آکادمی کیادرس|academy kiadars
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی +7تکنیک

تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی

فهرست مطالب

تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی

از دغدغه‌های همیشگی بچه‌های تجربی این موضوع بوده است که روزانه چه تعداد تست بزنند کافی است؟

باید روزانه چه تعداد تست بزنند تا به هدف خودشان برسند؟

در این مقاله به این موضوع تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی می‌پردازم و شما نیز می‌توانید این تعداد را الگو قرار دهید البته این موضوع کا توانایی هرکس متفاوت است را هم فراموش نکنید.

تعداد تست رتبه‌ برتر‌ها

تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی👇

تعداد تست رتبه برترها
تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی

همین اول برویم سراغ تعداد تست رتبه برترها و بعد از آن هم به سراغ تکنیک های تست‌زنی و مسائل دیگر می‌رویم.

چیزی که از روز هم روشن‌تر است این موضوع است که شما هر چه بیشتر تست بزنید و تمرین کنید شانس موفقیت بیشتری برای خود می‌خرید.

تست بزنید چون واقعا عامل خیلی مهمی است، هم برای تثبیت یادگیری و هم برای مدیریت زمان.

 این را نمی‌گویم که شماهایی که زمان‌تان محدود است استرس بگیرید که نمی‌توانید زیاد تست کار کنین و ناامید بشوید.

شما باید بنا به زمانی که در اختیار دارید، تست کار کنید و حتماً تست رو جزو اولویت‌های خودتان قرار بدهید. شماهایی که زمان محدودی دارید، باید از تمام لحظات‌تان استفاده کنید و در هر فرصتی درس بخوانید و تمرین و تست زیاد را از یاد نبرید.

به گفته‌های مریم جهانبخش برای تست زنی گوش می‌کنیم:

روزانه به چه تعداد تست زیست پاسخ می‌دادید؟

برای هر فصل حدود ۹۰ تست.

این90تست که گفتم، میانگین هست و بستگی به سختی وآسانی فصل داشت.

من حتی این سختی وآسانی را برای زمان دار زدن و نزدن هم اجرا می‌کردم.

اگر فصلی آسان بود از همان اول زمان دار می‌زدم و اگر سخت بود و نیاز به نکته نویسی داشت، دور اول بدون زمان اما دور دوم زمان دار می‌زدم.

یکی از کارهایی که سرعت تست زدنم را بالا می‌برد نوشتن خلاصه‌ای در کنار اون تست بود و این کار را برای باقی دروس هم اجرا میکردم. 

به نظرم ذهنی سعی نکنید سوالی را  پاسخ دهید، چون در آن لحظه ذهن در حال فکر کردن به چند موضوع می‌باشد و ممکن است کیفیت پاسخدهی شما به سوالات پایین بیاید و تعداد غلط هایتان بالا برود.

برای پاسخدهی به سوالات چالشی در هر ۹۰ دقیقه فقط ۲۰ سوال چالشی می‌توانستم پاسخ دهم زیرا که همانطور که از اسمشان پیداست چالشی بودند و حل کردنشان نیاز به وقت و دقت زیادی داشت.

برای ریاضی روزانه میانگین 70 تست و فیزیک 50-60 تست و شیمی سه روز برای درسنامه و کتاب اختصاص می‌دادم و برای بقیه روز‌ها روزانه میانگین 60 تست می‌زدم. زیست هم سه و نیم روز برای کتاب و درسنامه و مابقی برای تست و روزانه میانگین 90 تست می‌زدم.

برای ریاضی تست بیشتری کار کنید چون با تست زیاد تکنیک‌های ریاضی را میشناسید و کوتاه نویسی را یاد میگیری درواقع برای ریاضی تمرین و تکرار زیادی باید داشته باشید.

به طور میانگین رتبه‌های برتر روزانه ۲۰۰-۳۰۰ تست می‌زنند.

البته بگویم حالا این تعداد تست را با خودتان مقایسه نکنید و فکر نکنید که شما خیلی عقب هستید تا نهایت توان خودتان تلاش کنید حتما موفق خواهید شد.

کمیت یا کیفیت؟

کمیت یا کیفیت
کمیت یا کیفیت(تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی)

درست است که کمیت تست‌ها مهم است و باید تست بزنید زیاد هم بزنید اما نباید حواس‌تان از کیفیت پرت شود.

کیفیت واقعا مهم تر از کمیت است اول کیفیت را به حد خوبی برسانید سپس به سراغ کمیت بروید‌.

فرض کنید ۹۰ تست ساده از مبحث مشتق ریاضی کار می‌کنید و همشون رو بدون هیچ چالشی به راحتی حل می‌کنید و نکته‌ی خاصی رو یاد نمی‌گیرید و خیلی هم خوشحال و شاد و خندان هستید ولی درمقابل ۳۰ تست چالشی و باکیفیت کار می‌کنید و یه عالمه نکته یاد می‌گیرید. 

پس همیشه مراقب این نکته باشید اولاً سعی کنید حتماً منابعی که ازشون تست کار می‌کنید، منابع باکیفیت و درستی باشند و برای سطح شما مناسب باشند و دوماً هیچ وقت سر اینکه تعداد تست‌هایی که کار می‌کنید کم است عذاب وجدان نگیرید و ناامید نشوید.

یک موضوع دیگری هم هست به نام افزایش کیفیت تحلیل تست‌ها که شما با هر مقدار تستی که کار می‌کنید حتماً تست‌هایی که غلط زدید و تست‌های چالش‌دار رو هایلایت کنید تا بعداً در زمان مرور و جمع بندی، بتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین حتماً نکاتشان را از پاسخنامه بخوانید و قسمت های مهمش را هایلایت کنید و تست‌ها را دوباره برای خودتان به صورت کامل حل کنید که اگر دوباره تستی مشابه اون تست امد، به مشکل برنخورید و به راحتی جواب درست رو پیدا کنید. با به کار بردن این موارد، می‌بینید که چقدر سطح یادگیری شما بالا رفته است و نکات خیلی خوبی از تست‌ها یاد می‌گیرید و تست‌های بعدی اون مبحث را راحت‌تر و در زمان کمتری می‌توانید حل کنید.

مقاله های مرتبط :

👈چرا موقع درس خواندن خوابم میگیره+9 راه عملی

مدیریت زمان

مدیریت زمان
مدیریت زمان(تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی)

یادگیری تکنیک‌های مدیریت زمان و تقویت توانایی شما در انجام سوالات در زمان محدود، از جمله مهارت‌های مهم در تست زنی است.

تکنیک‌های مدیریت زمان برای تست زنی شامل موارد زیر می‌شود:

 

1. تقسیم زمان: 

زمان خود را برای هر بخش از تست تقسیم کنید و زمان لازم برای هر سوال را مشخص کنید تا بتوانید به بهترین نحو از زمان محدودی که دارید، استفاده کنید.

 

2. پرترکیبی به سوالات:

 از ابتدا به سوالاتی که به نظرتان راحت‌تر هستند شروع کنید و سپس به سوالات دشوارتر بروید. این کار به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و زمان را به بهترین نحو مدیریت می‌کند.

 

3. نادیده گرفتن سوالات مشکل‌دار:

 اگر با یک سوال مشکل دارید، از آن عبور کنید و به سوالات دیگر بروید. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان خود را صرف سوالاتی کنید که مطمئن هستید به آن‌ها پاسخ صحیح را می‌دهید.

 

4. استفاده از ساعت:

استفاده از ساعت برای زمان‌بندی دقیق و مدیریت زمان می‌تواند به شما کمک کند تا در هر بخش از تست زمان مشخصی را رعایت کنید و از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید.

 

5. تمرین مداوم: 

با تمرین مداوم و شبیه‌سازی شرایط تست‌های زنی، می‌توانید به بهترین شکل ممکن زمان خود را مدیریت کنید و به تجربه بیشتری در اجرای تست‌ها دست پیدا کنید.

 

6. استراحت منظم: 

در طول تست‌ها، به خود استراحت‌های کوتاهی بدهید تا ذهنتان تازه بماند و از خستگی جلوگیری شود، این کار باعث افزایش کارایی و تمرکز شما خواهد شد.

 

استفاده از این تکنیک‌ها به شما کمک خواهد کرد تا زمان خود را به بهترین شکل ممکن برای موفقیت در تست زنی مدیریت کنید.

 

مدیریت زمان برای تست زنی به چندین شکل می‌تواند کمک کند:

 

1. بهینه‌سازی زمان پاسخ‌دهی:

 با مدیریت دقیق زمان برای هر سوال و از پیش برنامه‌ریزی مطالعه، می‌توانید از زمان محدودی که برای هر تست در اختیار دارید به بهترین نحو استفاده کنید.

 

2. جلوگیری از وقفه‌ها: 

با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت زمان، می‌توانید از وقوع وقفه‌های غیرضروری مانند پرسش‌هایی که شما را از تمرکز خارج می‌کنند، جلوگیری کنید.

 

3. اجتناب از استرس:

 زمانی که به صورت موثر مدیریت می‌شود، احساس استرس و فشار نیز کاهش می‌یابد و شما قادر خواهید بود با آرامش و تمرکز بیشتر به تست بپردازید.

 

4. انعطاف‌پذیری:

 با آشنایی با زمان‌بندی تست و اجزای مختلف آن، می‌توانید زمان را برای هر بخش بهینه‌سازی کنید و از انعطاف‌پذیری برای مدیریت بهتر زمان استفاده کنید.

 

با این کارها، شما می‌توانید زمان خود را به بهترین شکل ممکن برای اجرای موفق تست زنی مدیریت کنید و به نتایج مطلوب‌تری دست یابید.

مقاله های مرتبط :

👈چگونه فیزیک را درک کنیم؟+9 تکنیک طلایی

تمرین مداوم

تمرین مداوم
تمرین مداوم (تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی)

همانطور که از اول مقاله تاکید زیادی داشتم همچنان هم تاکید می‌کنم که تمرین مداوم مهم ترین رکن است و باید با تمرین کردن دست و ذهن خودتان را تقویت کنید.

تمرین مداوم برای تست زنی به معنای انجام تمرینات و پرسش‌های مرتبط با موضوعاتی است که در تست‌های آینده ممکن است مورد سنجش قرار گیرد. این تمرینات معمولاً شامل حل سوالات نمونه، مطالعه مفاهیم و تکنیک‌های لازم برای تست زنی، و ممکن است شامل مراجعه به کتاب‌ها، منابع آموزشی، یا دوره‌های آموزشی باشد.

 

مزایای تمرین مداوم برای تست زنی عبارتند از:

 

1. تقویت مهارت‌ها:

 با انجام تمرینات مداوم، می‌توانید مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در تست‌ها را تقویت کنید، از جمله مهارت‌های عددی، زبانی، منطقی، و تجربی.

 

2. آشنایی با الگوها و الگوریتم‌ها:

 با حل سوالات متعدد، الگوها و الگوریتم‌های متداول در تست‌های زنی را درک کرده و بهترین روش برای حل مسائل را ارزیابی می‌کنید.

 

3. افزایش اعتماد به نفس:

 با تمرین مداوم، اعتماد به نفس شما در انجام تست‌ها و دستیابی به نتایج مطلوب افزایش می‌یابد.

 

4. مدیریت بهتر زمان: 

با تمرین مداوم، می‌توانید تکنیک‌های مختلف مدیریت زمان را آزمایش کنید و بهترین راه برای بهره‌وری بیشتر از زمان خود را شناسایی کنید.

 

5. کاهش استرس و فشار:

با تمرین مداوم، شما به طور طبیعی با شرایط مشابه تست زنی آشنا می‌شوید که باعث کاهش استرس و فشار شما در زمان انجام تست می‌شود.

 

با تمرین مداوم و تلاش مستمر، شما می‌توانید به بهترین نتایج در تست‌های زنی دست پیدا کنید و از موفقیت بهره‌مند شوید.

مقاله های مرتبط :

👈چگونه انگیزه درس خواندن بگیریم+10 راهکار

چرا هنگام درس خواندن حواسم پرت میشود ؟

آموزشی یا زماندار؟

آموزشی یا زماندار
آموزشی یا زماندار(تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی)

همه‌ی بچه‌هایی کنکوری می‌دانند که این دو نوع تست تا خود جلسه‌ی کنکور با آنها همراه هستند.

اول از همه ویژگی‌های تست آموزشی چیست؟

 

ویژگی‌های تست آموزشی عبارتند از:

 

1. تطبیق با نوع آزمون: 

تست آموزشی معمولاً با نوع آزمونی که داوطلبان قصد شرکت در آن را دارند، هماهنگ شده است. این تست‌ها می‌توانند سوالات مشابه یا الگوی سوالات واقعی آزمون را در بر داشته باشند.

 

2. ارزیابی عملکرد: 

تست آموزشی به داوطلبان کمک می‌کند تا عملکرد خود را در یک محیط مشابه با آزمون اصلی ارزیابی کنند. این ارزیابی می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی و اصلاح کنند.

 

3. تمرین و آمادگی: 

تست‌های آموزشی به داوطلبان این امکان را می‌دهند که تمرین کنند و آمادگی خود را برای آزمون اصلی افزایش دهند. این تمرینات معمولاً به عنوان یک بخش اساسی از برنامه آمادگی برای آزمون محسوب می‌شوند.

 

4. بازخورد و بهبود:

 تست‌های آموزشی می‌توانند به داوطلبان بازخورد در مورد عملکرد آن‌ها را فراهم کنند و به آن‌ها کمک کنند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند.

 

به طور کلی، تست آموزشی به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا با شرایط و نوع سوالاتی که در آزمون اصلی مواجه خواهند شد، آشنا شوند و از طریق تمرین و آمادگی به بهبود عملکرد و کسب نتایج موفقیت‌آمیز دست یابند.

 

با این ویژگی‌هایی که گفتم خودتان متوجه شدید که تست آموزشی چقدر مهم و حائز اهمیت است.

بعد از خواندن هر مطلبی تست آموزشی بزنید و انها را به خوبی تحلیل کنید و نکات آموزشی آنها را یادداشت کنید.

 

حالا برویم سراغ تست زماندار!

 

تست زماندار یک نوع تست است که در طول انجام آن، شما محدودیت زمانی برای پاسخ به سوالات دارید.

 

1. محدودیت زمانی:

 در این تست‌ها، به شما یک محدودیت زمانی برای پاسخ به تعدادی سوال یا انجام وظایف مشخص داده می‌شود. این محدودیت زمانی ممکن است بر اساس تعداد سوالات یا سطح پیچیدگی آن‌ها متفاوت باشد.

که شما با پاسخدهی به آنها شرایط کنکوری را تجربه می‌کنید.

 

2. تحت فشار بودن:

 معمولاً داوطلبان در این نوع تست‌ها تحت فشار قرار دارند زیرا باید توانایی حل مسئله و پاسخ به سوالات را در مدت زمان محدودی اثبات کنند.

طعم این فشار را شما باید قبل از جلسه‌ی کنکور بچشید تا سر جلسه از طعم زهر مانندش شوکه نشوید.

 

3. ارزیابی مهارت‌های زمانی: 

تست زماندار به ارزیابی مهارت‌های مدیریت زمان و توانایی انجام کارها تحت فشار می‌پردازد. این تست‌ها نشان می‌دهند که داوطلبان چقدر می‌توانند در مدت زمان محدود، کارهای خود را انجام دهند.

شما با تست‌های زماندار دارید کنکور دادن را تمرین می‌کنید.

 

 

4. تمرین مدیریت زمان:

 انجام تست‌های زماندار به داوطلبان کمک می‌کند تا مهارت‌های مدیریت زمان خود را تقویت کنند و بهبود بخشند.

 

به طور کلی، تست زماندار یک ابزار مهم برای ارزیابی مهارت‌های داوطلبان در مدیریت زمان و انجام کارها تحت فشار است و معمولاً برای ارزیابی عملکرد آن‌ها در شرایط واقعی آزمون استفاده می‌شود.

در نتیجه قبل از اینکه همه چیز واقعی بشود و سر جلسه‌ی کنکور باشید تست های زماندار را تمرین کنید.

 

از کتاب های آزمونی یا حتی آزمون‌های آزمایشی می‌توانید استفاده کنید.

بعد از پایان هر فصل یا بخش تست‌های زماندار آن بخش را بزنید.

حتی اگر شده ۲۰ تست بزنید حتما زماندار بزنید و خودتان را محک بزنید.

مقاله های مرتبط :

👈افزایش سرعت تست زنی ریاضی + 6 راهکار عملی

تعداد تست در هر هفته

تعداد تست در هفته
تعداد تست در هفته(تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی)

در هر هفته سعی کنید حداقل ۱۰۰۰  تست بزنین ولی منظورم این نیست همین الان که این مقاله رو می‌خوانید باید ۱۰۰۰ تا تست را حتماً بزنید. شما قدم به قدم باید پیشرفت کنید، یعنی هفته اول از ۵۰۰ تا تست شروع کنید و رفته رفته تعدادشان رو افزایش بدهید.

خب الان بریم ببینیم به تفکیک هر درس، چندتا تست باید کار کنیم. (برای هفتگی ۱۰۰۰ تست)

 

نکته: اگر تعداد تستی که کار می‌کنید فرق داره، بنابه شرایط خودتون می‌توانید تغییر بدهید.

 

تعداد تست پیشنهادی دروس اختصاصی: 500 الی 700 تست در هفته

 

زیست: 200 الی 300 تست در هفته

ریاضی: 100 الی 150 تست در هفته

فیزیک: 100 الی 150 تست در هفته

شیمی: 150 الی 200تست در هفته

البته واقعا گفتن این اعداد کار درستی نیست زیرا برنامه‌ی هرکس متفاوت است و هرکس یک برنامه‌ای دارد ولی خب از آنجایی که بیشتر شما هی دنبال عددو رقم هستید این هم خدمت شما!

جدول تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی👇

تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی
زیست
200 الی 300 تست در هفته
ریاضی
100 الی 150 تست در هفته
فیزیک
100 الی 150 تست در هفته
شیمی
150 الی 200تست در هفته

حل نمونه سوال

از راهکارهای افزایش تست‌زنی حل نمونه سوالات است.

این کار شگفت انگیز ترین کار ممکن برای شماست.

حل سوالات نمونه یکی از بهترین راه‌ها برای آماده‌سازی برای تست‌ها و آزمون‌هاست. این سوالات معمولاً از منابع مختلف موجود استخراج می‌شوند که شامل کنکورهای سالهای گذشته است و بصورت چندگزینه‌ای ارائه می‌شوند. این سوالات برای تقویت مهارت‌ها، تمرین و تست کردن دانش و توانایی‌های شما در اختیارتان قرار داده می‌شود.

برای حل سوالات نمونه، می‌توانید از روش‌های متنوعی استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

1. مطالعه و درک سوال:

 در ابتدا، سوال را به دقت مطالعه کرده و مطمئن شوید که درک کاملی از موضوع دارید. فهمیدن نکات کلیدی و اطلاعات مورد نیاز برای حل سوال از اهمیت بالایی برخوردار است.

2. تقسیم سوال:

 سعی کنید سوال را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و هر بخش را به ترتیب حل کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا به شکل منظم و سازمان‌یافته به سوال پاسخ دهید.

3. استفاده از مفاهیم و تکنیک‌های آموخته شده:

 از مفاهیم و تکنیک‌هایی که قبلاً آموخته‌اید استفاده کنید. اعمال فرمول‌ها، الگوریتم‌ها، و روش‌های حل مسئله می‌تواند به شما در حل سوال کمک کند.

4. تست و اعتبارسنجی پاسخ:

 پس از حل سوال، بهتر است پاسخ خود را تست کنید و اطمینان حاصل کنید که پاسخ شما درست است. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند بازنگری مرتب، مقایسه با پاسخ‌های دیگران یا استفاده از منابع مرجع استفاده کنید.

با انجام این مراحل و تمرین مداوم، می‌توانید مهارت‌های خود را در حل سوالات نمونه تقویت کنید و به بهترین شکل ممکن برای تست‌ها و آزمون‌ها آماده شوید.

مقاله های مرتبط :

👈کسانی که در کنکور معجزه کردند+7 راه موفقیت

تکنیک

تمرین و استمرار و یادگیری بسیار مهم هستند اما اگر تکنیک‌ها را هم بلد باشید دیگر رتبه برتری در مشت شماست.

 

تکنیک‌های تست زنی می‌توانند به شما کمک کنند تا به بهترین شکل ممکن در آزمون‌ها و تست‌ها عمل کنید و به نتایج مطلوبی دست یابید. در زیر تعدادی از این تکنیک‌ها را برای شما شرح می‌دهم:

 

1. مطالعه دقیق سوالات:

 در ابتدا، سوالات را به دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که درک کاملی از موضوعات و نیازمندی‌های سوالات دارید.

 

2. مدیریت زمان:

 با تمرکز بر مدیریت زمان، مطمئن شوید که به هر سوال به اندازه‌ی لازم واکنش نشان می‌دهید و زمان را بهینه‌سازی می‌کنید.

 

3. تمرین با سوالات نمونه:

 انجام تمرین مداوم با سوالات نمونه و تست‌های زماندار به شما کمک می‌کند تا با شرایط آزمون آشنا شوید و مهارت‌های لازم را تقویت کنید.

 

4. استفاده از تکنیک‌های مختلف حل مسئله: 

آشنایی با تکنیک‌های مختلف حل مسئله مانند تجزیه و تحلیل، مدل‌سازی، و استفاده از الگوریتم‌ها می‌تواند به شما در حل سوالات کمک کند.

تکنیک های مختلف حل مسئله را هم به شما در همین قسمت معرفی می‌کنم:

 

 

1. تجزیه و تحلیل مسئله (Analysis):

 این تکنیک شامل تجزیه مسئله به قطعات کوچک‌تر، شناسایی وضعیت مسئله، و تحلیل فاکتورهای مختلف موثر در آن می‌شود.

 

2. الگوریتم‌های محاسباتی (Algorithmic Thinking): 

استفاده از الگوریتم‌ها و روش‌های محاسباتی برای حل مسئله و ترتیب دادن به مراحل حل آن، می‌تواند به شما کمک کند.

 

3. مدل‌سازی (Modeling):

 این تکنیک شامل تبدیل مسئله به یک مدل ساده‌تر و قابل حل می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن به حل مسئله بپردازید.

 

4. استفاده از ذهنیت چند جنبه‌ای (Multifaceted Thinking):

 به جای محدود کردن خود به رویه‌های خاص در حل مسئله، سعی کنید به طرح چند جنبه‌ای و متنوع از مسئله نگاه کنید.

 

5. تجربه مسائل مشابه (Experience):

 با دسترسی به تجربه‌های گذشته و حل مسائل مشابه، می‌توانید از تجربه‌های خود در حل مسئله استفاده کنید و روش‌های موثرتری را شناسایی کنید.

 

6. استفاده از الگوهای موجود (Pattern Recognition): 

تشخیص الگوهای موجود در مسئله و استفاده از روش‌های مشابهی که قبلاً برای حل مسائل مشابه استفاده شده‌اند، می‌تواند به شما کمک کند تا به حل مسئله برسید.

 

با استفاده از این تکنیک‌ها، شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن به حل مسائل و سوالات در تست‌ها بپردازید.

 

5.مدیریت استرس:

 آماده‌شدن روانی و مدیریت استرس می‌تواند به شما در زمان آزمون کمک کند تا به بهترین عملکرد خود برسید. تمرین‌های تنفس و تمرینات ذهنی می‌تواند مفید باشد.

 

6. بازبینی پاسخ‌ها:

 پس از پایان آزمون، وقت بگذارید تا پاسخ‌های خود را مرور کنید و از درستی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. این بازبینی می‌تواند به شما در یادگیری از اشتباهات و بهبود عملکرد در آینده کمک کند.

 

 

7.حذف گزینه: 

خیلی وقت‌ها، نیاز نیست که حتماً کاملاً تسلط داشته باشید. تسلط متوسط هم روی موضوع داشته باشید، می‌توانید با خواندن تمام گزینه‌ها و حذف گزینه به جواب درست برسید.

نکته: حذف گزینه باعث نشود که حتی سوالاتی که شک دارید را هم بزنید‌. اینجوری تعداد غلط‌هاتون بالا می‌رود و درصدتان خیلی پایین می‌آید و حالا خر بیار باقالی بار کن!

 

8.علامت زدن سوالات شک‌دار و نزده‌ها:

 شما با این کار می‌توانید تعداد غلط‌هایتان را خیلی کاهش بدهید و همچنین زمانتان را روی تست‌هایی که تسلط بیشتری دارید، بذارید. پس طبیعتاً این راهکار باعث افزایش سرعت تست زنی می‌شود.

 

ترتیب دفترچه آزمون: 

مورد بعدی اینه که شما بنابه نقاط ضعف و قوت خودتان ترتیب دفترچه رو بچینید. کاملاً آزمون رو برای خودتان شخصی‌سازی کنید. میتوانیو آزمون و خطا کنید و ببینید تو چه ترتیبی سرعتتان بالاتره و نتیجه‌ی شما بهتر است.

با استفاده از این تکنیک‌ها، می‌توانید به بهترین شکل ممکن در آزمون‌ها و تست‌ها عمل کرده و به نتایج موفقیت‌آمیز دست یابید.

مقاله های مرتبط :

👈روش صحیح مطالعه بدون فراموشی+7روش عملی

تکنیک
تکنیک(تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور تجربی)

حرف آخر

باز هم به پایان یک مقاله‌ی پر و پیمان دیگر رسیدیم.

از تعداد تست‌های رتبه برترها شروع کردیم و بعد از آن به شما راهکار دادیم که برای تست‌هایتان چه کنید.

در هر زمانی که این مقاله را می‌خوانید امیدوارم حالتان خوب باشد و استرس کنکور به شما غلبه نکرده باشد.

استرس هیچ چیزی را نداشته باشید زیرا پایان همه چیز خوش است.

سوالات متداول

اصلا اینطور نیست بچه‌ها جان شما با توجه به توانایی‌هایتان تست بزنید.

جواب دادن به این سوال لازم به دانستن نکات زیادی در مورد برنامه‌ی شما دارد با توجه به برنامه تان تست بزنید.

به post امتیاز دهید

لینک مطلب

https://kiaac.ir/?p=9030

در صورت هرگونه سوال درباره مسائل درسی و تحصیلی و درخواست مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای میتوانید از طریق واتساپ و تماس مستقیم با شماره  ۰۹۱۰۰۸۰۰۷۱۸  با مشاوران ما در ارتباط باشید

انگیزیشی و جزوه و اخبار

اگر دلت جزوه های کاربردی و تخصصی تر و کلیپ های انگیزشی خفن تر میخاد
یا اخبار تازه کنکور و مدارس رو میخوای بدونی

دلت نکات مشاوره ای و پادکست انگیزشی میخاد؟

به کانال تلگرام کیادرس سر بزن
kia_ac@
>تازه یادم رفت کد تخفیف خدمات و محصولات در داخل کانال تلگرام پین میشه دائم چکش کن (ازدست ندیا!!!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کیادرس ثبت نام کنید

در کیادرس ثبت نام کن

پرتال دانش آموزی

سلام دانش آموز گرامی

درصورتی که ثبت نام خود را برای خدمات آموزشی انجام داده اید

می توانید با با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد پنل شخصی خود شده و آزمون و جلسات خود را شرکت کنید

درصورتی که هم ثبت نام نکرده اید

یک سری به

خدمات آموزشی کیادرس

بزنید ضرر نمی کنید