آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه نمرات بد را جبران کنیم؟+11 روش

میدونی چگونه مطالعه کنی ؟

سرعت مطالعه خودت را بالا ببر

👈فقط با 190 تومان

چگونه نمرات بد را جبران کنیم

فهرست مطالب

چگونه نمرات بد را جبران کنیم ؟

 

همانطور که گفتم تا پایان امتحانات شما من هم پا به پای شما مقاله با رنگ و بوی امتحان می‌نویسم و همراه‌تان هستم پس با یک مقاله‌ی دیگر با رنگ و بوی امتحان در خدمت شما هستم خوش آمدید!

تاکنون دو تا از امتحانات نهایی شما برگزار شده است و شاید خدایی نکرده نمره‌ی بدی گرفته باشید این مقاله برای شماست!

در این مقاله با موضوع چگونه نمرات بد را جبران کنیم + ۱۱ روش در خدمت شما هستم.

امتحانات نهایی

همانطور که همه‌ی شما می‌دانید امتحانات نهایی نیمی از کنکور شما و سرنوشت شما هستند و باید به اندازه‌ی کنکور به آنها بپردازید و شاید الان که این مقاله را می‌خوانید در دو امتحان گذشته نمرات مطلوبی نگرفته باشید و به این مقاله روی اورده باشید

ولی بدانید و آگاه باشید که بدترین اتفاقی که برای یک دانش‌آموز دوازدهم می‌تواند بیفتد، خراب کردن امتحانات نهایی است؛ اما صبر کنید!

این بدترین اتفاق نیست بدتر از آن از دست دادن اعتماد به نفس و انگیزه برای امتحانات بعدی و افتادن در دور باطل خراب کردن‌های پشت سر هم است. خیلی وقت‌ها دانش‌آموزان برای یک امتحان تلاش زیادی می‌کنند اما به دلایلی مثل مریض شدن، استرس و اضطراب یا روش مطالعه غلط در آن امتحان نمره خوبی کسب نمی‌کنند.

‌که فدای سرشان!

حتی اگر تا امروز از نمره هیچ امتحانی راضی نبوده‌اید، بیایید بقیه نمرات‌تان را نجات دهیم، از قدیم گفته‌اند ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

 

برای جبران نمرات بد، اولین گام این است که به خودتان زمان کافی بدهید تا احساس بدی که از نتیجه ناکامی دارید را پذیرا شوید و از این تجربه برای بهتر شدن استفاده کنید.

سپس، برنامه مطالعاتی منظمی را ترتیب دهید و به صورت کامل درس بخوانید و تمرینات مرتب انجام دهید. از منابع مختلف مطالعه کنید، به دوستان و اساتید مشورت کنید و از تمامی منابع آموزشی در دسترس استفاده کنید.

همچنین، در هنگام آزمون‌ها به خودتان زمان کافی برای حل سوالات بدهید و به دقت به تمامی سوالات پاسخ دهید. اهمیتی ندارد که چه میزان از گذشته ناخوشایند خود ناراحت هستید، مهم است که از آن یاد بگیرید و به سمت پیشرفت حرکت کنید.

پس بیایید با راه و روش‌های نجات باقی نمره‌تان با من همراه باشید.

امتحانات نهایی
امتحانات نهایی(چگونه نمرات بد را جبران کنیم)

اگر امتحان خوبی نداشتید

چگونه نمرات بد را جبران کنیم؟👇

در قدم اول وقتی می‌دانید امتحانی را خراب کرده‌اید خود سرزنشی نکنید!

واقعیتش این است که احساس بدی که از یک امتحان ناکام به دست می‌آورید ممکن است بر روحیه‌تان تأثیر بگذارد، اما مهم است که به خودتان اجازه بدهید این احساس رو مدیریت کنید. به جای فکر کردن به گذشته، تمرکزتان را روی آینده بگذارید و به خودتان بگویید که هر امتحان ناکامی فرصتی برای یادگیری و بهبود است. از تکرار افکار منفی خودداری کنید و به جای آن، به خودتان انگیزه بدهید که بهترین خودتان را برای امتحانات بعدی نشان دهید. همچنین، مراقبت از خودتان و حرف زدن دوستان می‌تواند به بهبود روحیه‌تان کمک کند.

 اینکه امتحانی را ناکامی شما برای شما نشان‌دهنده توانمندی‌های شما نیست و باید خودتان را به خاطر گذشته سرزنش نکنید. این مهم است که به خودتان اعتماد کنید و به این باور برسید که می‌توانید از تجربه‌های گذشته بهتر بیاموزید و در آینده موفقیت‌های بیشتری را به دست آورید. همچنین، بیشتر از اینکه به امتحان ناکامی فکر کنید، به اهدافتان تمرکز کنید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. همه ما اوقاتی را تجربه می‌کنیم که نتوانیم همه چیز را درست انجام دهیم، اما اهمیت دارد که از این تجربه‌ها بیاموزیم و ادامه دهیم.

 

این را هم می‌دانم که تک تک نمرات‌تان تراز می‌گیرند و روی کنکور شما تاثیر می‌گذارند اما حواس‌تان باشد که گذشته را فدای آینده نکنید.

اگر امروز یک نمره‌ی بد گرفته‌اید در روزهای بعد نمره‌ی عالی بگیرید و ترازتان را بکشید بالا

توجه کنید که یک نمره‌ی ۲۰ می‌تواند نمره‌ی بد شما را به طرز شگفت انگیزی جبران کند.

مقاله های مرتبط : 

👈چگونه در همه درس ها بیست شویم+8روش طلایی

اگر امتحان خوبی نداشتید
اگر امتحان خوبی نداشتید(چگونه نمرات بد را جبران کنیم)

Plan!

خودم هم از اسم برنامه دیگر حالم بد می‌شود پس بیایید در این مقاله از جایگزین خارجکی‌ش plan استفاده کنیم.

 

برای ترتیب دادن به یک برنامه مطالعاتی منظم برای جبران نمرات بد، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

 

1. تعیین اهداف مشخص: 

مشخص کنید که کدام دروس یا موضوعات را باید جبران کنید و به چه میزان. مثلا برای جبران نمرات عمومی می‌توانید در دروس تخصصی‌تان نمره‌ی کامل بگیرید تا ضعف خود را بپوشانید.

 

2. تقسیم زمان: 

زمان لازم برای مطالعه و تمرین را برای هر موضوع یا درس مشخص کنید. به میزان زمانی که برای جبران هر نمره بد نیاز دارید توجه کنید.

 

3. اولویت‌بندی: 

دروسی که نیاز به جبران نمرات دارند را بر اساس اهمیت و سطح دشواری آنها اولویت بندی کنید.

اگر در درسی ضعف دارید آنها را هر چه سریع‌تر یاد بگیرید.

 

 

4. تعیین منابع و مواد مطالعاتی:

 منابع مناسب را برای هر درس یا موضوع انتخاب کنید. از کتاب‌ها، جزوه‌ها، ویدئوها، منابع آنلاین و … استفاده کنید.

 

5. برنامه‌ریزی هفتگی یا روزانه:

 برنامه‌ریزی کنید که در هفته یا روز چه مقدار زمان را به هر درس یا موضوع اختصاص می‌دهید.

 

6. مراقبت از خود:

 اطمینان حاصل کنید که برنامه‌تان منطبق با توانایی‌ها و حالت فعلی شماست. به خودتان استراحت کافی بدهید و از سلامت روانی و جسمی خود مراقبت کنید.

 

7. پیگیری و انگیزه بخشی: 

خودتان را به دقت پیگیری کنید و هربار که یک گام به جلو برداشتید، خودتان را تشویق کنید. همچنین، هدف‌گذاری و پاداش‌های کوچک برای خودتان تعیین کنید تا انگیزه بیشتری داشته باشید.

مقاله های مرتبط : 

👈بهترین روش درس خواندن برای شب امتحان+8 تکنیک

Plan
Plan(چگونه نمرات بد را جبران کنیم)

برنامه ریزی شب امتحان

دلیل را بجویید!

اصلا چطور شد که اینطور شد؟

چطور شد که همچین دسته گلی به آب دادیم؟

در قدم بعد علت اینکه چرا نمره‌ی خوبی نخواهید گرفت را بیابید تا برای امتحان‌های بعدی از آن جلوگیری کنید.

دلیل را که بیابید بعد از آن راه حلش خودش پیدا می‌شود و مشکل شما حل می‌شود.

علت های زیر می‌توانند باعث بد شدن نمره‌ی شما بشود:

 

روش مطالعه غلط

 

ناقص خواندن مطالب

 

تنبلی و کوتاهی 

 

مرور نکردن در صبح امتحان یا شب قبل

 

استرس و اضطراب سر جلسه امتحان

 

عدم مدیریت زمان و وقت کم آوردن

 

نخوردن صبحانه و افت قند سر جلسه امتحان

 

شب زنده‌داری و خواب آلودگی سر جلسه

دلیل را بجویید
دلیل را بجویید(چگونه نمرات بد را جبران کنیم)

با معلم‌تان مشورت کنید

درست است که معلم‌های شما طراح امتحانات نهایی نیستند ولی بالاخره در این راه مو سفید کرده‌اند و می‌توانید از آنها مشورت بگیرید.

 

مشورت با استاد یکی از روش‌های موثر برای جبران نمرات بد است. این به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً با فردی که امتیاز شما را ارزیابی کرده است، ارتباط برقرار کنید و درباره علت نمره‌ی بد خود صحبت کنید.

 

در این مشورت، می‌توانید موضوعاتی که ناخوشایند بوده‌اند را با استاد مورد بررسی قرار دهید و از ایشان بخواهید که نکاتی را که باید بهبود بخشید، به شما بگویند. ممکن است استاد نکات خاصی را برای بهبود عملکرد شما داشته باشد که شما به آنها دقت نکرده‌اید یا به طور کامل درک نکرده‌اید.

 

بعلاوه، این فرصت را می‌دهد تا از استاد نکات اضافی یا منابع مرتبط با موضوعات مورد نیاز برای بهبود عملکرد خود درس بگیرید. از این طریق، می‌توانید راهکارهای مفید و کارآمدتری را برای پیشرفت خود انتخاب کنید و برای آینده آماده‌تر شوید.

با معلمتان مشورت کنید
با معلمتان مشورت کنید(چگونه نمرات بد را جبران کنیم)

سوالات گذشته

می‌دانم که امتحانات نهایی تغییرات گسترده‌ای داشتند و دیگر نمی‌شود با نمونه سوال خواندن کار را جمع کرد اما بازم هم حل کردن آنها خالی از لطف نیست.

 

تمرین با مسائل گذشته یکی از روش‌های موثر برای جبران نمرات بد است. این به شما این امکان را می‌دهد که با مرور مسائل و سوالاتی که در آزمون‌های گذشته مطرح شده‌اند، مهارت‌های خود را تقویت کنید و ضعف‌هایتان را شناسایی کنید.

 

برای انجام این روش، می‌توانید به سایت‌ها یا منابعی که مسائل و سوالات گذشته را ارائه می‌دهند مراجعه کنید. سپس، سوالات را حل کنید و به دقت جواب‌هایتان را بررسی کنید. اگر با یک مسئله مشکل دارید، می‌توانید به استاد خود یا به همکلاسی‌هایتان مراجعه کنید تا درستی جواب را بررسی کنید و از او برای توضیحات بیشتر در مورد مسئله خواسته و نکات جالب آن را یاد بگیرید.

 

همچنین، می‌توانید با حل مسائل گذشته، به ساختار و نوع سوالات آزمون آشنا شوید و استراتژی‌های موثر برای حل مسائل را تمرین کنید. این به شما کمک می‌کند که در آزمون‌های آینده با اعتماد بیشتری به خودتان و با دانش بهتری به موفقیت دست یابید.

 

حل مسائل گذشته یکی از بهترین روش‌ها برای آماده‌سازی بهتر برای آزمون‌های آینده است. این روش شامل دو مرحله اصلی است:

 

1. انتخاب منابع مناسب: 

ابتدا باید منابعی را پیدا کنید که سوالات و مسائل گذشته را در اختیار شما قرار دهند. این منابع ممکن است شامل کتاب‌های درسی، مجموعه‌های سوالات آزمون‌های گذشته، وب‌سایت‌های مربوط به آزمون‌های گذشته و … باشند.

 

2. حل مسائل و سوالات گذشته:

 بعد از پیدا کردن منابع مناسب، شروع به حل مسائل و سوالات گذشته کنید. این مسائل معمولاً شامل سوالات آزمون‌های قبلی، تمرینات درسی گذشته و سوالات تمرینی می‌شوند. هنگام حل این مسائل، به دقت به راه حل‌ها و نحوه حل آنها توجه کنید. اگر با یک مسئله مشکل دارید، سعی کنید که به کمک استاد یا همکلاسی‌هایتان آن را حل کنید و نکات جالب آن را یاد بگیرید.

 

هدف از این روش این است که شما با مرور مسائل و سوالات گذشته، مهارت‌های لازم برای حل مسائل را تقویت کنید، به ساختار و نحوه سوالات آشنا شوید، نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و از فرصتی برای بهبود عملکرد خود در آزمون‌های آینده استفاده کنید.

مقاله های مرتبط : 

👈برای تمرکز در درس خواندن چه بخوریم؟+8 خوراکی

مطالعات گسترده‌تر

درست است ‌که منابع امتحانات نهایی کتاب درسی هستند اما برای یادگیری شما می‌توانید از منابع اضافه تری برای محکم کاری و گرفتن نمره‌های بالاتر کمک بگیرید.

 

مطالعه اضافی یکی از روش‌های مؤثر برای جبران نمرات بد است که به شما این امکان را می‌دهد که از منابع جانبی و متنوعی استفاده کنید تا مفاهیمی که درسی نبوده‌اید یا به آن‌ها بیشتر مسلط شوید. در اینجا چند روش برای مطالعه اضافی آورده شده است:

 

1. کتاب‌های مرجع: 

استفاده از کتاب‌های مرجع جانبی که به تفسیر موضوعات مختلف می‌پردازند و از دیدگاه‌های مختلف آنها را بررسی می‌کنند.

 

 

2. ویدئوهای آموزشی:

 مشاهده ویدئوهای آموزشی آنلاین در موضوعات مورد نیازتان می‌تواند به شما در فهم بهتر مفاهیم کمک کند، به ویژه اگر به دلیل فرصت‌های محدود از مطالعه کتاب‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

3. دوره‌های آموزشی آنلاین:

 شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین مرتبط با موضوعاتی که به آن‌ها علاقه‌مندید یا نیاز دارید، می‌تواند به گسترش دانش شما کمک کند و مفاهیمی که قبلاً درس نگرفته‌اید را آموزش ببینید.

 

4. گروه‌های مطالعه: 

پیوستن به گروه‌های مطالعه با دوستان یا همکلاسی‌هایتان که به هم‌دیگر در فهم مفاهیم کمک می‌کنند و ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند یک روش موثر برای آموزش مطالب جدید باشد.

کلاس بروید!

اگر خیلی در یادگیری دروس اذیت هستید و نمی‌توانید نمرات خودتان را جبران کنید به کلاس بروید انواع و اقسام کلاس‌ها هم در دسترس هستند‌.

 

شرکت در کلاس‌های تقویتی یا جلسات مطالعاتی یکی از روش‌های مؤثر برای جبران نمرات بد و بهبود عملکرد تحصیلی است. در این کلاس‌ها، معمولاً استادان متخصص به شرح مفاهیم درسی می‌پردازند، تمرینات و مسائل مرتبط با موضوعات را حل می‌کنند و به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا مفاهیم را بهتر درک کنند. در زیر چند مورد از مزایای شرکت در این کلاس‌ها آورده شده است:

 

1. توضیحات تخصصی:

 استادان متخصص موضوعات را به طور جامع و دقیق توضیح می‌دهند و به سوالات شما پاسخ می‌دهند که این می‌تواند به فهم بهتر مفاهیم کمک کند.

 

2. حل مسائل و تمرینات: 

در این کلاس‌ها، معمولاً مسائل و تمرینات مرتبط با موضوعات درسی حل می‌شود که این به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای حل مسائل را تقویت کنید.

 

3. تبادل اطلاعات: 

در این کلاس‌ها، می‌توانید با هم‌دانش‌آموزان دیگر نیز ارتباط برقرار کنید و نکات مهم و راهکارهایی که برای یادگیری بهتر از آنها استفاده کرده‌اند را به اشتراک بگذارید.

 

4. انگیزه‌بخشی:

 شرکت در کلاس‌های تقویتی و جلسات مطالعاتی می‌تواند به شما انگیزه بیشتری برای یادگیری و پیشرفت دهد و شما را به تلاش بیشتر و مطالعه فعال‌تر ترغیب کند.

 

5. پاسخگویی به سوالات فوری:

 اگر در حال مطالعه خود با سوالاتی روبرو شدید، می‌توانید به صورت فوری از استادان و دیگران حاضر در کلاس پرسش کنید و به پاسخ‌های دقیق دسترسی داشته باشید.

تکرار و تمرین مداوم

تکرار و تمرین مداوم می‌تواند به شما کمک کند تا مفاهیم را بهتر درک کرده و مهارت‌های لازم برای حل مسائل را تقویت کنید، که این به جبران نمرات بد کمک می‌کند. این روند به دو شکل موثر است:

 

1. تثبیت مفاهیم:

 با تکرار مطالب و مفاهیم مرتبط با موضوعاتی که در آن‌ها ضعیف بوده‌اید، این مفاهیم بهتر در ذهن شما جا می‌گیرند و به تدریج به یادگیری دائمی تبدیل می‌شوند.

 

2. تقویت مهارت‌ها:

 با تمرین مداوم در حل مسائل و تمرینات مرتبط با دروس، مهارت‌های لازم برای حل مسائل را تقویت می‌کنید. این شامل مهارت‌های محاسباتی، تحلیلی، واکاوی مسئله و … است که با تمرین مداوم بهبود پیدا می‌کنند.

 

به علاوه، تکرار و تمرین مداوم می‌تواند به تثبیت اعتماد به نفس شما در موضوعات مورد نظر کمک کند. هر چه بیشتر تمرین کنید و موفقیت‌های بیشتری در مسائل بدست آورید، اعتماد به نفس شما در حل مسائل و موضوعات مختلف بهبود می‌یابد، که این همراه با بهبود عملکرد و جبران نمرات بد خواهد بود.

تلاش بیشتر

تلاش
تلاش(چگونه نمرات بد را جبران کنیم)

بیایید در این موقعیت با خودتان صادق باشید آیا واقعا تلاش کردید یا همینجوری ماست مالی کردید؟

اگر گزینه‌ی دوم جواب شماست فدای سرتان از اینجا به بعد بیشتر تلاش می‌کنید.

 

تلاش بیشتر می‌تواند به جبران نمرات بد کمک کند به دو دلیل اصلی:

 

1. افزایش درک و یادگیری: 

با افزایش تلاش و تمرین در موضوعاتی که نمره بد گرفته‌اید، می‌توانید مفاهیم را بهتر درک کرده و دانش خود را گسترش دهید. این به شما امکان می‌دهد تا در آینده بهترین عملکرد را داشته باشید.

 

2. بهبود عملکرد و اعتماد به نفس:

 با انجام تلاش بیشتر و دستیابی به نتایج موفق‌آمیز، اعتماد به نفس شما در حل مسائل و درک موضوعات بهبود پیدا می‌کند. این اعتماد به نفس می‌تواند به شما کمک کند تا در آزمون‌های بعدی با اطمینان بیشتری عمل کنید و به نتایج بهتری دست یابید.

 

همچنین، تلاش بیشتر می‌تواند به عادت‌های موفقیت‌آمیز شما اضافه شود. با انجام تلاش بیشتر و مشاهده نتایج مثبت، ممکن است الگوهای بهتری در مطالعه، تمرین و آزمون‌ها برای شما شکل بگیرد که این باعث بهبود کلی عملکرد تحصیلی شما می‌شود.

مقاله های مرتبط : 

👈افزایش حوصله برای درس خواندن+6تکنیک

مراقب خودتان باشید

مراقبت
مراقبت(چگونه نمرات بد را جبران کنیم)

مراقبت از سلامت جسمانی و روانی می‌تواند به جبران نمرات بد کمک زیادی کند به دو دلیل اساسی:

 

1. افزایش تمرکز و توانایی یادگیری:

وقتی که جسم شما سالم و فعال است، توانایی تمرکز و یادگیری شما نیز افزایش می‌یابد. ورزش‌های منظم و فعالیت‌های بدنی می‌توانند به بهبود توانایی شما در مطالعه و حل مسائل کمک کنند. همچنین، مراقبت از سلامت روانی مانند مدیتیشن، روش‌های تنفسی، یا ایجاد تعادل در زندگی، می‌تواند به افزایش تمرکز و توانایی یادگیری شما کمک کند.

 

2. کاهش استرس و اضطراب:

مراقبت از سلامت روانی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند که این باعث می‌شود شما در مواجهه با چالش‌های تحصیلی بهتر عمل کنید. استرس و اضطراب می‌توانند توانایی یادگیری و حل مسائل را کاهش دهند، در نتیجه مراقبت از سلامت روانی می‌تواند به بهبود عملکرد تحصیلی کمک کند.

 

 

کاهش استرس و اضطراب می‌تواند بهبود عملکرد تحصیلی و زندگی شخصی شما را تسهیل کند. در اینجا چند راهکار برای کم کردن استرس و اضطراب ذهنی شما آورده شده است:

 

1. تنفس عمیق:

انجام تنفس عمیق و تمرینات تنفسی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. وقتی که استرس وارد می‌شود، تنفس معمولاً سریع و سطحی می‌شود. با تمرین تنفس عمیق، می‌توانید آرامش و تمرکز خود را بهبود ببخشید.

 

2. تمرینات ورزشی:

فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دویدن، یوگا، و تمرینات تناسب اندام می‌توانند بهبود قابل توجهی در استرس و اضطراب شما ایجاد کنند. ورزش به آزادسازی اندورفین‌ها کمک می‌کند که مواد شیمیایی در بدن هستند و باعث افزایش احساس خوبی می‌شوند.

 

3. مدیتیشن و آرامش:

مدیتیشن، آرامش و تمرینات ذهنی مانند تمرینات توجه زندگی (Mindfulness) می‌توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. این تمرینات شامل تمرکز بر روی حال حاضر، تمرینات تمرکز بر روی تنفس، و تمرینات ریلکسیشن (Relaxation) می‌شوند.

 

4. مدیریت زمان:

برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت زمان می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. با تعیین اولویت‌ها و برنامه‌ریزی زمانی مناسب، احساس کنترل بیشتری بر زندگی خود خواهید داشت و احتمال ایجاد استرس و اضطراب کمتر می‌شود.

 

5. گرفتن استراحت کافی:

اطمینان حاصل کنید که به بدن و ذهن خود استراحت کافی می‌دهید. خواب کافی، تغذیه سالم و آرامش به شما کمک می‌کنند تا با استرس و اضطراب بهتر مقابله کنید.

 

به همین دلیل، استفاده از روش‌های مختلف و متنوع برای مدیریت استرس و اضطراب می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و رضایت بیشتری داشته باشید و بهترین عملکرد را در تحصیلات و زندگی خود داشته باشید.

 

 

به طور کلی، مراقبت از سلامت جسمانی و روانی می‌تواند به شما انرژی، تمرکز، و اعتماد به نفس بیشتری بدهد که همه اینها می‌توانند به بهبود عملکرد تحصیلی شما کمک کنند و به جبران نمرات بد بپردازند.

مقاله های مرتبط : 

👈چگونه با وجود خستگی درس بخوانیم+8 تکنیک

هوشمندانه عمل کنید

برای جبران نمرات بد و بهبود عملکرد تحصیلی خود، می‌توانید از راهکارهای هوشمندانه زیر استفاده کنید:

 

1. تعیین اولویت‌ها: 

شناسایی موضوعات و دروسی که نیاز به جبران نمرات بیشتری دارند و به آنها اولویت بدهید.

 

2. برنامه‌ریزی مطالعه: 

برنامه‌ریزی مطالعه‌ای را ترتیب دهید که زمان کافی برای مطالعه، تمرین و مرور موضوعات را در نظر بگیرد.

 

3. استفاده از منابع متنوع:

 از منابع مختلفی مانند کتاب‌های درسی، منابع آنلاین، ویدئوهای آموزشی و … استفاده کنید تا مفاهیم را از زوایای مختلفی درک کنید.

 

4. تمرین مداوم:

 حل مسائل و تمرین مداوم در موضوعات مختلف، می‌تواند به تثبیت مفاهیم و بهبود عملکرد شما کمک کند.

 

5. مشورت با استاد:

در صورتی که با مفاهیمی مشکل دارید، به استاد مربوطه مراجعه کنید و از نکات و راهنمایی‌های ایشان استفاده کنید.

 

6. تمرین با مسائل گذشته:

 حل مسائل و سوالات گذشته مربوط به درس‌ها و آزمون‌های گذشته، می‌تواند به شما کمک کند تا با ساختار و نوع سوالات آشنا شوید و مهارت حل مسائل را تقویت کنید.

 

7. حفظ تعادل:

 اطمینان حاصل کنید که در طول فرآیند مطالعه و تقویت، وقت کافی برای استراحت، تفریح و مراقبت از خودتان نیز در نظر گرفته شده است.

 

8. انگیزه‌بخشی و پاداش: 

خودتان را به اهداف کوچک و بزرگ تشویق کنید و پاداش‌هایی را برای پیشرفت‌هایتان تعیین کنید تا انگیزه بیشتری به خودتان بدهید.

 

تقریبا تک تک مواردی که برای هوشمندانه عمل کردن احتیاج داشتید را به شما توضیح دادم امیدوارم برای جبران نمرات خودتان از آنها استفاده کنید.

در نهایت...

به طور کلی، خواندن ریاضی آن هم از صفر، می‌تواند چالشی جدی برای اکثر داوطلبان باشد و باید بدانید تنها شما نیستید که ممکن مشکلی در این مسیر برایتان پیش بیاید.

در سال‌های گذشته، تنها دو درصد از داوطلبان توانسته‌اند درصد بالای ۵۰ در قسمت ریاضیات کنکور کسب کنند و نیمی از داوطلبان، درصدی منفی در ریاضی به دست می‌آورند!

این به این معنی است که شما حتی اگر در درس ریاضی هیچ سوالی را پاسخ ندهید یعنی به عبارتی ریاضی را صفر بزنید، از نیمی از داوطلبان جلو می‌افتید ولی کار عاقلانه‌ای نیست، درست است؟

می‌دانم شما کنکوری‌هایی که تا اینجای این مقاله (بهترین روش خواندن ریاضی از صفر+5 روش عملی) به خواندن ادامه داده‌اید، افرادی هستید که برای آینده خود ارزش قائل‌اید

و من نیز امیدوارم که با به کار گیری مراحل و سپس روش‌های گفته شده، به درصد بالایی در درس ریاضی برسید.

فیثاغورث به شما درود می‌فرستد!

سوالات متداول

متاسفانه امتحانی که تمام شده باشد را کاری نمی‌توان کرد اما می‌توان نمره‌ی بد آن را با نمره‌ی خوب باقی دروس جبران کرد.

ترازدهی به نمرات بقیه و سطح سوالات بستگی دارد و این سوال جواب قطعی ندارد اما نمرات بالای ۱۸ تراز خوبی خواهند گرفت.

پیشنهاد استفاده‌ی هر روزه نمیکنم اما گاهی مصرف کنید.
به post امتیاز دهید

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=9898

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام کنید

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید