکایت همچنان باقی است …
انتخاب این رشته یا انتخاب نکردنش به شما بستگی دارد اگر دوستش دارید که بفرمایید وارد شوید.
اگر دو دل هستید کیادرس برای شما این همه نوشت و حرف زد تا بتوانید تصمیم بگیرید.
اگر هم که کلا انسانی برایتان کنسل است که رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود را بروید.
در هر صورت کیادرس به انتخاب شما احترام می‌گذارد و همه جوره هم همراه شماست تا جایی که توان داشته باشد برایتان حرف می‌زند تا شما بهترین خودتان باشید.
کیادرس برای‌ شما موفقیت، سلامتی و آرامش آرزو می‌کند.

بیایید این مقاله را با یک شعر به پایان برسانیم:

مثل دیوار که با سایه ی خود تنها بود
ماه روی لبه ی تاریکی پیدا بود

انقدر پرسه زنان گشت به دنبالت باد
تا که از شاخه ی شب برگ نگاهت افتاد

شاعری گفت: تو را فاصله ها دزدیدند
همه ی پنجره ها گم شدنت را دیدند

من، او، ما، همه، اما خبری از تو نبود
اول و آخر دنیا، خبری از تو نبود

رفتنت، گم شدنت، کاش خیالی باشد
همه هستند چرا جای تو خالی باشد

-سعیده اصلاحی

مقاله های مرتبط : 

👈لیست افراد موفق در رشته انسانی در جهان + 5 راز آن ها

👈چگونه درس خواندن را از صفر شروع کنیم+۵ روش کاربردی

👈چرا نمیتونم درس خوندن رو شروع کنم؟+ 5 روش عملی

سوالات متداول

اگر به رشته‌های مهاجرت پذیر مثل اقتصاد و مدیریت ها ورود کنید بله باقی رشته‌های آن هم راه مهاجرت دارند ولی خب کمی سخت تر.

شما در هرکاری که عشق و علاقه داشته باشید و در آن پیشرفت کنید همه جور بازار کاری وجود دارد و بستگی به خودتان دارد.

والا هر رشته‌ای سختی و آسانی خود را دارد و هیچ چیز سخت یا آسان مطلق نیست و بازهم به خودتان بستگی دارد.

به post امتیاز دهید

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=7803

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

2 پاسخ

  1. منم وقتی میخواستم انتخاب رشته کنم همه از انسانی بهم بد میگفتن
    همین الان هم بعضی وقتا خونواده بهم سرکوفت میزنن که چرا نرفتم انسانی نمیدونم باید چی بگم بهشون
    اینم بگم که منن الان یازدهمم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کیادرس ثبت نام کنید

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید