آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حداکثر درامد داروساز چه قدر است؟ایران+آمریکا+کانادا+آلمان

حداکثر درامد داروساز

فهرست مطالب

حداکثر درامد داروساز چه قدر است ؟

رشته داروسازی، جزو سه رشته برجسته بین سفیدپوشان! است و به همین دلیل، داوطلبان زیادی بر سر آن با یکدیگر رقابت داشته و هر کدام می‌خواهند دیگری را از میدان به در کنند!
از آن‌جایی که این رشته متقاضیان زیادی دارد و فرصت‌های شغلی در این رشته نیز گسترده هستند، در آکادمی کیادرس تصمیم بر آن شد که مقاله‌ای (حداکثر درامد داروساز) برای شما آماده شود تا بدون رودربایستی!

و صریح و ساده، از چند و چون شرایط مالی داروسازان مطلع شوید چرا که یکی از فاکتور های مهم در انتخاب هر رشته‌ای، آینده شغلی و میزان درآمد آن رشته است. پس به خواندن این نوشته، ادامه بدهید.

معرفی کامل رشته داروسازی

معرفی کامل رشته داروسازی
معرفی کامل رشته داروسازی(حداکثر درامد داروسازی چه قدر است ؟)

ماهیت کلی این رشته که از اسمش مشخص است. رشته داروسازی در حوزه ساخت، دارو های مختلف را با استفاده از فرمول‌های شیمیایی مختلف، به شکل شربت، قرص و یا کپسول و آمپول، در می‌آورد تا استفاده از آن‌ها، راحت‌تر باشد.

این رشته، از رشته‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود و یکی از رشته‌هایی است که دارای دو سال طرح اجباری می‌باشد و شما باید پس ۵/۵ الی ۶ سال که طول دوره تحصیل این رشته است، به مناطق محروم رفته و طرح خود را بگذرانید.

در ادامه این مقاله (حداکثر درامد داروساز) به طور کلی، از شرایط رشته داروسازی و توانایی‌هایی که یک فرد برای تحصیل و کار در این رشته باید داشته باشد، صحبت خواهم کرد.

مقاله های مرتبط :

 از چه رشته هایی میتوان وارد پزشکی شد؟

همه چیز درباره رتبه لازم برای رشته رادیولوژی+درصد+دانشگاه

بهترین رشته های پیراپزشکی به ترتیب درآمد و برتری

تاریخچه داروسازی

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که داروسازی از کجا شروع شده است؟


قطعا این حرفه در طول زمان دچار تغییرات بسیار زیادی شده است تا به دست ما رسیده و قرار است پیشرفت‌ها و تغییرات بسیار بیشتری نیز داشته باشد.


به عنوان مثال، ابتدا از گیاهان و مواد طبیعی به عنوان داروها استفاده می‌شد، اما با پیشرفت در شناخت شیمی و زیست‌شیمی، توانستیم داروها را به شکل‌های شیمیایی پیچیده‌تر تولید کنیم که عملکرد و اثرات درمانی بهتری دارند.

در حال حاضر، داروها از یک مراحل پژوهشی و توسعه‌ای دقیق عبور می‌کنند تا قبل از وارد شدن به بازار اثربخشی و ایمنی خود را ثابت کنند.

 


رشته داروسازی به عنوان یک علم و حرفه پزشکی به درمان و پیشگیری از بیماری‌ها اختصاص دارد. اصول داروسازی و استفاده از داروها به عنوان درمان‌های پزشکی به قدمت‌های باستانی برمی‌گردد.


رشته داروسازی یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین حرفه‌های پزشکی و علمی است و تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. در ادامه، تاریخچه رشته داروسازی به اختصار بیان می‌شود:
 
دوره باستان: استفاده از گیاهان و مواد طبیعی برای درمان بیماری‌ها در دوره باستان بسیار رایج بود. تجربیات و دانش‌های انسان‌های باستان در تولید و استفاده از داروها به تدریج گردآمد و انتقال یافت.
 
دوره قدیمی: تمدن‌های قدیمی از جمله مصر باستان، یونان باستان و روم باستان دانش داروسازی را توسعه دادند. افرادی چون هیپوکرات، معروف به پدر پزشکی، دانش داروسازی و پزشکی را پیشبرد کردند.
 
دوره وسطی: در دوره وسطی، دانش داروسازی به دستاوردهای اسلامی و خصوصاً تقلید از آثار دانشمندان مسلمان مانند ابن سینا (آویسنا) بسیار بدهی است. ابن سینا کتاب “القانون فی الطب” را نوشت که به عنوان یکی از مرجع‌های اساسی در پزشکی و داروسازی به شمار می‌رود.
 
دوره رنسانس: در دوره رنسانس، علمی‌ترین دانش‌ها با کشف و توسعه داروها و شیمی درمانی ادغام شد. این دوره به توسعه تجهیزات و فرآیندهای تولید داروها نیز پرداخت.
 
دوره مدرن: در قرن 19 و 20، داروسازی به یک صنعت تخصصی تبدیل شد. با پیشرفت‌های شیمی و زیست‌شیمی، تولید داروها پیچیده‌تر و دقیق‌تر شد. سازمان‌ها و دانشگاه‌های داروسازی تأسیس شدند و تحقیقات داروسازی به یک حوزه علمی و پزشکی متخصص تبدیل شد.

 

در دوران مدرن، داروسازی به عنوان یک حرفه پزشکی و شاخه اصلی علوم پزشکی شناخته می‌شود. داروسازان نه تنها داروها را تولید می‌کنند بلکه همچنین در زمینه تحقیق و توسعه داروها، نظارت بر استفاده صحیح از داروها، و ارائه مشاوره به بیماران و پزشکان نقش دارند.
 
از آن زمان، رشته داروسازی به عنوان یک حرفه پزشکی و علمی متخصص در تولید، توسعه، تست، و تجویز داروها شناخته می‌شود. داروسازان نقش مهمی در بهبود سلامت و درمان بیماری‌ها ایفا می‌کنند و به توسعه داروهای ایمن و موثر کمک می‌کنند.
 
باعث افتخار ماست که در مورد اولین داروساز جهان بیشتر بدانید.
ابن سینا، معروف به “آویسنا” در ایران و “ابن سینا” در جهان اسلام، به عنوان یکی از اولین داروسازان و پزشکان مشهور جهان شناخته می‌شود. وی در قرن 11 میلادی زندگی می‌کرد و از دانشمندان بزرگ دوران اسلامی به شمار می‌آید.
 
آویسنا علاوه بر علم پزشکی، در زمینه‌هایی نظیر فلسفه، شیمی، ریاضیات، فیزیک، و اختراعات علمی نیز فعالیت داشت. او آثار مهمی در علم داروسازی و فرموله‌سازی داروها نیز داشت. از مهم‌ترین آثار او در این زمینه کتاب “القانون فی الطب” (The Canon of Medicine) است که به عنوان یکی از مرجع‌های اصولی در پزشکی و داروسازی به شمار می‌رود.
 
آثار و تلاش‌های آویسنا در زمینه پزشکی و داروسازی به توسعه دانش داروسازی در دوران وی کمک کرد و تأثیر بزرگی بر تاریخ علم و پزشکی دارد. او به عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان و پزشکان تاریخ شناخته می‌شود و به او لقب “پدر پزشکی معاصر” نیز داده می‌شود.
 
همچنین جالب است در مورد اولین داروی شیمیایی تولید شده در تاریخ نیز چیزهایی بدانید.
اولین داروی شیمیایی که به عنوان یک داروی شیمیایی تولید شد، “دیویکرین” یا همان “سالوارسان” (Salvarsan) نام دارد. دیویکرین در دهه 1910 توسط پاول ارلیخ والتر همزف، دانشمندان آلمانی، تولید شد. این دارو برای درمان سیفیلیس، یک بیماری عفونی و بسیار خطرناک، به کار می‌رفت.
 
دیویکرین به عنوان یک داروی شیمیایی نخستین بار به جای استفاده از داروهای گیاهی یا معدنی برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفت. این پیشرفت به توسعه داروهای شیمیایی دیگر و آغاز دوران داروسازی شیمیایی کمک کرد. در ادامه، پژوهش‌ها در زمینه شیمی دارویی و تولید داروهای مختلف به عنوان یک علم و صنعت تخصصی توسعه یافت.

داروسازی؛ شرایط و توانایی‌ها

داروسازی، ارتباط مستقیمی با جان و سلامت مردم دارد. شاید فکر کنید کسی که در داروخانه نسخه شما را بهتان می‌دهد، همان داروساز باشد اما اینطور نیست.

داروسازی فراتر از نسخه‌خوانی و نسخه‌پیچی است.

کسی که داروهای نسخه شما را می‌خواند و تحویل می‌دهد، تکنسین داروخانه است که دوره کوتاهی در مورد نام و کاربرد داروها گذرانده تا بتواند طبق دستور پزشک، داروهای نسخه را تحویل بیمار بدهد اما داروساز، همانطور که از نامش مشخص است، سازنده دارو است.

این کار، تنها ختم به ساختن داروهای قدیمی نمی‌شود. داروسازان، راجع به هر بیماری چه به تازگی دیده شده باشد مانند کرونا که اخیرا شایع شد چه در مورد بیماری‌هایی که از قدیم در مورد آنها می‌دانستیم، تحقیق و پژوهش می‌کنند و تلاش می‌کنند داروهای جدیدی بسازند

همانطور که هنوز محققان و داروسازان در پی کشف درمان و دارویی بهتر و مفیدتر برای درمان سرطان هستند.

توانایی‌هایی که یک داروساز باید داشته باشد، اول از همه، باید روحیه تحقیق و جست‌وجو داشته باشد.

نباید تنها به دروس گذرانده شده در دوران دانشگاه اکتفا کرد چرا که علم پزشکی هرروز در حال گسترده‌تر شدن و پیشرفت کردن است و متاسفانه؛ نیاز جامعه هم به داروهای بهتر و بیشتر و جدیدتر، در حال افزایش است.

به همین علت یک داروساز، باید دائما سطح علمی خود را ارتقا داده و دانسته‌های به‌روز و جدیدی در مورد انواع بیماری‌ها و درمان‌ها و تکنولوژی‌های جدید به دست بیاورد.

مثال ساده‌اش، همان کرونا است که گفتم. اگر داروسازان، به مدت دو سال، به تحقیق و پژوهش نمی‌پرداختند، آیا واکسنی برای این ویروس ساخته می‌شد؟

همچنین، برای داروسازی، باید حافظه‌ای قوی و همچنین شور و اشتیاق زیادی داشته باشید.
داروساز، باید از فواید و عوارضی که هر دارو می‌تواند در بدن داشته باشد، تداخلات دارویی، اثرگذاری داروها بر سیستم هورمون‌ها، مقدار دوز مناسبی که باید برای هر بیماری در نظر گرفته شود و… اطلاع داشته باشد

و این آگاهی، در صورتی حاصل می‌شود که شما به عنوان یک داروساز، اشتیاق و حوصله کافی را داشته باشید چرا که در رشته و شغل داروسازی، امکان خطا وجود ندارد. هر خطا و یا سهل‌انگاری، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای سلامت مردم داشته باشد و یا حتی حیات مردم جوامع را تهدید کند.

داروسازی، با دروس شیمی و زیست‌شناسی، بسیارمرتبط است و به همین‌خاطر، شما چه در دوران مدرسه و کنکور و چه در زمان تحصیل در دانشگاه و یا حتی در زمان شروع به کار، باید از سطح آمادگی علمی خوبی در این دو درس، برخوردار باشید

چرا که شیمی مربوط به واکنش‌هایی که برای ساخت یک دارو مفید اثرگذار است، می‌شود

و زیست‌شناسی، از تاثیر این واکنش‌ها و داروها بر سیستم سلامت انسان صحبت می‌کند و اینگونه است که هر دو این دروس، برای تضمین سلامت مردم که بالاتر در مقاله (حداکثر درامد داروساز) گفته شد، مهم می‌شوند.

خب، از اسم مقاله (حداکثر درامد داروساز) پیداست که بعد از معرفی کلی رشته داروسازی، می‌خواهم در مورد درآمد و بازار شغلی و آینده این رشته، صحبت کنم.

این صحبت‌ها، تنها مختص به داروسازی در ایران نمی‌شود و شرایط این رشته را در چند کشور دیگر نیز همراه با شما بررسی خواهم کرد.

مقاله های مرتبط : 

برای قبولی در رشته دندانپزشکی چه باید کرد؟

برای قبولی در رشته پزشکی چگونه درس بخوانیم؟

برای قبولی در رشته پزشکی چه رتبه‌ای لازم است؟+درصد و رتبه

حداکثر درامد داروسازی در ایران
حداکثر درامد داروسازی در ایران

حداکثر درامد داروسازی در ایران

در ایران، درآمد داروسازان به خیلی از عوامل بستگی دارد و نمی‌توان به طور دقیق، عددی را به عنوان درآمد یک داروساز، مطرح کرد.

اما به طور کلی، دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته، از آینده شغلی خوبی برخوردار خواهند بود و حتی می‌توان گفت از سایر رشته‌های پزشکی نیز وضعیت بهتر و زمینه کاری گسترده‌تری دارد.

داروسازانی که در مراکز دولتی استخدام شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوقی را دریافت می‌کنند و داروسازانی که در بخش‌های خصوصی مشغول به کار شوند، با توجه به میزان فعالیت، سابقه، تحصیلات، مهارت و تخصص، درآمد متفاوتی خواهند داشت

و قطعا درآمد داروسازی که بیست سال در حال کار و تحقیق و پژوهش است با کسی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده و طرح خود را گذرانده، قابل قیاس نیست.

اکثر دانشجویان رشته داروسازی، به دنبال تاسیس یک داروخانه هستند. قرار داشتن نامتان روی تابلوی داروخانه با پیشوند «دکتر» خیلی حس خوبی است. اینطور نیست؟

کسانی که مستقل از بخش‌های خصوصی و دولتی کار می‌کنند و داروخانه خودشان را تاسیس می‌کنند، با توجه به موقعیت مکانی، شهر، نوع فعالیت (شبانه روزی بودن یا روزانه بودن) و تعداد مراجعه‌ کنندگان، درامد متفاوتی خواهند داشت.

برای مثال، داروخانه‌ای که در کنار یک درمانگاه یا کلینیک تاسیس می‌شود، درآمد بیشتری از داروخانه‌ای دارد که در یک خیابان معمولی تاسیس شده است.

اما به طور کلی، می‌توان گفت حداقل درامد یک داروساز با سابقه‌ای اندک، در حدود ده میلیون تومان می‌تواند باشد.

حداکثر درآمد رشته داروسازی در آلمان
حداکثر درآمد رشته داروسازی در آلمان

درآمد رشته داروسازی در آلمان

کشور آلمان، قطب تحقیق و‌ تولید برای رشته داروسازی است.

داروسازی در کشور آلمان یک صنعت گسترده و شناخته شده‌ای است و شرکت‌های داروسازی عظیمی همچون بایر (Bayer) و بوهرینگر اینگلهایم (Boehringer Ingelheim) در این کشور وجود دارند.

یک نکته جالب را در مورد شرکت دارویی بایر، می‌دانید؟ قسمت زیادی از شهرت و اهمیت این شرکت دارویی با بیش از ۱۵۰ سال سابقه، به علت اختراع داروی آسپرین در سال ۱۸۹۷ می‌باشد. همه ما تا به‌حال اسم این دارو را شنیده و یا مصرف کرده‌ایم اما مخترع آن را هم می‌شناختید؟

در کشور آلمان، داروسازی و داروسازان، از اهمیت زیادی برخوردار هستند به طوری که داروسازان حرفه‌ای محلی، بسیار مورد احترام ویژه‌ای قرار می‌گیرند.

در این کشور، تحقیقات و پژوهش‌های زیادی پیرامون داروها و ساخت داروهای جدید انجام می‌شود و آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای در این خصوص وجود دارد.

پس با این تفاسیر، به نظر می‌رسد که رشته داروسازی در آلمان، رشته‌ای بسیار قوی و مهم و با درآمد بسیار بالایی باشد.

حداکثر درآمد رشته داروسازی در آمریکا
حداکثر درآمد رشته داروسازی در آمریکا

درآمد رشته داروسازی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا، کشور بسیار وسیعی با حدود ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت است.

با این جمعیت زیاد و وجود تکنولوژی‌های پیشرفته، علم داروسازی بسیار مهم و حیاتی می‌شود، اینطور نیست؟

وسعت کشور آمریکا و تفاوت ایالات مختلف آن از نظر هزینه زندگی، طیفی از درآمد را برای داروسازان ایجاد می‌کند اما به طور کلی، داروسازان در این کشور از حقوق خوبی برخوردار می‌شوند.

آمار رسمی دفتر کار (BLS) اینگونه بیان می‌کند که تا ماه می سال ۲۰۲۰، متوسط درآمد سالانه داروسازان چیزی در حدود ۱۲۹ هزار دلار بوده است. تنها ده درصد از داروسازان، کمتر از ۹۳ هزار دلار درامد داشته‌اند

اما در مقابل آن، بیشتر از ده درصد داروسازان، مبلغی بیش از ۱۶۵ هزار دلار در سال، درآمد داشتند.

این درآمد‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی‌ای که داروساز در آنجا کار می‌کند، می‌باشد چرا که داروسازان در برخی از ایالت‌ها به دلیل هزینه‌های زندگی، تقاضا برای خدمات مراقبت های بهداشتی و رقابت منطقه‌ای، حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

پنج ایالت از ‌پولساز ترین ایالت‌ها برای داروسازان تا ماه می ۲۰۲۰ طبق آمار زیر است:
 
کالیفرنیا: 144050 دلار
آلاسکا: 143150 دلار
ورمونت: 135420 دلار
مین: 133050 دلار
ویسکانسین: 132400 دلار
 
همچنین، حقوق دریافتی داروسازان به نسبت محل کارشان، تغییر می‌کند. دفتر کار (BLS) تا ماه می 2020، میانگین درامد سالانه داروسازان را در هر بخش، به شکل زیر اعلام کرده است:

بیمارستان های عمومی پزشکی و جراحی: 129040 دلار

داروخانه های خرده فروشی و داروخانه ها: 125910 دلار

مراکز مراقبت سرپایی: 131730 دلار

تولید دارو و دارو: 128370 دلار
 
اعداد بسیار قابل توجهی هستند؛ اینطور نیست؟ این نشان می‌دهد تا چه اندازه، تحقیق و فعالیت در حوزه سلامت مردم بک جامعه، مهم و حیاتی و ارزشمند است.

حداکثر درآمد رشته داروسازی در کانادا
حداکثر درآمد رشته داروسازی در کانادا

درآمد رشته داروسازی در کانادا

داروسازی در کشور کانادا، از پر متقاضی‌ترین مشاغل می‌باشد و همچنین به علت کمبود نیروی متخصص داروساز در برخی ایالت‌ها، کانادا به دنبال جذب نیروی متخصص و ماهر در این رشته است و حقوق‌های بسیار بالایی پیشنهاد می‌کند

و به همین دلیل است که در این کشور، داروسازی یکی از پر درآمدترین مشاغل است.

شاید بپرسید اگر حقوق بسیاری بالایی ارائه می‌شود، پس چرا تعداد نیروهای متخصص در کانادا در بعضی ایالت‌ها کم است؟

این به این علت است که در حوزه داروسازی در کشور کانادا، استانداردهای بسیار بالایی وجود دارد و به همین دلیل، هر داروسازی با هر سطح علم و دانشی نمی‌تواند وارد این سیستم بشود و تنها کسانی به حوزه حرفه‌ای و پر درآمد داروسازی در کشور کانادا راه پیدا می‌کنند که در تخصص خود، به بهترین شکل عمل کنند.

حالا اگر بخواهیم در ادامه مقاله (حداکثر درامد داروسازی) به سراغ درآمد داروسازان در کشور کانادا برویم، باید بگویم که به طور کلی، درآمد داروسازان در این کشور مانند همه کشورهای دیگر بستگی به مرتبه تحصیلات و تجربه و مهارت و موقعیت جغرافیایی دارد

اما میانگین درآمد سالانه داروسازان در این کشور، در حدود ۱۵۴ هزار دلار کانادا است اما بالاترین درآمد با ۲۳۶ هزار دلار کانادا در سال در رتبه اول و کمترین درآمد ۷۳ هزار دلار کانادا است که احتمالا مربوط به داروسازان جوان با تجربه کمتر است.

به طور کلی، طیف درآمد داروسازان کانادایی در سال، از ۱۰۵ هزار دلار کانادا تا ۲۳۶ هزار دلار کانادا، متغیر است.

اعدادی شگفت‌انگیز!

اکنون که در مقاله (حداکثر درامد داروسازی) زاغ سیاه داروسازان کشورهای دیگر را هم چوب زدیم! دوباره به کشور خودمان ایران برمی‌گردیم و از زمینه‌های کاری موجود در رشته داروسازی صحبت می‌کنیم

و به شما خواهم گفت مشغول شدن در کدام یک، می‌تواند درآمد بیشتری برایتان داشته باشد.

پر درآمدترین شاخه رشته داروسازی
پر درآمدترین شاخه رشته داروسازی(حداکثر درامد داروسازی چه قدر است ؟)

پر درآمدترین شاخه رشته داروسازی

شما بعد از فارغ‌ التحصیلی از رشته داروسازی و پایان طرح، در حوزه‌های مختلفی می‌توانید شروع به کار کنید که در پایین، این حوزه‌ها را برایتان شرح خواهم داد:
 
 تاسیس داروخانه
کارخانه‌های داروسازی
کارخانه‌های تولید و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی
مراکز ساخت واکسن
بخش علوم دارویی آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها
پژوهشگاه‌های مرتبط با داروسازی
بخش سیاست‌گذاری‌های دارویی
 
در تمام زمینه‌هایی که در بالا گفته شد، شما امکان فعالیت و کسب درآمد دارید اما میزان درآمد هر کدام با دیگری تفاوت دارد و سه مورد اول، از پر درآمدترین زمینه‌های کاری در رشته داروسازی هستند.

با پیشرفت صنعت تولید و‌ توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی، داروسازان به دنبال فعالیت در این حوزه هستند و این پیشرفت، نیاز این صنعت به داروسازان را بیشتر می‌کند.

دلیل اهمیت حضور داروسازان در روند تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، این است که این لوازم، اغلب با پوست و موی مردم سر و کار دارد که هم سلامتشان بسیار مهم است هم زیباییشان.

فرض کنید همین کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب که ما با سادگی و به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، بر پایه اصول علمی و زیر نظر داروسازان تولید نشود، چه عوارضی می‌تواند برای ما داشته باشد؟

به همین دلیل است که نقش داروسازان در این حوزه پررنگ می‌شود و به همین دلیل، در کنار میزان اهمیتش، می‌تواند درآمد خوبی نیز داشته باشد.

بعد از اینکه از میزان درآمد داروسازان در هر شاخه و کشوری، آگاه شدید، با ادامه دادن به مطالعه مقاله (حداکثر درامد داروسازی)، می‌توانید به صورت جزئی‌تر با رشته داروسازی آشنا شده و در مورد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مطلع شده و از گرایش‌های این رشته، با خبر شوید.

پس ادامه بدهید.

مقاله های مرتبط :

رتبه لازم برای دندانپزشکی + لیست دانشگاه

چگونه رشته تجربی قبول شویم+5 راهکار عملی

ادامه تحصیل در رشته داروسازی
ادامه تحصیل در رشته داروسازی(حداکثر درامد داروسازی چه قدر است ؟)

ادامه تحصیل در رشته داروسازی

این رشته، از جمله رشته‌های پزشکی عمومی مانند پزشکی، دندانپزشکی و یا دامپزشکی است و دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل، می‌توانند در امتحان دوره تخصصی شرکت کنند اما برای مجاز بودن به شرکت در این امتحان، معدل کل باید بالای ۱۵ باشد.

در دوره تخصصی، دانشجویان ملزم به پاس کردن ۴۰ واحد درسی پیشرفته تخصصی هستند.

همچنین این دانشجویان قبل از شروع کردن به انجام پایان نامه، باید در آزمون جامع تخصص کشوری شرکت کنند و بعد از کسب نمره قبولی، نسبت به انجام پایان نامه و دفاع از آن اقدام کنند.

در ادامه مقاله (حداکثر درامد داروسازی) چند گرایشی را که می‌توانید در دوران تخصص در آن‌ها تحصیل کنید، نام می‌برم:
 
شیمی دارویی:
در توضیحی بسیار مختصر، این گرایش با هدف درمان بیماری، به بررسی و استفاده از ترکیبات شیمیایی و اثر زیستی آن‌ها می‌پردازد.
 
فارماسیوتیکس (فناوری دارویی):
فرایندی که ماده مورد نظر تا تبدیل شدن به دارو را پشت سر می‌گذارد، فارماسیوتیکس می‌گویند و متخصصان در این گرایش، به بررسی فرمولاسیون داروها و شرایط نگه‌داری آنها می‌پردازند.

این گرایش کمک می‌کند تا سطح کیفی داروها ارتقا بافته و اثرگذاری بهتری داشته باشند.
 
فارماکوگنوزی:
هدف از این گرایش، آشنایی با خواص دارویی مواد با منشا طبیعی مانند گیاهان است.
کسانی که علاقمند به حوزه گیاهان دارویی و تولید داروها با پایه گیاهی هستند، در این گرایش می‌توانند ادامه تحصیل بدهند.
 
سم‌شناسی:
در این گرایش، متخصصان به بررسی عناصر سمی غیر دارویی، دوز مورد نیاز هر دارو، مسمومیت‌های دارویی و… می‌پردازند.
 
داروشناسی:
این گرایش ارتباط خوبی با گرایش سم شناسی دارد چرا که در این گرایش نیز متخصصان، به بررسی و تعیین دوز های موثر ترکیبات دارویی می‌پردازند و با داروها، عوارض، تداخلات دارویی و مکانیزم اثرگذاری داروها، آشنایی کامل دارند.
 
به غیر از گرایشاتی که در بالا گفته شد، گرایشات دیگری نیز مانند داروسازی بالینی، بیوتکنولوژی دارویی، رادیو فارماسی (داروسازی هسته‌ای) ، اقتصاد و مدیریت دارو، نانو فناوری دارویی و کنترل دارو وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها در دوره تخصص، تحصیل کنید.

جمع بندی

در پایان مقاله (حداکثر درامد داروسازی) بیان این نکته خالی از لطف نیست که داروسازان، نقش بسیار مهمی در تضمین سلامت مردم ایفا می‌کنند.

از داروهای در دسترسی مانند قرص سرماخوردگی یا استامینوفن که خود ما به راحتی استفاده می‌کنیم تا داروهای پیچیده‌ای مانند داروهای شیمی‌ درمانی  در درمان سرطان، باید بر پایه اصول علمی و دانش روز دنیا ساخته و تولید شود

چرا که هر اشتباهی، می‌تواند برای مردم جامعه، آخرین اشتباه باشد و بخش زیادی از سلامت خود و یا حتی جانشان را از دست بدهند. پس برای ورود به این رشته، ملاک‌ها و معیارهای مهم‌تری از میزان درامد وجود دارد که آن، مرگ و زندگی مردم یک جامعه است.

امید است شما دانش‌آموزان توانمند و پر تلاش گروه علوم تجربی که به پایان این مقاله رسیدید، وقتی روپوش سفید داروسازی را به تن کردید، از تمام توان و علم خود در حوزه کاری‌تان استفاده کنید.

سوالات متداول:

– رشته داروسازی چه مزیتی نسبت به رشته‌های دیگر پزشکی دارد؟

-یکی از مزیت‌های این رشته این است که شما در رشته داروسازی، مانند رشته دندانپزشکی و یا پزشکی، به طور مستقیم با بیماری‌ها ارتباط ندارید و از این منظر، از عفونت‌ها و ویروس‌ها دور هستید.

-آیا درآمد داروسازی به نسبت سختی‌هایش مناسب است؟

-هر رشته‌ای سختی‌های خودش را دارد اما با اینکه طول دوره تحصیل داروسازی ۶ سال است اما سختی‌های دوره تحصیل پزشکی مانند کشیک‌های طولانی را ندارد همچنین فارغ التحصیلان داروسازی به نسبت دندانپزشک‌ها زودتر جذب بازار کار شده و به اصطلاح، در شغل خود جا می‌افتند و به درامد می‌رسند.

4/5 - (4 امتیاز)

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=4998

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کیادرس ثبت نام کنید

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید