آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیست فصل های ترکیبی شیمی کنکور+6 ابزار خواندن

فصل های ترکیبی شیمی کنکور

فهرست مطالب

فصل های ترکیبی شیمی کنکور چیست ؟

سوالات ترکیبی شیمی کنکور از چه فصلایی طرح می شن؟

این سوال ۹۰ درصد داوطلبای کنکور تجربیه اما متاسفانه به خوبی جواب داده نمیشه برای رسیدن به جواب این سوال باید اول درس شیمی رو دقیق و مو به مو آنالیز کنیم که ما در گروه مشاوره و آموزش کیادرس این کار را برای شما عزیزان انجام دادیم

در سری مقالاتی که مربوط به درس شیمی هستن برای خوندن این مقاله ها، کافیه توی سایتمون به قسمت بلاگ >> مقاله ها یه سری بزنین و مطمئن باشین هر کس وارد این بخش شده پشیمون نشده از کارش!

یه سوال به نظر تو یک مربی خوب برای یک کنکوری به خصوص تجربی ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

در مقاله (بهترین مشاوره کنکور تجربی) کامل درباره این موضوع صحبت کردیم 

برگردیم به بحث اصلیمون یعنی بحث سوالات ترکیبی شیمی کنکور از چه فصل هایی طرح میشن؟

اول یه توضیحی در مورد خود درس شیمی واستون میدم تا هم یه مقدمه گفته باشم همم آشناتر بشین با درس.

شیمی بعد زیست دومین درس مهمه رشته تجربی در کنکور محسوب میشه ضریب ۹ داره و تعداد سوالاتش ۳۵ تا است زمان پاسخگویی به سوالاتش ۳۵ دقیقه پس یعنی واسه هر سوال فقط یک دقیقه زمان داریم!

پس اگر ما ندونیم کدوم فصل قرار با هم ترکیب بشن و سوالات چجوری خواهد بود مطمئناً نمیتونیم در زمان مقرر سوالات ترکیبی شیمی پاسخ بدیم.

در کنار دونستن این مطالب باید روش مطالعه مخصوص درس شیمی رو یاد داشته باشیم تا بتونیم در حداقل زمان حداکثر بازدهی رو داشته باشیم.

حالا که دارید مقاله (فصل های ترکیبی شیمی کنکور) رو می خوانید بهتون پیشنهاد می کنم واسه این مورد مهم ینی روش مطالعه درس شیمی، تو سایتمون مقاله (روش خواندن شیمی کنکور از صفر برای مسائل و مفاهیم) و مقاله (ترتیب خواندن فصل های شیمی برای کنکور) موجوده پس حتماً این مقالات رو بخونین تا با روش‌های مطالعه درست و اصولی بیشتر آشنا بشین.

سخت یا آسان ،ترکیبی یا مستقل
سخت یا آسان ،ترکیبی یا مستقل(فصل های ترکیبی شیمی کنکور)

تیپ شناسی با کیادرس

این بخش از مقاله (فصل های ترکیبی شیمی کنکور) درباره تیپ های سوالات صحبت کنیم و ببینیم هر سوال چه تیپی هست ؟

تیپ تست های شیمی کنکور سختن یا آسون؟ ترکیبی هستن یا مستقل؟ مسئله این است کیادرس!

با توجه به حرف هایی که در مورد اهمیت شیمی در کنکور تجربی و نقش بزرگی که در تعیین دانشگاه برای ما داره قطعاً سوالاتش باید متناسب با این نقش باشن.

دغدغه بزرگ ما سر جلسه کنکور پاسخ درست دادن به سوالات در حداقل زمان ممکن هست حالا چه برای درس شیمی چه برای هر درس دیگه ای، کنکور و آمارای اون در چند سال اخیر به ما نشون دادن که آمار پاسخ درست دادن به برخی سوالات ترکیبی

یعنی سوالاتی که از بیشتر از یک فصل طرح میشن خیلی پایین تر از برخی سوالات مستقله.

سوالات مستقل سوالاتی هستن که فقط از یک قسمت خاص از یک فصل طرح میشن

از سال 90 و خصوصا از سال 94 به بعد ما هر ساله شاهد قدرت نمایی سوالات ترکیبی در درس شیمی و سایر درسا هستیم که متاسفانه این سوالات تونستن درصد زیادی از بچه هایی که انتظار میرفت رتبه خیلی خوبی بیارن رو گرفتار خودشون کنن اونم صرفاً به خاطر آنالیز ناکافی سوالات کنکور اخیر

اما کیادرس اینجا کنار شماست تا از این به بعد شما و دوستاتون به سرنوشت اون عزیزان دچار نشین، پس تا آخر مقاله (سوالات ترکیبی شیمی کنکور از چه فصلایی طرح میشن) همراه ما باشین و در ضمن برای بار چندم توصیه میکنم حتماً به قسمت بلاگ >> مقالات یه سری بزنین.

بودجه بندی سوالات شیمی

این بخش از مقاله (فصل های ترکیبی شیمی کنکور) درباره بودجه بندی سوالات شیمی صحبت کنیم و لیست سوالات را بررسی کنیم 

منابع آزمونی کنکور برای بچه های تجربی کتاب های دهم، یازدهم و دوازدهم هستن که تعداد سوالاتشو به تفکیک فصل به فصل تو جدول میبینیم

بودجه بندی سوالات 3 سال اخیر

فصلپایهتست در کنکور 1400تست در کنکور 1401تست در کنکور 1402
کیهان زادگاه هستیدهم443
ردپای گازها درزندگیدهم233
آب آهنگ زندگیدهم342
قدر هدایای زمینی را بدانیمیازدهم254
در پی غذای سالمیازدهم434
پوشاک نیازی پایان ناپذیریازدهم656
مولکول ها در خدمت تندرستیدوازدهم443
آسایش و رفاه در سایه شیمیدوازدهم344
شیمی جلوه ای از هنرزیبایی و ماندگاریدوازدهم424
شیمی راهی بسوی آینده ای روشن تردوازدهم312

بیشترین سوالات: فصول 3، 2، 1 یازدهم و 3 و 4 دوازدهم (63% سوالات) 

یعنی اگر شما بتونین با رعایت پیش نیازها بر این فصول مسلط بشین به راحتی 50% میزنین ولی تکرار میکنم با رعایت پیش نیازهای هر فصل.

پیش نیاز های هر فصل در کنار یک سری اطلاعات مخصوص همون فصل رو براتون توی جدول زیر گذاشتیم

پیش نیاز های هر فصل شیمی

فصلپایهپیش نیازهامبحث شاخص
کیهان زادگاه هستیدهم------آرایش الکترونی
ردپای گازها درزندگیدهممفاهیم فصل 1 دهم و مفاهیم استوکیومتریقانون گازها
آب آهنگ زندگیدهممفاهیم فصل 1 دهم و مفاهیم استوکیومتریمحلول ها
قدرهدایای زمینی را بدانیمیازدهمکل مفاهیم استوکیومتری دهم+ آرایش الکترونیبازده و خلوص
درپی غذای سالمیازدهمکل مفاهیم استوکیومتری دهم و مفاهیم شیمی آلیسینتیک شیمیایی
پوشاک نیازی پایان ناپذیریازدهممفاهیم حفظی شیمی آلی و فصل 2 یازدهمگروه های عاملی
مولکولها درخدمت تندرستیدوازدهمکل مفاهیم استوکیومتری پایه + مباحث محلول هااسید و باز
آسایش و رفاه در سایه شیمیدوازدهمکل مفاهیم استوکیومتری + محلول هاالکتروشیمی
شیمی جلوه ای از هنرزیبایی و ماندگاریدوازدهممفاهیم آرایش الکترونی + مولمفاهیم ماده
شیمی راهی بسوی آینده ای روشنتردوازدهممفاهیم حفظی و استوکیومتری فصل 1 دوازدهمتعادل واکنش

بریم برا توضیح جدول رفقا

یکی از لازمه های اصلی برای پاسخ دادن به سوالات کنکور دونستن پیش نیاز ها و اطلاعات مخصوص به هر فصله چون تا وقتی این موارد رو ندونیم نمیدونیم پیش روی ما چه چیزی قرار خواهد گرفت و توی هر مسابقه ای وقتی با حریف ناشناخته روبرو بشیم

احتمال پیروزی ما کم تر میشه تا وقتی که با حریفی روبرو بشیم که کاملا میدونیم کیه و چه ویژگی هایی داره!

انواع سوالات شیمی
انواع سوالات شیمی(فصل های ترکیبی شیمی کنکور)

مشاوره خودت رو انتخاب کن (رایگان)

وقت مشاوره!

شیمی و انواع سوال ها

این بخش از مقاله (فصل های ترکیبی شیمی کنکور) درباره انواع سوالات صحبت کنیم و آن ها را دسته بندی کنیم تا شما راحتتر تصمیم بگیرید 

همگی میدونیم شیمی یک درس مفهومی _ محاسباتی محسوب میشه یعنی درسی که مثل زیست مفهومیه و مثل ریاضی محاسباتی و همین چند بعدی بودن دست طراح رو برای طرح سوالات ترکیبی باز گذاشته که هر ساله شاهدش هستیم

تو کنکور سه دسته سوال بر اساس نوع مفهوم داریم نسل اول سوالات حفظی هستند که از مفاهیم متن درس و شکل ها طرح میشم دسته دوم سوالات استوکیومتری یا محاسباتی هستند

که علاوه بر داشتن مفاهیم جدا با مفاهیم خود متن کتاب هم تلفیق شدن و اشراف کامل بر متن کتاب درسی یکی از واجبات برای جواب دادن به این سوالاته.

دسته سوم سوالات که چند سالی بیشتر سنشون نیست سوالات حفظی _ استوکیومتری هستند که بیشتر بصورت چند موردی میان و برای حل کردن اونا باید هم موارد حفظی و هم موارد استوکیومتری رو حل کنیم.

به طور کلی مفاهیم و بخشهای حفظی شیمی به هم مربوط هستن و به راحتی میتونن با هم ترکیب بشن.

بخش استوکیومتری یا محاسباتی درس شیمی که استارت و پایه اون از فصل ۱ شیمی دهم میخوره به صورت زنجیر به هم متصل شدن تا خود فصل 4 شیمی دوازدهم!!

پس طبیعیه که هر نوع خطای بزرگ یا کوچیک در مفاهیم این بخش حتی کوچکترین مفهوم یعنی مول و عدد اووگادرو میتونه برای ما چه موقع تست زنی چه حین یادگیری مشکل ایجاد کنه.

 در این زمینه مقاله (روش خواندن شیمی کنکور از صفر برای مسائل و مفاهیم) رو بهتون پیشنهاد می کنم

ابزار ترکیبی خواندن
ابزار ترکیبی خواندن(فصل های ترکیبی شیمی کنکور)

6 ابزار برای خواندن شیمی

این بخش از مقاله (فصل های ترکیبی شیمی کنکور) درباره ابزار های خواندن شیمی صحبت کنیم که شما با این ابزار ها می توانید شیمی را بترکونید

کیادرس ابزارهای اساسی برای ترکیبی خوندن شیمی چیا هستن؟؟

به طور کلی موفقیت در هرکاری نیازمند دوتا عامل خیلی مهمه….اول آموزش خوب، دوم عملکرد خوب.

برای ترکیبی خوندن شیمی ۶ تا ابزار اساسی باید داشته باشیم

اول منبع مناسب: متاسفانه خیلی وقتا بچه ها سمت کتاب های تست معروف میرن. کار بدی نیست اما صرفاً معروف بودن یک کتاب به معنای عالی بودن این کتاب نیست.

ما باید خصوصاً در بحث تست زنی سمت کتاب هایی بریم که متناسب با سطح ما باشن چون اگر تست ها خیلی سخت باشند اصطلاحا از درس زده میشیم و اگر خیلی آسون باشن یک اعتماد به نفس کاذب سراغمون میاد که در هر دو صورت بازنده میشیم.

زده شدن از درس و بازگشت مغز به اون

آمادگی قبل و ریکاوری شدن روانی نیازمند زمان نسبتاً زیادیه.

اما اعتماد به نفس کاذب چجوری باعث بازنده شدن ما میشه؟؟

بزارین اینجوری واستون مثال بزنم….تا چند وقت دیگه قرار مسابقه دوی ۲۰۰ متر داشته باشین مسیری که شما همیشه تمرین میکردین صاف و همواره روز مسابقه میبینین مسیر ناهمواره و قطعاً اینجا براتون مشکل پیش میاد.

دقیقاً داستان استفاده از تست های سطح آسون هم همینه… ما توی خونمون تست های آسون تمرین کردیم در حالی که سر جلسه خبری از این مدل تست ها نیست یا خیلی به ندرت به چشم میان.

زدن تست های آسون در مغز ما یک اعتماد به نفس ایجاد میکنه که در مواجه شدن با هر نوع تستی میتونیم در حداقل زمان به اون پاسخ بدیم!

در حالیکه تست های سخت یا حتی متوسط و ترکیبی کنکور قطعاً اینجوری نخواهند بود.

برای چند وقت آینده آکادمی کیادرس یک بانک تست  میکنه که نگرانی شما رو در این قسمت به طور کامل رفع می کنه پس پیگیر خبرهای سایتمون باشین

دوم برنامه مناسب: مشکلی که اکثر بچه ها دارن خصوصاً در افرادی که تایم اختصاص داده شده به یک درس برای تست و یادگیری متناسب با درصدشون نیست

دقیقاً برنامه نامناسب، که توی آکادمی کیادرس این مشکل رو برای همه بچه ها حل کردیم

راه های ارتباطی با ما رو که بلدی؟؟ هم از طریق سایتمون میشه هم از طریق شماره تماس 09100800718

سوم روش مطالعه مناسب: بعد از برنامه ریزی مناسب روش مطالعه درست، سومین ابزار اساسی ترکیب خوندن شیمی محسوب میشه.

روش مطالعه از شخصی به شخص دیگر متفاوت سعی کنین روش مطالعه خودتونو بر اساس آزمون و خطا و روش مطالعه رتبه های برتر و کسایی که تونستن درصد خوبی رو توی یک درس داشته باشند، کشف کنین.

چهارم اطلاعات و پیش نیازها: توی قسمت (تست های شیمی کنکور سختن یا آسون؟ ترکیبی هستند یا مستقل؟) مفصل واستون گفتم هدف ما از آنالیز سوالات کنکور چی هست.

تو قسمت (بودجه بندی سوالات شیمی) هم براتون اطلاعات و پیش نیازهای هر فصل رو مفصل گفتم اینجا فقط یه کلیت از طرز استفاده از پیش نیاز ها واسه برنامه ریزی میگم تا بدونین باید چیکار کنین و چیکار نکنین.

این قسمت بیشتر به درد بچه هایی میخوره که میخوان از الان شروع کنند واسه کنکور امسال بخونن بعضی مطالب هستن که تا وقتی که پیش نیازاشو نخونیم نمیتونیم اون مطلب رو بفهمیم

مثل مباحث مربوط به محلول ها در استوکیومتری که در فصل های 3 دهم و دو فصل اول یازدهم و فصلهای ۱، ۲ و ۴ دوازدهم وجود داره و اگر فصل های دهم و دو فصل اول یازدهم رو مطالعه نکنیم عملاً در یادگیری مباحث دوازدهم واسمون مشکل حادی به وجود میاد.

پنجم آزمون استاندارد: تا وقتی که ما خودمونو محک نزنیم نمیتونیم به اشکالات کارمون پی ببریم. به جرات میتونم بگم یکی از شاخص ترین خدمات آکادمی ما همین آزمونهای برنامه ریزی شده است.

ششم تلاش و پشتکار عالی: شرط لازم برای موفق شدن در هر زمینه ای همین ابزاره. اما چرا گفتم لازم؟ چرا نگفتم لازم و کافی؟ چون همه ما آدمای زیادی رو دیدیم که علی رغم تلاش زیاد توی کارشون نتونستن نتیجه خیلی مطلوبی بگیرن.

تلاش و پشتکار عالی در کنار ذهنیت درست و مثبت به همراه پنج تا عامل بالا تضمین کننده موفقیت شما در مسیرتون هست.

جمع بندی

در مطالب بالا، در مقاله (فصل های ترکیبی شیمی کنکور) هر آنچه که نیاز بود شما برای بهتر هدفگذاری کردن در درس شیمی بدانید به شما گفتیم 

همچنین سعی کردیم یکبار دیگر به شما اصولی را یادآوری کنیم که همانند ابزار برای موفق شدن در درس شیمی می باشد 

و مطمئنم شما دانش آموز عزیز اگر از این اصول استفاده کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت 

سوالات متداول:

– سوالات ترکیبی شیمی کنکور از چه فصلایی طرح میشن؟؟

سوالات ترکیبی بخش عمده ای از سوالات کنکور و تشکیل میدن که هر ساله تعداد زیادی از بچه ها با این سوالات به مشکل میخورن

-پیش نیازها و اطلاعات مورد نیاز هر فصل شیمی چیا هستن؟؟

دونستن پیش نیاز ها و اطلاعات در مورد فصل های شیمی یکی از مهمترین ابزار ها واسه برنامه ریزی و مطالعه این درس هستن.

-اهمیت آنالیز سوالات کنکور چقدره؟

-کنکور مثل یک حریفه و ما اگه از ویژگی‌های این حریف آگاهی نداشته باشیم قطعاً کارمون برای پیروزی خیلی دشوار و حتی ناممکن میشه.

-ابزارهای اساسی برای ترکیب خوندن شیمی چیا هستن؟

شش تا ابزار اساسی برای ترکیبی خواندن شیمی رو باید حتماً فراهم کنیم. اولینش منبع مناسبه….

4.5/5 - (21 امتیاز)

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=4630

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کیادرس ثبت نام کنید

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید