آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم؟+3روش عملی

میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم

فهرست مطالب

میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم؟

سوالی که در عنوان این مقاله مطرح شده، سوال خیلی‌هاست. دانش آموز و دانشجو هم ندارد.
همه ما که در حال تحصیل هستیم، وقتی می‌خواهیم درس خواندن را شروع کنیم از خود می‌پرسیم از کجا شروع کنم؟ یا چطور شروع کنم؟

تا به حال شده با خودتان فکر کنید یا به دوستانتان بگویید که:«می‌خوام درس بخونم ولی اصلا نمی‌دونم چطوری و از کجا شروع کنم.»؟

اگر شما هم درگیر این افکار می‌شوید،‌ پس این مقاله را بخوانید.

هر کاری اصول خودش را دارد. مگر می‌شود بدون آشنایی با ماشین و بدون داشتن گواهینامه به سراغ رانندگی بروید؟ اگر هم بروید در آخر یک زمانی به خودتان صدمه می‌زنید.
درس خواندن هم همینطور است. اصول خودش را دارد و باید این اصول را بدانید و‌ مو به مو اجرا کنید‌.
من در ادامه مقاله (می‌خواهم درس بخوانم از کجا شروع کنم؟ + روش عملی)، این اصول را برای شما شرح خواهم داد.

میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم؟👇

گل توی دروازه!

گل توی دروازه
گل توی دروازه

تعیین هدف برای شروع درس خواندن بسیار مهم است. با تعیین هدف می‌توانید بفهمید الان کجای راه هستید و در ادامه قرار است کجا باشید.
اهداف، وسیله‌ای هستند که شما می‌توانید با آن‌ها خودتان را بسنجید.
از دیگر عواملی که تعیین هدف را مهم می‌کنند می‌توانم موارد زیر را نام ببرم:

1. افزایش تمرکز: داشتن اهداف مشخص به شما کمک می‌کند تا تمرکزتان بر روی مطالعه افزایش یابد. چون می‌دانید که چه چیزی را می‌خواهید دست یابید، احتمالاً کمتر پراکنده خواهید شد.

2. افزایش انگیزه: اهداف، به عنوان منابع انگیزه، شما را ترغیب می‌کنند تا بهترین خود را در مطالعه بکشید. هنگامی که اهداف خود را به یاد داشته باشید، احساس پیشرفت و تلاش برای دستیابی به آنها، شما را انگیزه می‌دهد.

3. افزایش تعهد: اهداف مشخص و مهلت‌دار، تعهد شما به مطالعه را افزایش می‌دهند. شما احساس می‌کنید که به یک وظیفه مشخص متعهد هستید و این تعهد به پیشرفت شما کمک می‌کند.

4. افزایش بهره‌وری: با داشتن اهداف، بهره‌وری در مطالعه افزایش می‌یابد. شما به دقت به سمت اهدافتان حرکت می‌کنید و زمان خود را بهینه مدیریت می‌کنید.

5. افزایش خودانضباطی: اهداف مطالعه به شما کمک می‌کنند تا خودتان را مدیریت کنید و خودانضباطی بیشتری داشته باشید. این به شما این امکان را می‌دهد که از خودتان برای پیشرفت مطالعه نگهداری کنید.

بنابراین، اهداف مطالعه نقش مهمی در بهبود عملکرد شما در درس خواندن ایفا می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا عملکردی مفید و بهینه در درس خواندن داشته باشید.

حالا بعد از اینکه از تاثیر تعیین اهداف روی عملکرد در مطالعه صحبت کردم، به سراغ این می‌روم که اصلا اهداف باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟
اهداف مطالعه برای تاثیرگذاری موثر باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

1. مشخص: اهداف باید به دقت و به طور مشخصی تعریف شوند تا شما بتوانید از پیشرفت و دستیابی به آنها اطمینان حاصل کنید.

2. قابل اندازه‌گیری: باید قابلیت اندازه‌گیری پیشرفت به سادگی را داشته باشند. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیشرفت خود را ارزیابی کرده و تغییرات را مشاهده کنید.

3. واقع‌گرا: اهداف باید واقعی و دست‌پذیر باشند. از خود بپرسید که آیا این اهداف با توانایی و منابع شما سازگار هستند یا نه.

4. زمان‌بندی شده: هر هدف باید دارای مهلت زمانی مشخص باشد. این مهلت‌ها به شما کمک می‌کنند تا مسیر مطالعه‌تان را مدیریت کنید.

5. انگیزه‌بخش: اهداف باید انگیزه‌بخش باشند و دلیل واقعی برای تلاش شما را نشان دهند.

6. تطابق با اهداف بلندمدت: اهداف کوچکتر باید با اهداف بلندمدت و مسیر شما در زندگی مطابقت داشته باشند.

7. قابل تعدیل: اهداف باید قابل تغییر و تنظیم مجدد باشند. در صورت نیاز، می‌توانید آنها را با توجه به تغییرات و شرایط جدید تنظیم کنید.

8. محرک: اهداف باید محرکی برای شما باشند و انگیزه شما را تقویت کنند.

9. انعطاف‌پذیر: اهداف باید به گونه‌ای تنظیم شود که انعطاف‌پذیر باشند و شما آماده این باشید که اهداف خود را با تغییرات و شرایط جدید هماهنگ کنید.

این ۹ مورد، از ویژگی‌های ضروری اهداف بودند و یک‌ هدف درست، باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.

سوال بعدی؛ چگونه هدف گذاری کنیم؟
چهار مرحله برای این کار وجود دارد:

1. شناخت استعدادها و علایق: علایق و استعدادها و خواسته‌های خودتان را بشناسید و اهدافتان را تنها بر اساس آن‌ها بچینید و بر اساس گفته‌ها و شنیده‌های پیرامونتان، هدف‌های خود را تعیین نکنید.

2. تعیین هدف کلی: ابتدا هدف کلی‌ و بزرگتان را مشخص کنید. این اهداف می‌توانند مانند قبولی در یک رشته و دانشگاه خاص باشد یا گرفتن نمره‌ای بسیار خوب در یک‌ درس تخصصی در دانشگاه.

3. تقسیم به هدف‌های کوچکتر: هدفی که در مورد قبلی تعیین کردید، هدف بلند مدت شماست. حالا شما باید این هدف را به بسته‌های کوچکتری تقسیم کنید که شامل اهداف کوتاه مدت و میان مدتتان می‌شود. به طور مثال:
– اهداف کوتاه مدت: خواندن یک درس به مدت ۲ ساعت در روز.
– اهداف میان مدت: افزایش ساعت مطالعه و تعداد تست در طی دو ماه.
یادتان باشد اهداف کوتاه مدت و میان مدت شما باید در راستای رسیدن به هدف بلند مدتتان باشد.

4. نوشتن اهداف: این مرحله را خیلی‌ها جدی نمی‌گیرند اما به نظر من خیلی مهم است. اهدافتان را از آن کوچک‌هایش گرفته تا بزرگ‌ترین‌هایش را روی کاغذ بیاورید و اول هر صبح و یا آخر هر شب آن‌ها را مرور کنید.

در این قسمت از این مقاله (می‌خواهم درس بخوانم از کجا شروع کنم؟ + روش عملی) زیر و بم هدف گذاری را برایتان شرح دادم.
به سراغ خواندن بقیه مقاله بروید تا بگویم بعد از هدف گذاری باید چه کنید.

مقاله های مرتبط : 

👈راز موفقیت درس خوان ها چیست؟+ 6 راز طلایی

چرا هرچی درس میخونم نمیفهمم؟

هدف یعنی یک آرزوی با برنامه‌ریزی!

برنامه ریزی
برنامه ریزی(میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم؟)

در قسمت قبلی، به طور کامل هدف گذاری را برای شما توضیح دادم. حالا یک مرحله دیگر وجود دارد که شما آن‌ها را از شکل خواسته و آرزو دربیاورید و به اهداف تبدیل کنید. این کار فقط با جادوی! برنامه ریزی ممکن است.
برنامه ریزی بدون تعارف مفیدترین کاری است که یک نفر در طول زندگی‌اش می‌تواند انجام دهد.
داشتن برنامه‌ریزی برای درس خواندن به شما مزایای زیادی ارائه می‌دهد:

1. مدیریت بهتر زمان: برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. شما می‌توانید وقت مخصوصی برای مطالعه در نظر بگیرید و از زمان‌های خالی‌تان بهره‌برداری کنید.

2. تعیین اهداف: در قسمت قبلی از تعیین هدف حرف زدم. شما با برنامه‌ریزی، می‌توانید اهداف خود را به وضوح مشخص کنید. این اهداف به عنوان موتور انگیزه‌بخش شما عمل می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا تمرکز خود را حفظ کنید. با برنامه ریزی کردن و عمل به برنامه، هر روز بیشتر از روز قبل اهدافتان برایتان شفاف می‌شوند.

3. افزایش تمرکز: با داشتن برنامه‌ریزی، امکان پراکندگی کمتری در مطالعاتتان وجود دارد. شما به خوبی می‌دانید که در چه زمانی و به چه موضوعی باید تمرکز کنید.

4. بهبود عملکرد: برنامه‌ریزی به شما این امکان را می‌دهد که مسیر مطالعه‌تان را بهبود بخشید. شما می‌توانید مواد درسی را به ترتیب مناسب مطالعه کنید و از تعادل بین مختصری و عمیقی در مطالعاتتان بهره‌برداری کنید.

5. کاهش استرس: وقتی که یک برنامه دارید، استرس و نگرانی‌های مربوط به مطالعه کمتر می‌شوند. شما از تعهدات و وظایفتان آگاهی دارید و این کمک می‌کند تا استرس کاهش یابد.

6. پیشگیری از اهمال‌کاری: با داشتن برنامه‌ریزی، امکان اهمال‌کاری در مطالعه کاهش می‌یابد. شما به تعهدات و مهلت‌های خود پایبند می‌مانید.

به طور کلی، برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا بهبود عملکرد و مدیریت موثر در درس خواندن خود داشته باشید و به اهدافتان دست یابید.

از مزایای برنامه‌ ریزی حرف زدم و شما هم قبول کردید! حالا می‌پرسید یک برنامه ریزی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا موثر باشد؟ من هم پاسخ شما را می‌دهم.
یک برنامه‌ریزی موثر برای درس خواندن باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

1. واضح و شفاف: برنامه‌ریزی شما باید واضح و مشخص باشد، به طوری که بتوانید بدون ابهام درک کنید که چه کاری باید انجام دهید.

2. اهداف مشخص: باید اهداف مطالعه‌تان را به دقت تعیین کنید. هدف‌ها باید مشخص و قابل اندازه‌گیری باشند. این مورد را در قسمت قبلی کاملا توضیح دادم و حالا می‌توانید اهمیت هدف گذاری را درک کنید.

3. زمان‌بندی: برنامه‌ریزی شما باید زمان‌بندی دقیقی از وقت مطالعه‌تان در روزها و هفته‌ها شامل شود. این زمان‌بندی باید با تعهدات و مهلت‌ها هماهنگ باشد.

4. انعطاف‌پذیری: باید برنامه‌ریزی‌تان انعطاف‌پذیر باشد تا بتوانید با تغییرات و شرایط غیرمنتظره مقابله کنید بدون اینکه اضطرابی را متحمل شوید.

5. تنوع: تنوع در مواد مطالعه و نحوه مطالعه‌تان می‌تواند مطالعه شما را جذاب‌تر کند. از ترکیب مطالعه‌های خود؛ از مطالعه کتاب‌ها، مقالات، جلسات تدریس و منابع مختلف بهره ببرید.

6. مرور و ارزیابی: باید زمانی برای مرور مواد مطالعه و ارزیابی پیشرفت خود در نظر بگیرید. این کمک می‌کند تا مطالب بهتر به خاطر بماند و پیشرفت شما را بسنجید.

7. مکان مناسب: باید یک مکان مناسب برای مطالعه انتخاب کنید که خلاء و تمرکز را فراهم کند.

8. تعهد به خود: با خودتان عهد کنید که به برنامه‌ریزی‌تان پایبند باشید و وقت کافی برای مطالعه اختصاص دهید.

9. تنظیم مجدد: باید در صورت نیاز برنامه‌ریزی‌تان را تنظیم مجدد کنید. این اجازه را به شما می‌دهد که با تغییر شرایط و اهدافتان همگام باشید.

برنامه‌ریزی موثر در مطالعه به شما کمک می‌کند تا بهبود عملکرد خود در درس خواندن داشته باشید و به اهدافتان دست پیدا کنید.

برنامه‌ریزی کردن، سه قدم بسیار مهم دارد که در ادامه برایتان می‌گویم:

قدم اول) تعیین هدف
این قدم را در قسمت قبلی به طور کامل برایتان تشریح کردم. اگر یادتان نمی‌‌آید، بروید بالاتر و قسمت قبل را بخوانید!

قدم دوم) اولویت بندی
اولویت بندی برای درس خواندن بسیار مهم است و تأثیر مهمی در موفقیت تحصیلی دارد. در ادامه تعدادی از دلایل اهمیت اولویت بندی در درس خواندن را برای شما توضیح می‌دهم:

1. بهره‌وری بالا: اولویت بندی به شما کمک می‌کند تا وقت خود را بر روی موارد مهم‌تر و اساسی‌تر تمرکز دهید. این باعث افزایش بهره‌وری و توانایی شما در یادگیری می‌شود.

2. مدیریت زمان: با تعیین اولویت‌ها، به شما امکان می‌دهد تا زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. شما می‌توانید وقت مناسبی برای مطالعه موارد اولویت دار تعیین کنید.

3. کاهش استرس: اولویت بندی موجب می‌شود تا شما در مطالعه و انجام وظایفتان کمتر استرس داشته باشید. زیرا شما به خوبی می‌دانید که چه مواردی باید در اولویت قرار بگیرند و از انتخاب‌های درستی برخوردار هستید.

4. پیشبرد به موقع: با تعیین اولویت‌ها، موارد مهم را به موقع پیش می‌برید و از تأخیر در انجام وظایف جلوگیری می‌کنید.

5. موفقیت تحصیلی: این نکته مهم است که در تحصیلاتتان موفقیت داشته باشید. با تمرکز بر موارد اصلی و اولویت دار، می‌توانید به بهترین شکل در درس‌ها عمل کنید.

6. تعامل اثربخش با منابع: با اولویت بندی، می‌توانید منابع مطالعه خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید. این به شما کمک می‌کند تا از کتب و منابع مناسبی برای درس‌های اصلی استفاده کنید.

به طور کلی، اولویت بندی یک ابزار قدرتمند در دستیابی به اهداف تحصیلی شماست و به شما کمک می‌کند تا بهبود عملکرد و کیفیت درس خواندن خود داشته باشید.

اولویت‌ بندی برای درس خواندن چگونه است؟
اولویت بندی یعنی شما با توجه به زمانی که در اختیار دارید، دروس مهم و مباحث مهم را اولویت‌بندی کنید. این اولویت‌بندی بهتر است بر اساس ماتریس آیزنهاور باشد.
ماتریس آیزنهاور (Eisenhower Matrix) یک ابزار مفهومی است که برای مدیریت و برنامه‌ریزی وظایف و وظیفه‌ها به کار می‌رود. این ماتریس به نام ژنرال دوایت آیزنهاور، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از سال 1953 تا 1961، نسبت داده شده است. این ابزار به شما کمک می‌کند و وظیفه‌های خود را بر اساس اهمیت و فوریت‌ها مرتب کنید. معمولاً به صورت یک ماتریس 2×2 یا 2x2x2 ترسیم می‌شود.

در ماتریس آیزنهاور، وظایف و وظیفه‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

1. وظایف فوری و مهم (Important and Urgent):
– وظایفی که نیاز به توجه فوری دارند و همچنین اهمیت دارند. این وظایف اولویت بالاتری دارند و باید به سرعت انجام شوند.

2. وظایف مهم ولی غیرفوری (Important but Not Urgent):
– وظایفی که اهمیت دارند اما نیاز به توجه فوری ندارند. این وظایف باید برنامه‌ریزی شده و به تدریج انجام شوند.

3. وظایف فوری اما غیرمهم (Urgent but Not Important):
– وظایفی که نیاز به توجه فوری دارند، اما اهمیت زیادی ندارند. در اینجا باید سعی کنید از توجه زیاد به آنها پرهیز کرده و اهمیت‌بندی مطالب مهم‌تر را در نظر بگیرید.

4. وظایف غیرفوری و غیرمهم (Not Urgent and Not Important):
– وظایفی که نه فوری هستند و نه اهمیت زیادی دارند. این وظایف معمولاً به تاخیر افتاده و یا به حذف رفته وقتی واگذار می‌شوند.

استفاده از ماتریس آیزنهاور به شما کمک می‌کند تا وظایف خود را بر اساس اهمیت و فوریت آنها دسته‌بندی کنید و به بهره‌وری بیشتری در مدیریت وظایف و وظیفه‌ها دست یابید.

قدم سوم) زمان‌ بندی

زمان بندی به شما کمک می‌کند تا وقت خود را به بهره‌وری بیشتری در اختیار مطالعه قرار دهید و به اهداف تحصیلی‌تان دست یابید. در زیر تعدادی از دلایل اهمیت زمان بندی برای درس خواندن آورده شده است:

1. ترتیب و تنظیم: زمان بندی به شما امکان می‌دهد تا درس‌ها و وظایف خود را بر اساس اهمیت و فوریت مرتب کنید و به ترتیبی منطقی از آنها بپردازید.

2. کاهش تنبلی: با تعیین زمان مشخص برای مطالعه، احتمال تنبلی و تعویق کارها کمتر می‌شود. شما ملزم به شروع درس خواندن در زمان معینی می‌شوید.

3. افزایش تمرکز: زمان بندی مطالعه به شما اجازه می‌دهد تا به مدت معینی تمرکز خود را بر روی درس خواندن متمرکز کنید و از پراکندگی جلوگیری کنید.

4. استفاده بهینه از زمان:
– با زمان بندی، می‌توانید زمان‌های فرصت آزاد خود را به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. به این ترتیب، ممکن است که وقت خالی در حین انتظار یا در طول تعطیلات را به مطالعه اختصاص دهید.

5. مدیریت استرس:
– زمان بندی مطالعه به شما این امکان را می‌دهد تا از تاخیر در انجام وظایف و استرس مربوط به آنها جلوگیری کنید.

6. ارزیابی و پیگیری:
– با زمان بندی، می‌توانید پیگیری کنید که آیا برنامه خود را دنبال می‌کنید یا نه. این به شما امکان می‌دهد تغییرات لازم را ایجاد کنید و بهبود پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

با توجه به این مزایا، زمان بندی برای درس خواندن یک ابزار قدرتمند برای مدیریت زمان و بهبود عملکرد تحصیلی شماست.
در ادامه، تعدادی از این تکنیک‌ها را توضیح می‌دهم:

1. تقسیم بندی زمان (Time Blocking):
   – زمان‌بندی مخصوصی را برای مطالعه تعیین کنید و آن را در تقویم یا برنامه‌روزانه‌تان وارد کنید. در این زمان، تمرکز کامل خود را بر روی مطالعه قرار دهید.

2. تکنیک Pomodoro:
   – با استفاده از این تکنیک، زمان مطالعه را به دوره‌های کوتاه تقسیم کرده و در هر دوره به مدت 25 دقیقه مطالعه کنید و سپس 5 دقیقه استراحت کنید. این تکنیک به افزایش تمرکز کمک می‌کند.

3. استفاده از لیست وظایف (To-Do List):
   – لیستی از وظایف و درس‌هایی که قصد مطالعه آنها را دارید تهیه کنید. این لیست به شما کمک می‌کند تا اولویت‌بندی کنید و به تدریج وظایف را انجام دهید.

4. استفاده از اصول “ABCDE” برای اولویت‌بندی:
   – وظایف را بر اساس اهمیت و فوریت به دسته‌های A تا E تقسیم کنید. به ترتیب، وظایف A بیشترین اهمیت و فوریت را دارند.

با ترکیب تکنیک‌های مختلف و تطابق آنها با نیازها و شرایط شخصیتان، می‌توانید یک برنامه زمان‌بندی موثر برای درس خواندن ایجاد کنید و به بهبود عملکرد تحصیلی‌تان بپردازید.

مقاله ها مرتبط :

👈8 روش مطالعه دانشمندان (کاملا علمی و کاربردی)

اقدام کن!

اقدام کن
اقدام کن(میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم)

بعد از تعیین هدف و برنامه ریزی کردن، نوبت به اقدام کردن می‌رسد.
منظورم از اقدام این است که اراده برای شروع و ادامه مسیر داشته باشید.
داشتن اراده مهم‌ترین بخش از مسیر موفقیت است. بدون اراده، تمام اهداف و برنامه‌ ریزی‌ها بی فایده هستند.
اراده برای درس خواندن بسیار مهم است. اراده به شما انگیزه می‌دهد تا وقت و انرژی لازم را برای مطالعه و یادگیری اختصاص دهید. وقتی که اراده دارید، بهترین تلاش‌ها را می‌کنید و از تلاش برای پیشرفت لذت می‌برید.

اراده همچنین به شما کمک می‌کند تا در مواجهه با مشکلات و نواقصی که ممکن است در مسیر یادگیریتان وجود داشته باشد، ادامه دهید و به اهدافتان نزدیک‌تر شوید. بنابراین، اراده به عنوان یک عامل اساسی در موفقیت تحصیلی و شما نقش دارد.

حالا سوال این است چگونه اراده را در خود به وجود بیاورید، تقویت کنید و آن را حفظ کنید.
در‌ ادامه یک راه مطمئن برای این موضوع به شما خواهم گفت.

در ابتدای مسیر، به شما گفتم باید هدف تعیین کنید و اهدافتان را هم از ریز تا درشت بنویسید.
در این قسمت آن‌ نوشتن‌ها به کمک شما می‌آید.
حالا برای تصویر سازی، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

1. تخیل موفقیت: تصور کنید که به اهدافتان دست پیدا کرده‌اید. تصویر کنید که چگونه زندگی شما تغییر کرده و چه تجربیات و احساساتی در این موفقیت دارید.

2. جزئیات را تجسم کنید: به تفاصیل بپردازید. فکر کنید که چگونه به اهداف خود دست پیدا کرده‌اید، چه کارهایی انجام داده‌اید، و چگونه این موفقیت تاثیرگذار بر زندگی شما و اطرافیانتان است.

3. احساسات موفقیت: احساساتی که در موفقیت تجسم می‌کنید را تجربه کنید. احساس شادی، موفقیت، اعتماد به نفس، و انگیزه را به خود بدهید.

4. تکرار تصویرسازی: این تمرین را به صورت دوره‌ای تکرار کنید. هر روز چند دقیقه به تصویرسازی موفقیت بپردازید تا انگیزه‌تان را تقویت کنید.

حالا سعی کنید خیلی کمالگرایانه و ایده‌آل به آن فکر نکنید بلکه فرض کنید در این مسیر مشکلاتی برای شما پیش آمده است، آن‌ها را چگونه حل می‌کنید؟ بله. با انگیزه و اراده به خوبی از پس آن مشکلات بر می‌آیید.

تصویرسازی موفقیت می‌تواند به شما انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری بدهد و به شما کمک کند تا به هدفتان دست پیدا کنید. این تمرین را به دقت و با انرژی مثبت انجام دهید تا تاثیرات مثبت آن را در زندگیتان حس کنید.

مقاله های مرتبط :

👈آموزش آسان ترین روش تند خوانی+6 روش علمی

از کدام منبع؟

از کدام منبع
از کدام منبع(میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم)

بعد از طی مراحل بالا، آخرین چیزی که باید به سراغش بروید، تعیین منبع مناسب است.
از مزایای داشتن منابع مناسب برای درس خواندن زیاد گفته‌ایم اما می‌خواهم در اینجا شما را با اثرات منفی تعیین منبع اشتباه آشنا کنم.
نداشتن منبع مناسب برای درس خواندن می‌تواند تأثیرات منفی متعددی در توسعه شخصی داشته باشد. این اثرات عبارتند از:

1. کاهش انگیزه: وجود منابع مناسب و جذاب می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد. در عوض، نداشتن منابعی جذاب می‌تواند باعث از دست دادن انگیزه برای مطالعه شود.

2. آسیب زدن به مهارت‌ها: منابع مناسب معمولاً به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای درس خواندن و یادگیری را تقویت کنید. نداشتن منابع مناسب ممکن است به کاهش مهارت‌هایی مانند مهارت حل مسئله منجر شود.

3. کمبود دسترسی به اطلاعات: منابع مناسب معمولاً به شما اطلاعات و محتوای به‌روز و دقیق را ارائه می‌دهند. نداشتن این منابع می‌تواند به کمبود دسترسی به اطلاعات معتبر منجر شود.

4. ایجاد فشار روانی: نداشتن منابع مناسب ممکن است به افزایش استرس و فشار روانی منجر شود، زیرا شما ممکن است احساس کنید که برای یادگیری نیازمندی‌های لازم را ندارید.

5. کاهش کیفیت یادگیری: منابع مناسب معمولاً به شما امکان یادگیری عمیق و تفکر انتقادی را می‌دهند. نداشتن منابع مناسب می‌تواند به کاهش کیفیت یادگیری شما منجر شود.

6. تأخیر در پیشرفت: اگر به منابع مناسب دسترسی نداشته باشید، پیشرفت شما در مسیر تحصیلی ممکن است کندتر باشد و به تأخیر افتد.

بنابراین، داشتن منابع مناسب و اطلاعات به‌روز می‌تواند برای یادگیری و موفقیت تحصیلی شما بسیار حیاتی باشد.

حالا چگونه می‌توانید از منابع مناسب اطلاع پیدا کنید؟ به سه روش زیر:

1. جست و جو در اینترنت: با یک جست و‌ جوی ساده در اینترنت، می‌توانید به منابع بسیار زیادی دست پیدا کنید و نظرات دیگر کاربران را که از آن منابع استفاده کرده‌اند را بخوانید.

2. مشورت با دبیران و استادان: در مورد منابع، از دبیران و استادان خود راهنمایی بگیرید و از توصیه آن‌ها استفاده کنید.

3. استفاده از منابع مشهور: بعضی منابع بسیار مشهور و معروف هستند به طوری که دیگر نیازی نیست خیلی درباره آن‌ها تحقیق کنید.

همانطور که گفتم، استفاده از منبع مناسب خودتان بسیار مهم است و باید در انتخاب منبع دقت کنید.

کلام آخر

در این مقاله (میخوام درس بخونم از کجا شروع کنم + 3 روش عملی)، از مواردی صحبت کردم که شما با رعایت آن‌ها، می‌توانید درس خواندن را شروع کنید.
این مقاله برای هر محصلی در هر مقطع تحصیلی‌ای می‌تواند مفید و موثر باشد و تنها برای دانش آموزان نیست.

یادتان باشد شروع کردن، مرحله بسیار سخت هر کاری است اما بعد از آن، همه چیز آسان‌تر می‌شود.
پس شروع کنید!

مقاله های پیشنهادی برای شما :

👈کسانی که با سختی درس خواندند+3 راز موفقیت

👈پشت کنکوری هایی که معجزه کردند!+4 راز آن ها

👈چگونه با یکبار خواندن یاد بگیریم؟ +5تکنیک عملی

سوالات متداول

به نظر می‌رسد شما در اراده خود ضعف دارید. با تمرین راهکاری که در مقاله (می‌خواهم درس بخوانم از کجا شروع کنم؟ ۳ روش عملی)، می‌توانید اراده خود را تقویت کنید.

برای شروع به درس خواندن، بهتر است از منابع مناسب سطح خود استفاده کنید و کم کم با پیشرفت خود، منابع پیشرفته‌تری را انتخاب کنید.

بهتر است شما علایق خود را چندبار به دقت بازبینی کنید و با خودتان فکر کنید ۵ سال آینده می‌خواهید کجا باشید؟ اینطوری می‌توانید هدف خود را پیدا کنید.

به post امتیاز دهید

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=8105

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

2 پاسخ

  1. دقیقا مشکل منم سردرگمی توی شروع درس خوندنه ولی بازم هرچقدر هدف تعیین میکنم نمیتونم شروع کنم باید چیکار کنم به نظر شما؟

    1. سلام آقا سپهر
      بهتره هدفهاتون رو به هدفهای کوچکتر تقسیم کنین تا عمل کردن و رسیدن بهشون ساده تر باشه
      این نوع هدف گذاری هم بهتون انگیزه میده هم مسیرتونو بهتر مشخص میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کیادرس ثبت نام کنید

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید